Stig Opdøhl

Andebu Legesenter Mann, 42 år

Autorisert2005
TilleggskompetansePetroleumslege
Ledige plasser 109 av 1300
Vil du bytte til denne fastlegen?

Andebu Legesenter

Andebuveien 939 3158 Andebu
Stig Opdøhl er en av 4 fastleger i Andebu

Siste vurderinger av Stig Opdøhl

Dyktig lege

Flink lege som virker genuint interessert i å få deg frisk og ikke bare sykemeldt på ubestemt tid. Jeg ser at noen her klaget på at han er sur, men min erfaring er at han er seriøs og alvorlig og på ingen måte sur eller uinterressert.
Kan anbefales.

Burde ikke jobbe med mennesker

Når du tar med barnet på 8 til legen og det sier "Mamma, den mannen der var ikke noe snill. Han er veldig sur" så skjønner du at denne legen er bare å ligge langt unna. Har brukt han selv også, og han ser knapt på deg, skriver masse, men du får ikke lov å få utskrift av det, spør om ting, men lar deg ikke svare. Har leppa full av snus og virker generelt veldig sur, uinteressert og man sitter igjen med følelsen av å være helt verdiløs som menneske, til bry og ikke et skritt nærmere frisk. Han avslutter også timen uten å spørre om det var noe mer eller noe du lurer på. Sier bare. Ja, reiser seg og åpner døra.

Det er veldig mulig han var veldig flink på skolen, men mennesker med puls er ikke hans sterke side etter min erfaring. Smilekurs og en god dose folkeskikk hadde sikkert gjort mye, og snusslutt på jobb.

Misfornøyd

Jeg var dessverre ikke noe fornøyd med denne legen. Hadde han en periode, men jeg valgte å bytte til ny fastlege. Generelt sett er han flink, men han virker litt lite interessert i pasientene sine. I tillegg så glemte han til stadighet å skrive ut resepter til tiden, og dermed så var det umulig for meg å ha han som fastlege noe mer.

Føler meg overkjørt

En lege må ha innlevelseevne og forståelse / empati
Etter flere år hos Stig så må jeg nok nå takke for meg
Passienten ( Kropp og Sjel ) må telle like mye og hvis ikke mer !
Jeg trenger å bli forstått lyttet til og ikke minst respektert da det er min kropp og sjel ( Helse ) det handler om ! ( Komunikasjon )
Tror Stig har " flatet ut " litt i så måte
Evnen til å lytte og forstå passienter må jo være alfa omega .

vikarer altså.

Stig gjør en grei jobb når man blir litt kjent med han, han var lite fokusert å vanskelig å ha med å gjøre i begynelsen, virka litt opptatt egentlig..
etter ett par besøk så ble ting bedre, å han har i grove trekk vært bra,

nå harn pappa perm.

å vikaren hans er ei dame fra scotland/irland, hu hører bare på det ene øret.
Cara Franey Johansen er navnet. hvis du har et reelt problem å trenger en kraftig sovetablett som i mitt tilfelle så begyner hu å snakke om livstil endring å masse annet rart. måle blodtrykk er noe hu er sykelig opptatt av, blodtrykks reduserende medikamenter gir ho ikke ut, derimot flere tips om fedon lindberg. jeg ba om en spessifik type medisin som jeg har brukt før og har hatt gode resultater av. min gammle fastlege jeg hadde fra jeg var ca 2 år frem til han avgikk med døden for et par år siden journal førte min medisin bruk til punkt å prikke. det er bortimot 30 år med legevissit historie, det velger nåværende vikarlege å fullstendig overse. hu ga meg en resept på en type innsovnings tablett jeg aldrig har hørt om. når jeg spurte hvorfor hun ikke ville gi meg det jeg ba om så svarte hun arrogant, "det får du gå på sykehuset å be om"

fastlege bytte omgående.

samlet vurdering, Stig opdøhl. fornøyd.
Cara Franley Johansen. svart ufornøyd