Sawsan Kadhim Abdulwahhab Al-Toma

Trondheimsveien 100 0565 Oslo
Sawsan Kadhim Abdulwahhab Al-Toma er en av 533 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Sawsan Kadhim Abdulwahhab Al-Toma

Tillitvekkende og grundig

Jeg følte meg tatt på alvor og ivaretatt. Hun var tydelig, kunnskapsrik og hyggelig.
Hun ga grundig informasjon om det jeg lurte på, tok alle prøver jeg ville ha. Svarte på de spørsmålene jeg hadde på en tillitvekkende måte. Og fulgte opp alt på en god måte.

Dyktig og god fastlege

Jeg vil anbefale Sawsan Al-Toma på det sterkeste. Hun er imøtekommende, tydelig, kunnskapsrik, lyttende og omtenksom. Hun tar både hensyn og stiller krav til meg som pasient. Samtidig tar hun også imot ønskemål.

Jeg har blitt tatt på alvor om jeg har hatt noen plager, og alt har blitt sjekket grundig. Som gravid har jeg følt meg godt ivaretatt og fulgt opp.

Jeg har kun hatt henne som fastlege i en overgangsperiode, men ønsker gjerne å gå til henne igjen.

Respektløs og motvillig

For å komme deg til kontoret til Al-Toma må du gå gjennom en labyrint av oppganger og innganger. Resepsjonisten du møter når du kommer inn døra er ikke tilknyttet Al-Toma, så der får du ikke hjelp.

Jeg hadde time hos Al-Toma kl 9 på formiddagen, noe som gjorde at jeg måtte ta meg tid fri fra jobb på morgenen. Jeg starter kl 8. Når klokken var 9:15 var det fortsatt ingen Al-Toma å se, og da hun først dukket opp tok det enda lenger tid før hun åpnet døren. Selv om jeg hadde bestilt første mulige time hos henne var det ikke jeg som fikk komme inn først.

Da jeg kom inn begynte hun å spørre mange spørsmål, og mitt ønske om å ikke bære barn ble sett ned på. Jeg er en kvinne i 20-årene, og selv om jeg har gått på samme p-pille i mange år var Al-Toma motvillig til å gi meg denne. Jeg fikk kranglet meg til fornyelse av min resept, men selv om kontoret skal tilby fornyelse pr sms (som var grunnen til at jeg valgte denne fastlegen) fikk jeg altså ikke dette. Hun ga meg en resept som var gyldig i kun 6 mnd, mot de 3 årene jeg tidligere har hatt.

I tillegg ville hun pålegge meg å bruke støttestrømper, og jevnlig sjekk av blodtrykk. Jeg er 100% frisk, og ikke i noen som helst risikogruppe. Så kort holdbarhet på resept + alt dette andre ser jeg på som et forsøk av henne for å få flere kunder (kapitalisme).

Jeg skal nå bytte fastlege. Anbefaler henne ikke i det hele tatt.

bytter fastlege

-jeg opplever at hun kan være vannskelig å få tak i. (svarer ikke tlf)

hun er ALLTID for sen 15 - 30 min

jeg har vært der nå i 1 års tid og føler at hun kun hører på meg en liten andel av tiden.

hyggelig dame, men det er mer som må til for å være en god lege

(hun er veldig engasjert i få kunder til å betale med en gang , så har lagt merke til at hun fysisk kan finne på å følge kundene sinne til terminalen.

Flink lege

Min opplevelse av Sawsan er at hun er flink og imøtekommende. Hun er ute etter å finne gode løsninger, og henviser videre ved behov. Hun har ofte dårlig tid, noe som kan føre til litt brå tentative diagnoser, men jeg opplever dette som enn bedre situasjon enn å gå mange runder før man går til kjernen av problemene. Det eneste jeg synes er negativt er at det er vanskelig å komme i kontakt med legekontoret per telefon.