Mette Hovland Olsen

Fritzøe Klinikk Allmennleger

1992

0 av 1900

Fritzøe Klinikk Allmennleger Telefonnummer33 11 81 3033 11 81 ... – Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no
Fritzøe Klinikk, Pb 14 3285 Larvik
Mette Hovland Olsen er en av 6 fastleger i Larvik

Siste vurderinger av Mette Hovland Olsen

Tar ikke pasienten på alvor

Dette, skrevet som kommentar tidligere, passer så godt med min egen erfaring at jeg ganske enkelt kopierer det: "Hadde Mette som fastlege i flere år. Hun lyttet sjelden til det jeg hadde å si, og var mer opptatt av å prate selv. Jeg følte sjelden [...] at jeg ble tatt på alvor."

Her om dagen var jeg hos henne for å prøve å få noen medisiner for migrene, og da huska jeg hvorfor jeg nesten aldri drar til legen. Uansett hvilke problemer jeg kommer med, tror hun at det skyldes jernmangel. (Ja, jeg har lavt jernlager.) Ved én annen anledning har jeg gått til en annen lege, og det første han sa, var: "Ja, her kan vi i allefall utelukke alt som er normalt. Dette er ikke jernmangel."

Med mindre man selv er veldig pratsom og flink til å purre på legen og mase om behandling, er Mette ikke den beste legen. Hun passer ikke for tilbakeholdne/forsiktige pasienter.

På den positive siden er Mette blid og hyggelig, og smiler masse.

Dyktig og omsorgsfull

Hatt Mette som fastlege siden 2006. Hun har fulgt meg gjennom mange tøffe perioder, som psykiske lidelser, et tøft svangerskap og jobbproblemer. Hun engasjerer seg, støtter og følger opp. Hun ser deg når du er der, og bryr seg. Både min sønn og jeg har blitt godt tatt vare på, men grunnet flytting måtte jeg bytte for sønnen sin del.

Supre damer på kontoret også!

Verdens beste lege (uten overdrivelse)!

Mette er den beste legen jeg noensinne har hatt, og jeg savner henne nå som jeg har flyttet fra Larvik. Er nesten sånn at jeg kunne tenkt meg å reise to timer bare for å ha henne som lege...
Hun hjalp meg ekstremt mye gjennom en tøff tid.
Jeg har aldri hatt en så god lege som henne.

Jentene på kontoret er veldig hyggelige og dyktige.

Lokalene er meget fine, behagelige, rolige og delikate.

Har vært hos annen lege ved legekontoret ved akutt sykdom, og det har fungert fint.

Legen følger dårlig opp behandling

Jeg har vært hos angjeldende lege tre ganger. Første gang våren 2014. En byll i underlivet ble behandlet tilfredsstillende med antibiotika, mens en blærekatarr og inkontinens også ble behandlet med antibiotika, uten bedring. Legen ga meg ingen ny time eller fulgte opp om behandlingen hjalp.

Sommeren 2016 tok jeg igjen kontakt med legen, delvis for at inkontinensen var blitt verre, delvis fordi jeg to ganger har havnet på norsk og spansk sykehus på grunn av sterke magesmerter. I Spania fikk jeg med en epikrise (fant ikke ut hva smertene skyldtes), som jeg hadde med til doktor Olsen. Hun var ikke interessert i å se epikrisen, men sa at jeg hadde hatt nyresten(???) Det jeg imidlertid var mest opptatt av å få en orden på, var inkontinensen, men den plagen "la hun til side" fordi hun ble mer opptatt av at jeg skulle få tatt en hjerteundersøkelse på et lokalsykehus. Vel og bra det, men jeg er ikke fornøyd med at inkontinensen blir oversett. Legen virker uinteressert i å høre på hva jeg mener, og virker litt uhøflig og overfladisk; blant annet må jeg spørre hva blodprøver viser, og hva som er undersøkt. Hun behandler pasienten som om hun ikke begriper noen ting. Jeg skal om noen dager få tatt hjerteprøven, men hva skjer så? Jeg har ikke fått noen ny time eller hvilke planer hun har med den store plagen som inkontinensen er. Jeg vurderer å skifte fastlege hvis usikkerheten og utryggheten om dr. Olsens pasientbehandling ikke blir bedre.

Jeg synes ikke jeg har fått den hjelpen jeg har rett på.

Bra

Hun er hyggelig, lett å prate med. Veldig hyggelige helsesekretærer. Liker at venterommet er stort og lyst.