Olav Herman Stadheim

Fritzøe Klinikk, Pb 14 3285 Larvik
Tlf: 33 11 81 30 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Olav Herman Stadheim er en av 43 fastleger i Larvik

Siste vurderinger av Olav Herman Stadheim

han er flink til å diagnostisere, forstå sammenhenger

også god til å avdekke årsak til "problemer", velge riktige undersøkelsesmetoder.
kan bli litt bedre på å kommunisere slik at man slapper av, men er ellers presis.

Lite imøtekommende og arrogant. Tar ikke pasienten på alvor.

Jeg opplevde at jeg ikke ble møtt, sett og hørt. Legen avfeide problemene mine og det ble vanskeligere og vanskelige å gå til legen, selv med små helsespørsmål/sykdommer. Hver gang jeg gikk ut av legekontoret følte jeg meg svært liten, samtidig som jeg begynte å tro at plagene mine ikke var reelle.

Etter råd fra både familie og venner, byttet jeg etterhvert lege og fikk den hjelpen jeg trengte. Det viste seg at plagene og smertene jeg har slitt med er reelle og at det skyldes en sykdom.

Blir bestandig henvist til spesialist hvis noe er uklart

Har brukt denne legen i over 25 år og har vært like fornøyd i alle år!

Dyktig på fysisk men ikke psykisk helse!

Dr Stadheim virker veldig dyktig på helseproblemer og tar det serriøst og henviser videre, men Psykisk helse virker det som han er uforstående til. "Bare ta disse pillene så blir du frisk" og "er jo ikke rart du går ned i vekt når du ikke spiser!"

Han virker dømmende og jeg får inntrykk av at han ser på all psykisk helse som et fysisk problem.

Derrimot er han VELDIG dyktig på fysiske helseproblemer, og tar det veldig serriøst,
"selv om du antagelig bare har en mindre sykdom så sjekker vi om det kan være noe verre for sikkerhetsskyld." det er slik man oppdager farlige sykdommer tidlig nok til at det kan behandles! og flere leger bør gjøre som han på det punktet.

Men igjen, sliter man psykisk ville jeg ikke gått til Olav, har selv allerede byttet.

Lege som tar deg på alvor

Stadheim er seriøs og lyttende. Han er en litt "tilbake trukket" person som kanskje kan bli oppfattet som arrogant, men slik opplever ikke jeg han. Synes det er bra at legen ikke driver med fleiping og tom snakk. Han tar meg på alvor og er rask med videre henvisning.

OLAV, BEST EVER

Har hatt Olav siden jeg var ca 20 år. Er i dag over 50. Han har alltid fulgt meg opp når jeg trenger det. Tålmodig, snill og forståelsesfull. Jeg kommer sikker med utrolige mange spørsmål som han ikke trenger å svare på, men han lytter alltid å gir meg råd. En lege mann kan stole på.
Enkelte i "luken" kan nok gjøre et bedre inntrykk. Uansett Olav er den beste legen jeg kunne tenke meg. Håper han holder på i mange, mange år til.

Byttet lege etter mange år!

Virke stresset og lite interessert. Føler at han ikke kan få meg fort nok ut av kontoret.

byttet lege etter første konsultasjon

virket utrolig lite interessert,,fikk dårlig hjelp og inga lite tillit,, fikk resept uten noe forklaring

Legen som alltid meg på alvor

Jeg vil gjerne uttrykke takknemlighet for dr Stadheim som har reddet livet mitt da jeg fikk hjerteinfarkt på kontoret. Han har vært min fastlege i 25 år og har alltid tatt meg på alvor- uansett om det har vært en liten eller stor ting. Han har en faglig dyktigt kompetanse samtidig som han er et varmt, godt menneske. Jentene på kontoret er alltid blide og positive og ved akutte ting finner de alltid rom for å komme.

Den tilgjengelige legen

Som pasient opplever jeg Stadheim som oppriktig i behandling av meg. Han oppleves som dyktig i fysiske sykdommer, men jeg vil også berømme han for de råd han gir i forhold til sorgbearbeidelse. Han er rask til å ta prøver og han gir hurtige tilbakemeldinger hvis ting ikke er som de skal være. Når skade eller sykdom må undersøkes andre plasser, rekriveres dette raskt. I samtale med andre hører jeg bare positiv omtale av Stadheim.

Den beste legen jeg kan ha

Den beste legen jeg har hatt Han følger meg opp Jeg kan ikke ha bedere fastlege kjempefornøyd Jeg er trygg med fastlegen min Sier i fra hvis han ikke er fornøyd med prøver som jeg tar Føler meg trygg med min fastlege

God medisinsk mentor!

