Benjamin Noddeland

Autorisasjon (2002)

Asker Legesenter AS Telefonnummer66 78 66 4066 78 66 ...
TORVVEIEN 12 C, 4.ETG 1383 Asker
Benjamin Noddeland er en av 84 fastleger i Asker

Siste vurderinger av Benjamin Noddeland

Alltid forsinket

Var pasient hos Benjamin Noddeland i ca. 3 år. Drar ikke til legen for moros skyld, derfor forventer jeg å bli tatt godt imot og føle at legen hører på hva jeg har å si. Har ved flere anledninger ventet veldig lenge på å komme inn (aldri mindre enn 20 min) og når jeg endelig kom inn, så var han alltid opptat med å skrive journal for andre pasienter eller andre oppgaver. Virker som han er alltid på etterskud, ikke rart ettersom han har over 2200 pasienter på sin liste. Har også inntrykk av en svak lege med tanke på faglig dyktighet. Ble veldig provosert av en artikkel i lokal avisa SB om at han er Sandefjords mest populære lege. Sikkert mange som er fornøyd, men det må også være lov å være kritisk. Byttet til lege Ingunn Krohn Ohlsen, en ung men dyktig lege som er alltid flink til å lytte. I tillegg holder jeg en tommel opp for Hilde Råmmundal.

For mange pasienter, for lite kunnskap

Denne legen har altfor mange pasienter på listen sin og er av den 'pengegriske' typen. Setter alltid opp fler pasienter samtidig, så det er alltid ventetid. Når du kommer inn har han ikke tid til å lytte til deg.
De som sier de får av ham det de vil, er jo fordi han ikke har kunnskap til annet. Han gir sykemeldinger til alle, så dersom du er en nav'er er han å anbefale.
Han henviser videre, men dette er jo ikke fordi han er en god lege, men fordi han ikke har peil selv. Har lest henvisningsskriv han har sendt for min far og ble flau over at dette banale skulle sendes til spesialist/sykehus.
Han forklarer ikke medisiner grunnet det faktum at han ikke vet riktig hvordan de virker. Han har hatt besøk av et legemiddelfirma på kontoret som har anbefalt ett eller annet medikament - og så bruker han dette konsekvent når han synes indikasjonen ligner på det legemiddelfirmadamen sa det kunne brukes mot.
Han gir folk over 75år kun 1 års forlengelse av sertifikat, selv om de er helt friske med perfekt syn - av den grunn at de da må komme tilbake. Det tar nemlig 5 min å fylle ut skjemaet for ham og dette må pasienten betale over 800kr for!

Vet du hva som feiler deg, hva du trenger eller vil du ha en sykemelding - velg han.
Er du derimot syk eller ønsker at helsa di skal bli tatt på alvor - finn en ordentlig lege.

Veldig variabel

Han er vel den fastlegen jeg har hatt som har vært mest variabel i humør og evne til å hjelpe. Kan være utrolig sympatisk og grei, men også vrang og stressa. Faglig sett ikke så dyktig (jeg har konsekvent kunnet mer enn han uansett hva det gjelder), men han henviser deg videre hvis det ikke er noe elementert.

En lege med altid bra humør og smil henter sine pasienter fra ventevarelse

Han er fastlegen til hele familjen vår. Han er faglig dyktig og Kunnskapsrik, men søker råd om nødvendig, engasjert, og alltid imøtekommende. Han er en lege som både ser og hører deg. Jeg føler meg godt ivaretatt, han kan rask se felet, gir gode svar på spøsmålet, Henviser videre om han er usikker på noe til og med ringer for få rask henvisnings time.

Min beste lege hittil

Han er en lege som virkelig viser at han vil mitt beste. Er opptatt av pasienten og lett å kommunisere med, støtter og kommer med forslag. Min familie har hat han som fast lege i ca. 10 år: Kommer alltid med gode forslag, følger godt opp og ser etter pasientene sine.Anbefaler han trygt til andre.