Elisabeth Katrine Døskeland

Autorisasjon (2012)

Elisabeth Katrine Døskeland er en av 253 fastleger i Bergen

Siste vurderinger av Elisabeth Katrine Døskeland

Bergens beste fastlege!

En helt fantastisk fastlege å ha. Hun har snudd livet mitt i den gode retningen flere ganger. Hun er en positiv og dyktig fastlege, mentor, rådgiver, psykolog osv. Jeg er glad og stolt over å ha henne. Jeg ville aldri byttet, hun kan virkelig sitt fag og jeg stoler 100% på henne. Jeg går der ofte og kan derfor si med stor selvsikkerhet: heldige deg som får Elisabeth Døskeland som fastlege!

Dyktig lege

Etter min mening er dette en dyktig lege som gjør sitt beste for pasientene. Jeg kom første gang i kontakt med henne i 2015 da hun var vikar for min fastlege. Da fastlegen min sluttet i sommer (samme legekontor) var jeg rask til å sette meg på venteliste til henne. Ikke noe negativt om legen som overtok etter min tidligere fastlege, men jeg kjente som sagt til Døskeland fra tidligere. Mitt inntrykk etter noen legebesøk i år, og besøk i 2015, er at hun gjør en grundig jobb og følger meg opp på en god måte. Jeg ser at noen er negative til både henne og andre ansatte på legekontoret. Jeg har en kronisk sykdom og har derfor besøkt legekontoret nokså hyppig. Jeg har bare positive opplevelser med alle ansatte på legekontoret. Kan anbefale Døskeland til alle som trenger en dyktig lege.

Kan være hun var flink på skolen?

Hun burde vist mer empati.Hadde hun lyttet og lært i stedet for å kverulere når jeg kommer med innspill når det gjelder sykdommen minJeg kjenner kroppen best. Kommer nesten ikke til ordet,og er i en fortvilt situasjon.Jeg er ikke noe ungdom lenger,og helsen er dårlig og jeg er utslitt.Og trenger bedre oppfølging.Sitter med ett inntrykk att hun vi ha friske pasienter. Man skal jo føle seg godt ivaretatt og ikke som en byrde?Har behov lindring for palitiv behandling. Og resepsjonen blander seg opp i det som er legens jobb.Gruer meg til å ringe bort dit.Oim til kosultasjonen. I påvente av ny fastlege må jeg bare finne meg i dette. Trist for det er kort vei og man vet ikke hva man får igjen.Og når det blir ledig.Det var lett å bli lurt av kommentar feltet hennes. Man ser oppfølgene positive meldinger ikke lenge etter negative. Barnabarna ligger merke til slikt?pussigt"

Virker faglig interessert og oppdatert

Hun virker som en lege som holder seg oppdatert faglig. Kanskje litt alternativ, - og noen ganger kunne hun sannsynlig vært litt mer lyttende. Hun har det alltid travelt, men jeg har tenkt at hvis hun gir andre tid, så gir hun også meg tid!

De faglige vurderingene hun har gjort har for en stor del vært veldig riktige og gode for meg. Og hun har tatt tak i ting som andre leger ikke så eller la vekt på. Til det bedre for meg!

Litt mindre stress/travel, litt mer ydmyk i forhold til pasientens egne oppfatninger og jeg tenker at denne legen er bortimot det beste du kan få når det gjelder faglighet. Og personlig vil jeg heller ha en faglig dyktig lege enn en lege som synser.

Veldig fornøyd

Jeg har hatt Døsleland i snart to år nå, og er veldig fornøyd. I starten trodde jeg at vi ikke kom til å finne tonen, fikk en følelse av at hun var litt stresset og streng. I ettertid ser jeg at dette sikkert kom av at hun overtok praksisen fra en annen lege, så hun hadde sikkert mye å gjøre. Dette snudde seg ihvertfall tvert om da jeg kom gangen etterpå, og Døsleland har nå hjulpet meg og jeg er evig takknemlig. Jeg har stor tillit til henne, og vet at hun bryr seg om pasientene sine. Anbefales på det sterkeste.