Mette Hovland Olsen

Fritzøe Klinikk Allmennleger
Fritzøe Klinikk, Pb 14 3285 Larvik
Mette Hovland Olsen er en av 41 fastleger i Larvik

Siste vurderinger av Mette Hovland Olsen

Legen følger dårlig opp behandling

Jeg har vært hos angjeldende lege tre ganger. Første gang våren 2014. En byll i underlivet ble behandlet tilfredsstillende med antibiotika, mens en blærekatarr og inkontinens også ble behandlet med antibiotika, uten bedring. Legen ga meg ingen ny time eller fulgte opp om behandlingen hjalp.

Sommeren 2016 tok jeg igjen kontakt med legen, delvis for at inkontinensen var blitt verre, delvis fordi jeg to ganger har havnet på norsk og spansk sykehus på grunn av sterke magesmerter. I Spania fikk jeg med en epikrise (fant ikke ut hva smertene skyldtes), som jeg hadde med til doktor Olsen. Hun var ikke interessert i å se epikrisen, men sa at jeg hadde hatt nyresten(???) Det jeg imidlertid var mest opptatt av å få en orden på, var inkontinensen, men den plagen "la hun til side" fordi hun ble mer opptatt av at jeg skulle få tatt en hjerteundersøkelse på et lokalsykehus. Vel og bra det, men jeg er ikke fornøyd med at inkontinensen blir oversett. Legen virker uinteressert i å høre på hva jeg mener, og virker litt uhøflig og overfladisk; blant annet må jeg spørre hva blodprøver viser, og hva som er undersøkt. Hun behandler pasienten som om hun ikke begriper noen ting. Jeg skal om noen dager få tatt hjerteprøven, men hva skjer så? Jeg har ikke fått noen ny time eller hvilke planer hun har med den store plagen som inkontinensen er. Jeg vurderer å skifte fastlege hvis usikkerheten og utryggheten om dr. Olsens pasientbehandling ikke blir bedre.

Jeg synes ikke jeg har fått den hjelpen jeg har rett på.

Bra

Hun er hyggelig, lett å prate med. Veldig hyggelige helsesekretærer. Liker at venterommet er stort og lyst.

Stresset og uinteressert

Hadde Mette som fastlege i flere år. Hun lyttet sjelden til det jeg hadde å si, og var mer opptatt av å prate selv. Jeg følte sjelden at det ble satt av nok tid eller at jeg ble tatt på alvor. Fordel/ulempe ved legesenteret er at man ikke er garantert time hos egen fastlege dersom det er behov for hastetime.

Fornøyd

Lege Mette Hovland Olsen er jeg fornøyd med.

Helseskretærene er ikke ok, når man ringer en sjelden gang så sitter man igjen med følelse av at man bryr dem på jobb og er hypokonder!!

God lege og et godt menneske

Jeg har hatt Mette i ca 15 år, og besøkt henne en del ila. de siste årene. Jeg får time raskt dersom det er behov, og blir alltid møtt av en varm person som tar problemene mine på alvor.
Helsesekretærene fortjener også skryt!