Stig Opdøhl

Tlf: 33 43 90 50 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Stig Opdøhl er en av 38 fastleger i Sandefjord

Siste vurderinger av Stig Opdøhl

Arrogant og uhøflig

Måtte dessverre benytte meg av denne legen pga av min fastlege ikke var tilgjengelig. Ble behandlet som jeg var et barn og ble ikke tatt på alvor og han klarte til og med å påstå at ikke hadde plagene jeg var der for å få hjelp til. Værste behandling jeg noen gang har fått av lege eller helsepersonell

Kunnskapsrik og yter mer enn andre!

Følger opp privat og er utrolig dyktig

Kan se sur ut, men er utrolig grei og veldig proffesjonell

Dyktig lege

Flink lege som virker genuint interessert i å få deg frisk og ikke bare sykemeldt på ubestemt tid. Jeg ser at noen her klaget på at han er sur, men min erfaring er at han er seriøs og alvorlig og på ingen måte sur eller uinterressert.
Kan anbefales.

Burde ikke jobbe med mennesker

Når du tar med barnet på 8 til legen og det sier "Mamma, den mannen der var ikke noe snill. Han er veldig sur" så skjønner du at denne legen er bare å ligge langt unna. Har brukt han selv også, og han ser knapt på deg, skriver masse, men du får ikke lov å få utskrift av det, spør om ting, men lar deg ikke svare. Har leppa full av snus og virker generelt veldig sur, uinteressert og man sitter igjen med følelsen av å være helt verdiløs som menneske, til bry og ikke et skritt nærmere frisk. Han avslutter også timen uten å spørre om det var noe mer eller noe du lurer på. Sier bare. Ja, reiser seg og åpner døra.

Det er veldig mulig han var veldig flink på skolen, men mennesker med puls er ikke hans sterke side etter min erfaring. Smilekurs og en god dose folkeskikk hadde sikkert gjort mye, og snusslutt på jobb.

Misfornøyd

Jeg var dessverre ikke noe fornøyd med denne legen. Hadde han en periode, men jeg valgte å bytte til ny fastlege. Generelt sett er han flink, men han virker litt lite interessert i pasientene sine. I tillegg så glemte han til stadighet å skrive ut resepter til tiden, og dermed så var det umulig for meg å ha han som fastlege noe mer.

Føler meg overkjørt

En lege må ha innlevelseevne og forståelse / empati
Etter flere år hos Stig så må jeg nok nå takke for meg
Passienten ( Kropp og Sjel ) må telle like mye og hvis ikke mer !
Jeg trenger å bli forstått lyttet til og ikke minst respektert da det er min kropp og sjel ( Helse ) det handler om ! ( Komunikasjon )
Tror Stig har " flatet ut " litt i så måte
Evnen til å lytte og forstå passienter må jo være alfa omega .

vikarer altså.

Stig gjør en grei jobb når man blir litt kjent med han, han var lite fokusert å vanskelig å ha med å gjøre i begynelsen, virka litt opptatt egentlig..
etter ett par besøk så ble ting bedre, å han har i grove trekk vært bra,

nå harn pappa perm.

å vikaren hans er ei dame fra scotland/irland, hu hører bare på det ene øret.
Cara Franey Johansen er navnet. hvis du har et reelt problem å trenger en kraftig sovetablett som i mitt tilfelle så begyner hu å snakke om livstil endring å masse annet rart. måle blodtrykk er noe hu er sykelig opptatt av, blodtrykks reduserende medikamenter gir ho ikke ut, derimot flere tips om fedon lindberg. jeg ba om en spessifik type medisin som jeg har brukt før og har hatt gode resultater av. min gammle fastlege jeg hadde fra jeg var ca 2 år frem til han avgikk med døden for et par år siden journal førte min medisin bruk til punkt å prikke. det er bortimot 30 år med legevissit historie, det velger nåværende vikarlege å fullstendig overse. hu ga meg en resept på en type innsovnings tablett jeg aldrig har hørt om. når jeg spurte hvorfor hun ikke ville gi meg det jeg ba om så svarte hun arrogant, "det får du gå på sykehuset å be om"

fastlege bytte omgående.

samlet vurdering, Stig opdøhl. fornøyd.
Cara Franley Johansen. svart ufornøyd

flink lege

jeg syns han var en flink lege jeg da. var hos 2 leger før han som påsto jeg hadde noe annet...men jeg visste hva det var! så når jeg kom til han fikk jeg endelig en som faktisk hørte på hva jeg hadde å si og fikk riktig behandlig. nå har jo jeg en tendens til å lese meg fram nøye hva jeg sliter med og trenger, før jeg drar til legen,så vet "hva jeg trenger" på forhånd..... (jobber i helsevesnet som helsefagarbeider og kan en del om ting og tang) og jeg kjenner en som har slitt veldig fælt og lenge med et problem som han fikk gitt rett behandlig til på første forsøk! har ingen ting i mot om han snuser eller går i "sivile" klær...det gir jo bare et bedre bilde om at han faktisk er et vanlig menneske han og.....han vimser litt her å der noen ganger med det ler jeg bare av, det har jo ikke påvirket behandlingen.

her er det mange forbedringer som må til...

Hva med og bruke litt tid før neste pasient, slik at man vet hva dette handler om.
Har en tendens til og avslutte timen på egenhånd, selvfølgelig uten og vite om pasienten er ferdig. Manglende generelle kunnskaper? Følger ikke opp det han har sagt han skal gjøre og gjør ikke det han har sagt..
Hyggelig fyr som liker sin bakesnus og sivilklær!

Missfornøyd

Skulle ønske han var flinkere til å lytte til meg. Har hatt denne legen i mange år men skjønte ikke hvor dårlig han var før jeg byttet til ny fastlege.