Olav Herman Stadheim

Fritzøe Klinikk Allmennleger
Fritzøe Klinikk, Pb 14 3285 Larvik
Olav Herman Stadheim er en av 43 fastleger i Larvik

Siste vurderinger av Olav Herman Stadheim

han er flink til å diagnostisere, forstå sammenhenger

også god til å avdekke årsak til "problemer", velge riktige undersøkelsesmetoder.
kan bli litt bedre på å kommunisere slik at man slapper av, men er ellers presis.

Lite imøtekommende og arrogant. Tar ikke pasienten på alvor.

Jeg opplevde at jeg ikke ble møtt, sett og hørt. Legen avfeide problemene mine og det ble vanskeligere og vanskelige å gå til legen, selv med små helsespørsmål/sykdommer. Hver gang jeg gikk ut av legekontoret følte jeg meg svært liten, samtidig som jeg begynte å tro at plagene mine ikke var reelle.

Etter råd fra både familie og venner, byttet jeg etterhvert lege og fikk den hjelpen jeg trengte. Det viste seg at plagene og smertene jeg har slitt med er reelle og at det skyldes en sykdom.

Blir bestandig henvist til spesialist hvis noe er uklart

Har brukt denne legen i over 25 år og har vært like fornøyd i alle år!

Dyktig på fysisk men ikke psykisk helse!

Dr Stadheim virker veldig dyktig på helseproblemer og tar det serriøst og henviser videre, men Psykisk helse virker det som han er uforstående til. "Bare ta disse pillene så blir du frisk" og "er jo ikke rart du går ned i vekt når du ikke spiser!"

Han virker dømmende og jeg får inntrykk av at han ser på all psykisk helse som et fysisk problem.

Derrimot er han VELDIG dyktig på fysiske helseproblemer, og tar det veldig serriøst,
"selv om du antagelig bare har en mindre sykdom så sjekker vi om det kan være noe verre for sikkerhetsskyld." det er slik man oppdager farlige sykdommer tidlig nok til at det kan behandles! og flere leger bør gjøre som han på det punktet.

Men igjen, sliter man psykisk ville jeg ikke gått til Olav, har selv allerede byttet.

Lege som tar deg på alvor

Stadheim er seriøs og lyttende. Han er en litt "tilbake trukket" person som kanskje kan bli oppfattet som arrogant, men slik opplever ikke jeg han. Synes det er bra at legen ikke driver med fleiping og tom snakk. Han tar meg på alvor og er rask med videre henvisning.