Mette Hovland Olsen

Fritzøe Klinikk, Pb 14 3285 Larvik
Tlf: 33 11 81 30 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Mette Hovland Olsen er en av 43 fastleger i Larvik

Siste vurderinger av Mette Hovland Olsen

Tar ikke pasienten på alvor

Dette, skrevet som kommentar tidligere, passer så godt med min egen erfaring at jeg ganske enkelt kopierer det: "Hadde Mette som fastlege i flere år. Hun lyttet sjelden til det jeg hadde å si, og var mer opptatt av å prate selv. Jeg følte sjelden [...] at jeg ble tatt på alvor."

Her om dagen var jeg hos henne for å prøve å få noen medisiner for migrene, og da huska jeg hvorfor jeg nesten aldri drar til legen. Uansett hvilke problemer jeg kommer med, tror hun at det skyldes jernmangel. (Ja, jeg har lavt jernlager.) Ved én annen anledning har jeg gått til en annen lege, og det første han sa, var: "Ja, her kan vi i allefall utelukke alt som er normalt. Dette er ikke jernmangel."

Med mindre man selv er veldig pratsom og flink til å purre på legen og mase om behandling, er Mette ikke den beste legen. Hun passer ikke for tilbakeholdne/forsiktige pasienter.

På den positive siden er Mette blid og hyggelig, og smiler masse.

Dyktig og omsorgsfull

Hatt Mette som fastlege siden 2006. Hun har fulgt meg gjennom mange tøffe perioder, som psykiske lidelser, et tøft svangerskap og jobbproblemer. Hun engasjerer seg, støtter og følger opp. Hun ser deg når du er der, og bryr seg. Både min sønn og jeg har blitt godt tatt vare på, men grunnet flytting måtte jeg bytte for sønnen sin del.

Supre damer på kontoret også!

Verdens beste lege (uten overdrivelse)!

Mette er den beste legen jeg noensinne har hatt, og jeg savner henne nå som jeg har flyttet fra Larvik. Er nesten sånn at jeg kunne tenkt meg å reise to timer bare for å ha henne som lege...
Hun hjalp meg ekstremt mye gjennom en tøff tid.
Jeg har aldri hatt en så god lege som henne.

Jentene på kontoret er veldig hyggelige og dyktige.

Lokalene er meget fine, behagelige, rolige og delikate.

Har vært hos annen lege ved legekontoret ved akutt sykdom, og det har fungert fint.

Legen følger dårlig opp behandling

Jeg har vært hos angjeldende lege tre ganger. Første gang våren 2014. En byll i underlivet ble behandlet tilfredsstillende med antibiotika, mens en blærekatarr og inkontinens også ble behandlet med antibiotika, uten bedring. Legen ga meg ingen ny time eller fulgte opp om behandlingen hjalp.

Sommeren 2016 tok jeg igjen kontakt med legen, delvis for at inkontinensen var blitt verre, delvis fordi jeg to ganger har havnet på norsk og spansk sykehus på grunn av sterke magesmerter. I Spania fikk jeg med en epikrise (fant ikke ut hva smertene skyldtes), som jeg hadde med til doktor Olsen. Hun var ikke interessert i å se epikrisen, men sa at jeg hadde hatt nyresten(???) Det jeg imidlertid var mest opptatt av å få en orden på, var inkontinensen, men den plagen "la hun til side" fordi hun ble mer opptatt av at jeg skulle få tatt en hjerteundersøkelse på et lokalsykehus. Vel og bra det, men jeg er ikke fornøyd med at inkontinensen blir oversett. Legen virker uinteressert i å høre på hva jeg mener, og virker litt uhøflig og overfladisk; blant annet må jeg spørre hva blodprøver viser, og hva som er undersøkt. Hun behandler pasienten som om hun ikke begriper noen ting. Jeg skal om noen dager få tatt hjerteprøven, men hva skjer så? Jeg har ikke fått noen ny time eller hvilke planer hun har med den store plagen som inkontinensen er. Jeg vurderer å skifte fastlege hvis usikkerheten og utryggheten om dr. Olsens pasientbehandling ikke blir bedre.

Jeg synes ikke jeg har fått den hjelpen jeg har rett på.

Bra

Hun er hyggelig, lett å prate med. Veldig hyggelige helsesekretærer. Liker at venterommet er stort og lyst.

Stresset og uinteressert

Hadde Mette som fastlege i flere år. Hun lyttet sjelden til det jeg hadde å si, og var mer opptatt av å prate selv. Jeg følte sjelden at det ble satt av nok tid eller at jeg ble tatt på alvor. Fordel/ulempe ved legesenteret er at man ikke er garantert time hos egen fastlege dersom det er behov for hastetime.

Fornøyd

Lege Mette Hovland Olsen er jeg fornøyd med.

Helseskretærene er ikke ok, når man ringer en sjelden gang så sitter man igjen med følelse av at man bryr dem på jobb og er hypokonder!!