Jeg er meget fornøyd med legen min. Han ser meg, snakker lett, forklarer veldig greit, oppmuntrer og inspirerer når jeg tar grep om egen helse. Min helse er jo mitt ansvar, men når hjelp og råd trengs er Stadheim en veldig god støttespiller for meg. Det er lett å få tatt prøver på kontoret hans, bare å vente litt, så fikser legesekretærene hans det fort og proft. Er det noe som haster, får jeg time samme dag hos Stadheim. Jeg føler meg veldig godt ivaretatt her, og kan gjerne anbefale Stadheim til andre. Han tar ting seriøst, lytter og oppfyller mine krav til en god lege! Og, som sagt; jeg er jo hovedansvarlig på mange sett og vis for min egen helse, men når vi snakker medisiner, henvisninger, råd og forklaringer er Stadheim min lege, og skal fortsette å være det!

Super fastlege

Jeg er veldig glad for å ha Olav Stadheim som min fastlege og skryter gjerne av ham til andre. han har vært min og familiens fastlege og har alltid stilt opp for oss. Han har vært vår fastlege i over tyve år. Vi kan gi ham vår uforbeholdne anbefaling.
Jeg opplever at det er svært lett å komme eller ringe til kontoret og få kontakt.
Olav Stadheim er god til å lytte og dyktig til å finne løsninger og ordne opp.
Føler meg trygg og tatt vare på.

En dyktig og ikke minst menneskelig fastlege

Dr. Stadheim har vært min fastlege i 18 år og jeg er kjempefornøyd. Hos ham er jeg "trygg" og blir alltid godt tatt imot. Han er flink og rask til å stille riktig diagnose, noe som var avgjørende for min sykdom. Jeg har alltid fått svar på mine spørsmål og føler at jeg blir behandlet på beste måte.

Den mest seriøse og kunnskapsrike legen vi har hatt.

Han er alltid vurderende, lyttende og rådgivende.
Henviser deg alltid til videre vurdering hos spesialist hvis han mener det er riktig.
Handler raskt og målrettet.
Som pasient følger en seg tatt hånd om og trygg.
Direkte tale og medmenneskelig.
Besluttsomheten hans har reddet min manns liv!

En lege som tar meg på alvor og skaper tillit!

Jeg ser det som et privilegium å ha Olav Stadheim som min fastlege. Han lytter alltid seriøst til det jeg ønsker å ta opp og responderer ut fra sin profesjonalitet og lange erfaring. Vi kommuniserer uhøytidelig og lett med hverandre. Han er meget nøye med undersøkelser og prøvetaking og gir rask tilbakemelding og videre oppfølging hvis prøvene viser avvikende resultat. Jeg har aldri opplevd at han lar egen dyktighet og erfaring stå i veien for henvisning til sykehus eller annen spesialisthelsetjeneste når situasjonen tilsier det. Dette bare øker tilliten til og respekten for legen min og har gitt meg trygghet i enhver sykdomssituasjon. Jeg kjenner meg meget vel ivaretatt hos Olav Stadheim og anbefaler ham gjerne til andre.

Meget Fornøyd

Hele familien har Stadheim som fastlege.
Han tar oss serriøst, og oppfører seg proffesjonelt overfor hva som er problemet.
Vondt i halsen eller hjerteinnfarkt, han tar problemet/sykdommen med alvorlighet.
Han følger opp problemene, kontakter oss og spørr hvordan det går hvis det har vært noe alvorlig.

Svært fornøyd.

Meget fornøyd

Jeg hadde tidligere en meget sjelden skade. Verken andre leger eller spesialister fant ut av dette . Jeg oppsøkte Stadheim som jeg er meget glad for. Endelig følte jeg at jeg ble tatt på alvor, fra dag en opplevde jeg proffesjonalitet og seriøsitet. Behandlingstiden var rask og jeg ble alltid oppdatert. Det året var et smerte helvette som endelig er over takket være Stadheim. Denne legen kan sitt fag, er profesjonell, forståelsesfull og kan absolutt anbefales.

En proffesjonell lege med dyp fagelig innsikt

Stadheim er slik jeg oppfatter ham av natur en reservert person som gjør ham behagelig å snakke med - lyttende og reflekterende - lavmælt. Det gjør konsultasjonene for meg til en behagelig opplevelse. Noen kan tolke personers reserverthet som arroganse - det gjør ikke jeg. Jeg setter pris på Stadheims rolige fremtoning og får meg til føle at jeg blir tatt hånd av en fagperson med god innsikt og fagelig diskresjon - ikke minst når diagnosen jeg har er alvorlig. Hans rolige framferd innbyr sannsynligvis ikke til "small talk" - men det er ikke derfor jeg går til legen heller - jeg går for å få hjelp til å finne behandling for det som for meg er en helseplage - og det får jeg. Stadheim er også åpen for å spille på hele registeret til vårt helsevesen, og er sånn sett flink til henvise til spesialister når det er påkrevet - det er viktig. Jeg kan anbefale Stadheim på det varmeste til alle!

Har byttet lege

Han virker ikke interessert og opptrer arrogant. Han er kort og kommuniserer lite. Anbefales ikke!