Elisabeth Katrine Døskeland

Nye Sandviksboder Legepraksis DA
Sandviksbodene 65B 5035 Bergen
Elisabeth Katrine Døskeland er en av 239 fastleger i Bergen

Siste vurderinger av Elisabeth Katrine Døskeland

Tillitsfull, dyktig og tilstedeværende lege

Fantastisk lege. Her føler man seg hørt og sett og tatt på alvor. God kommunikasjon og god tilstedeværelse. Veldig dyktig og faglig. Lytter og viser empati ovenfor pasient. Man får ikke følelsen av det typiske "rullbåndet". Her brukes det tid! Effektiv og genuint hyggelig. Bare gode ting å si om henne. Pasientsentrert! Anbefales på det sterkeste.

Dominerende og irettesettende

Hun er nok en dyktig lege , ingen tvil om det.
Men hun har en arroganse som er sjokkerende og som gjør meg forbannet.
For min del ble jeg sykere av og gå til hun for hennes dominanse og hennes interesse for ernæring ligger latent i hennes måte hun snakker på til pasientene.
Så har du noen kilo formye så kommer hun til og bemerke dette for og si det slik.
(ikke noe galt i at hun sier det, men hvordan hun serverer det på betyr noe)
Hun er svært effektiv, såpass effektiv at hun snakker så fort at en ikke får med seg halvparten av det hun sier.
Hun kan bli bedre med og ha forståelse for at pasienten er sårbar og hun MÅ roe tempoet litt og være litt mykere i fremtoningen til pasienten.
Som sakt tidligere så er hun nok ryddig og en kan være sikker på at hun sjekker det som er viktig og sjekke før hun eventuelt henviser deg videre.

Jeg har byttet lege.

Veldig fornøyd!

Døskeland har vært min fastlege i ett år. Jeg var litt usikker på om hun var rett lege for meg i starten,(kan virke litt dominerende og stresset) men etter hvert klarte vi å skape en god dialog med både humor og alvor. I mitt tilfelle har Døskeland vært støttende og oppmuntrende, hun har lyttet og tatt meg på alvor. Oppfølgingen har vært eksepsjonell og jeg føler at jeg har blitt ivaretatt på en ordentlig og god måte. Jeg gir henne mine varmeste anbefalinger.

Lyttende og forståelsesfull

Føler hun lytter, tar meg på alvor, er hyggelig og faglig dyktig. Hun er den beste fastlegen jeg har hatt. Tar seg god tid, undersøker osv. Er strålende fornøyd :)

Effektiv, men bestemt!

Jeg har hatt en del fastleger de siste 15 årene, men nå tror jeg at jeg har funnet "den rette".

Døskeland er, som mange andre beskriver her, en bestemt og noe dominerende lege med, kan hende, en noe militant stil. Dette må man være forberedt på som ny pasient. Men, i motsetning til hva flere andre beskriver her, oppfatter jeg henne som engasjert i meg som pasient. Jeg tolker det at hun har bestemte meninger rundt min situasjon som noe positivt, nemlig at hun setter seg inn i situasjonen og gjør en vurdering. Det er ikke alltid man får høre det man helst "vil", men slik bør det heller ikke være i en lege-pasient-situasjon. Hun tar seg tid, lytter langt mer enn hva jeg har erfart at tidligere leger har gjort, og er hun usikker, så rådfører hun seg eller henviser videre. Oppfølging på prøver er god, enten via hyggelig og presist brev, eller per telefon. I tillegg er hun svært effektig, og later til å ha en solid arbeidskapasitet.

Alt i alt føler jeg meg godt ivaretatt som pasient.

Tja....

Har hatt denne legen snart 6 mnd. Vært på 1 konsultasjon, og burde vært hos lege igjen, men det er vel like godt å bytte fastlege nok en gang. Opplevde legen som dominerende og irettesettende. En lege som ikke kjenner pasientene sine, bør prøve å etablere tillit og trygghet i pasientrelasjoner, ikke det motsatte. Kjenner meg ikke trygg på denne legen. Følger dårlig opp de nye pasientene sine.
Dette blir gjerne en dyktig lege med tiden, når hun lærer seg til å lytte til pasientene, og respektere andre.

Arrogant, nedlatende og instruerende

Er ikke ofte i kontakt med leger -men har en sterk følelse av at man ikke bør behandle pasienter på en slik arrogant, instruerende og lite ydmyk måte. Mulig hun har litt for mye å gjøre , men dette var rett og slett helt sjokkerende.

Den verste legen jeg noensinne har møtt!!!!

Ble skjelt ut pga min sykdom. Frekk og uhøflig. Brukte liten tid, lyttet ikke. Skal ikke tilbake igjen her !!!! Verste fastlegen jeg noensinne har møtt.

Har aldri vært borti en lege som gir så god oppfølging. Hun er helt fantastisk på alle måter. Vi føler oss godt ivaretatt, hun tar seg god tid, lytter og gir veldig gode råd.

Flott, grundig og effektiv lege. Føler meg ivaretatt.

De som jeg har truffet i resepsjonen burde kanskje få en oppdatering om kundebehandling. Det virker som de har for mye å gjøre. Ikke alltid like hyggelig å treffe dem dessverre. I

Den beste legen jeg har hatt

Hun følger godt opp, er oppdatert på ny kunnskap, er nøye og hører på en. Hun får mine varmeste anbefalinger

En av de bedre

Jeg ser at det er en del negative kommentarerer vedrørende denne legen. Jeg hadde henne som lege da min fastlege var i permisjon. Mitt inntrkk er at hun er både lyttende og ønsker å opprette tillit til pasienten. Ellers er hun flink til å henvise videre dersom det er noe hun lurer på.

For meg var denne legen perfekt!

En bra lege, den dagen hun ser pasienten.

Denne legen er dominerende, men ikke nødvendigvis overbevisende medisinsk. Hun har mange "griller" som hun brenner for som er vel og bra men ikke nødvendigvis aktuelle for den pasienten som får det tredd ned over hodet og hun virker dessverre troende til å la egne kampsaker gå foran å ivareta pasienten best mulig.

Hun er videre helt uinteressert i å opprette ett godt tillitsforhold til pasientene og en føler seg ikke trygg på henne eller rolig i forhold til om man blir ivaretatt av henne som lege noe som er dumt fordi hun ville vært en svært god lege om hun så pasientene og la bort litt idealisme.
Hun er ellers en svært effektiv lege som får gjort mye på kort tid.

Den mest Arrogante legen jeg har møtt!

Jeg skulle ønske seg hun hadde tatt seg tid til og bli kjent med som pasient. Hun burde lytte og lære av en som kjenner sin kropp bedre enn noen andre.Følte hun skulle komme meg i forkjøpet å sette meg på plass.Det var viktigere for henne å fortelle hva som er best for meg.Er oppgitt av en slik holdning.For slik skal det ikke være?Det er som oftest en god grunn for man søker hjelp.Følte jeg var der for henne,og ikke motsatt.Det er tross alt ett Omsorgs yrke! Ser frem til og kunne bytte igjen.Puuh!!