God lege og et godt menneske

Jeg har hatt Mette i ca 15 år, og besøkt henne en del ila. de siste årene. Jeg får time raskt dersom det er behov, og blir alltid møtt av en varm person som tar problemene mine på alvor.
Helsesekretærene fortjener også skryt!

Veldig fornøyd!

Etter å ha vært lojal bruker av det samme fastlegekontor i flere tiår, ble oppfølgingen stadig svakere. Brukte derfor god tid og ganske grundig «research» for å finne ny fastlege. Valget falt på MHO, og det var et godt valg! Blid, rask og effektiv og tilstrekkelig tid til å lytte. Da er det bare en fin bonus at klinikken er svært godt organisert og veldrevet!

Fantastisk lege!

Etter å ha byttet lege flere ganger kom jeg til Mette. Hun var den første legen som viste forståelse for psykiske plager og hjalp meg å gjøre noe med det. Hun ga meg tid til "snakketimer" når jeg trengte det før jeg fikk psykolog. Anerkjente den smerten som var der og viste handlingskraft.
Hun lot meg vente i innergangen når det var vanskelig å sitte i venterommet. Hun så mennesket bak kønummeret.

I senere tid har jeg også vært hos henne for fysiske plager, og hun er mye raskere og kortere i de tilfellene. Kan virke en anelse stresset noen ganger. Anser ikke dette som et problem, da hun er effektiv.

Ny fastlegen .

Var hos henne for andre gangen. Jeg har ikke så mye å si akkurat. Men litt dårlig kommunikasjonen mellom jeg og henne pga min hørselhemmende. Ellers ok. Så får jeg se etterhvert framover. Hun var stressende ,ja.

Den eneste fastlegen jeg er fornøyd med!

Tar seg tid til å høre hvordan jeg har det. Husker/finner ut av hva jeg Gjør om dagen og spør om det. Bryr seg virkelig. Gjør alt hun kan for å løse problemer jeg måtte ha, ikke kun fysiske. Får time raskt.

Uinteressert eller for mye å gjøre?

Opplever at hun har mye å gjøre, ikke har tid/ønske om å sette seg inn i min situasjon, og ikke lytter. Til gjengjeld skal det sies at hun er effektiv og ikke kaster bort tiden på småprat.

vår fastlege

Hele familien har hatt Mette som fastlege siden 2006. Hyggelig dame. Har tatt våre helse problemmer alvorlig. Jeg er i midten av 30 år. Og for 2 år siden oppdaget min mann en kul i brystet mitt. En tur til Mette ble bestilt. Hun tok det alvorlig. Henvisning til mammografi ble gjordt via dataen mens jeg var En uke etter var jeg på brystsenteret i tønsberg og uken etter fikk jeg svar. INGEN FARE.Ikke kreftceller. Takk til Mette for rask handling.

Min lege :-)

Har hatt Mette som lege i nærmere 24 år :-) og håper at hun kan være legen min de neste 24 år også ;.) Tar meg som pasient på alvor og er dyktig til å se meg de ganger jeg også trenger å lufte sjela litt. Uten Mette som lege, hadde ikke livet mitt vært på langt nært så bra som det føles i dag.

For travel.

Mette er veldig hyggelig og er lett å prate med. Veldig synd derfor at hun er så travel og at hun ikke følger opp.

Min datter har i flere år kommet tilbake med samme problem, og alt som blir gjort er en blodprøve som avkrefter det samme hvert år. Hun sender henne ikke videre og vi så oss til slutt nødt til å bytte lege for at dette skulle tas på alvor.

Veldig stresset

Hun er bestendig veldig stresset. har ikke tid til å sette seg helt inn i de personlige problemene. er bare lege tankegang.

Lyttende, støttende og forståelsefull

Hun er fastlege til hele familien. Hun har god oversikt over alle mann og ulike diagnoser. Hun ser familien i total perspektiv og tar i betrakning det som er nødvendig, også ikke medisinske ting. Hun lytter når man har en mening om noe og henviser når behovet er der.

Hun er flink til å forklare det som må forklares både til barn og voksne. Jeg opplever hun snakker med i stedet for til.

Mette H.O er en lege som bruker den tiden hun trenger på pasienten, dermed er timen noen ganger over kjapt og andre ganger tar dette tid, alså etter behov. Dette kan medføre noe ventetid. Hun setter også opp timer til oppfølging om nødvendig. Hun er også tilgjengelig dersom det er ting som kan løses uten en time avtale. Akutttimer er tilgjenglig og kontorpersonalet håndterer dette smidig.

Hyggelig

Vennlig og imøtekommende. Tar problemene på alvor- men har til tider det litt vel travelt. Litt dårlig oppfølging.

Hyggelig fstlege

Godt fornøyd med Mette Hovland Olsen. Bruker henne både selv og til mine to barn. Hun prater godt med barna og snakker direkte til dem, og ikke over hodet på dem. Har kommet raskt videre til spesialist når det har vært behov for det. Hun møter oss alltid med et smil.