Mette Hovland Olsen

36 av 1900

Mette Hovland Olsen er en av 47 fastleger i Larvik

Siste vurderinger av Mette Hovland Olsen

Tar ikke pasienten på alvor

Kan ikke annet enn å si meg helt enig i en del av det som er skrevet om denne legen tidligere: Lytter ikke til pasienten, men er mest opptatt av å prate selv. Alt for travel. Virker overfladisk, påståelig og lite oppdatert. Viser lite forståelse for sammensatte sykdommer, det virker som hun tror alt har enkle forklaringer og enkle løsninger. Tar for lett til reseptblokka uten å undersøke grundigere, henviser ikke videre. Mangelfull og lite informasjon. Har ingen tillitt til denne legen. Tar ikke pasienten på alvor.

Trygg, effektiv, faglig

Stabil og er tydelig. Alltid veldig blid og hyggelig og går rett på sak. Opplever at pasient blir ivaretatt og tatt på alvor.

Følte meg ikke sett

Syns det er vanskelig å gå til denne legen. Hun får meg til å føle at jeg er en plage, som opptar tia hennes.
Idag har jeg byttet lege, skjønner ikke hvorfor jeg ikke har gjort det for lengst.

Lyttende og faglig dyktig

Har hatt henne som lege i et par år. Veldig fornøyd. Hun lytter uten å jatte med, og er veldig flink til å følge opp. Akkutt-timer funker gull.

Tar ikke pasienten på alvor

Når jeg en sjelden gang besøker legen er det pga at jeg føler/kjenner at det er noe galt og vil gjerne bli undersøkt. Må selv trykke på for å bli videresendt og føler ikke at hun lytter og tar meg på alvor. Får aldri snakke med henne om prøver, bilder etc som er tatt og hva som er funnet. Da ringer kontordamene og spør man dem om noe så vet de ikke og jeg får ikke svar på mine spørsmål. Da må jeg bestille time for å snakke med henne! Det er fint for meg som jobber hele deres åpningstid og helst vil slippe og ta meg fri for å måtte få et svar. Synes dette er slett kundeservice og har etter de få gangene jeg har vært der i 26 år følt at kunden er en plage. Jeg har derfor byttet fastlege.