Børge Hart

Autorisasjon (2011)

Børge Hart er en av 80 fastleger i Tromsø

Siste vurderinger av Børge Hart

Folkelig og sympatisk fastlege

Hvis du er en travel person som bare er innom legekontoret én gang hvert tredje år for å få en rask sykmelding, så er kanskje ikke Børge den rette legen for deg. Han er så å si alltid ganske forsinket, men vet du hva? Det er fordi han virkelig tar seg tid til pasientene sine. Det er faktisk gull verdt i dagens samfunn.

Uansett om du har vondt i en tå eller er dypt deprimert - Børge lytter og bryr seg oppriktig, og jeg har virkelig aldri følt at han har hatt det travelt med å få meg ut av kontoret (faktisk hender det heller at jeg blir litt stressa på hans vegne fordi jeg vet at han har mye å gjøre og ofte jobber overtid). Han snakker aldri ned til meg slik noen leger har en tendens til å gjøre, men tar hensyn til mine meninger og bekymringer. Han kjenner meg igjen og husker detaljer fra livet mitt, noe jeg bare har opplevd hos én annen fastlege (og jeg har vært hos mange). Det gir en følelse av trygghet og at man ikke bare er en sak som må gjøres før han kan dra hjem for dagen.

Jeg vil påstå at Børge er den soleklart beste fastlegen for oss som har større helseutfordringer enn en og annen forkjølelse. Måtte alle leger vært halvparten så flink med mennesker som han er.

Tygg og god fastlege

Uten tvil den beste fastlegen jeg har hatt. Tar seg god tid, setter seg inn i problemstillinger, virker sympatisk.

Kan virkelig anbefale.

Veldig flink og tar seg tid til pasienten

Ingenting å utsette. Flink lege som tar seg god tid til pasienten, møter med godt humør og gir gode råd og veiledning.

Fantastisk lege

Han tar seg god tid til pasienten og ser helheten av flere ting. Kan gjerne bruke tid langt over oppsatt time. Det er en fordel at man får svar på alt man lurer på uten å måtte bestille ny time. Kanskje kjedelig for de som venter etter oppsatt tid, men da får man tenke på at neste gang kan det være du som får den ekstra tiden. Beste legen jeg har hatt, håper han blir fastlegen min lenge.

Den beste fastlegen som jeg har hatt

Kunnskapsrik-sender henvisning til spesialist, når han ikke har svar. Er flink i kommunikasjon med pasienten, og har stor melommenskelig innsikt. Var vikarlege ved Karlsøy legekontor noen år, før han forsvant til Tromsø til fast legepraksis. Men da det blei ledig fast praksis i Karlsøy, og han kom tilbake, byttet jeg omgående til Børg Hart. Føler meg heldig, som har han som fastlege.