Ronny Storvollen

Autorisasjon (1994)

Ronny Storvollen er en av 24 fastleger i Færder

Siste vurderinger av Ronny Storvollen

Gjør meg usikker

Har time på dagen eller dagen etter(postivt)
Etter 2 måneder på nytt kontor, problemer med reseptformidleren. Ikke spesielt kunnskapsrik hva gjelder enkle spørsmål om medisin.

Vekslende

Dagsformen hans er veldig opp og ned, noen ganger blir man møtt med interesse og litt humor, andre ganger føler man seg som en byrde han ikke er så interessert i å lytte til. Han har også en tendens til å henge plager på samme knagg, noe som er både forvirrende og frustrerende. Jeg drar der ifra med en følelse av at jeg hverken fikk hjelp til det jeg lurte på eller ble noe klokere. Dette skaper mye usikkerhet når man sliter med kronisk sykdom og har angst i tillegg.

Vanskelig for å holde ord.

Tar på seg for mye,viljen er nok der men evnen og kapasitet stemmer ikke overens, noe som kan bli kritisk for pasient i vanskelig situasjon. En lege bør være klar på hva han/ hun kan hjelpe med og formidle dette slik at om ikke det er åpning for hjelp så bør pasient få klart svar,så man ikke får urealistiske forhåpninger.

Faglig oppdatert

Har hatt ham som fastlege i over ett år nå og er meget fornøyd. Han er faglig oppdatert på det meste og har tilbyr også kognitiv terapi som har hjulpet meg mye mer på bare noen måneder enn flere år hos psykolog. Jeg trenger verken antidepressiva eller angstmedisin lenger. Han kan utfordre deg, på en positiv måte som får deg til å jobbe mer med deg selv. Anbefales!

Rettferdig og samarbeidsvillig

Etter 78 års erfaring med noen leger og behandlere etc, kan jeg med sikkerhet si at dette er en lege som har pasientfokus. Alle av dem, er jeg sikker på. Det å kunne være en medspiller i eget behandlingsløp, konklusjoner, problemstillinger/løsninger er noe som gir en følelse av å ha styring i eget liv. Den forståelsen kommer raskt, fryktinntrengende, men også befriende. Legen er rettferdig, streng, men forståelsesfull og har mye omsorg i seg.
Følelsen av at dette er DIN fastlege, tror jeg forekommer ved første konsultasjon/møte, hvis man selv kan klare å hjelpe legen med å hjelpe deg. Lett å prate med.
Konstruktiv kritikk, er at det kan kanskje oppfattes som (fra en med tillitsproblemer og paranoide episoder) at han er _for snill, jatter med, lar deg egentlig styre skuta alene, og er enkel, for å få jobben unnagjort, hvor alle blir fornøyde. For han er intelligent, smart, erfaren og kunnskapsrik, så det å treffe pasienten på riktig måte, er han farlig dyktig på. Kan fort glemmes at han ikke er kompisen din, men en lege som gjør en bra legejobb. Ikke hans feil i utgangspunktet, når en pasient ikke har snakket med annet enn egne destruktive tanker i sitt eget hode de siste årene.
At han ,som sikkert alle fastleger, jobber seg ut av posisjon til å utføre heldig helsehjelp, er etter min oppfatning uavhengig av at han jobber mye, at han har stålkontroll og passer på pasientene sine. Selvom man kanskje til tider, i egen selvopptatthet, at man føler ting er urettferdig.
Er svært fornøyd med valget av denne lege, angrer egentlig også nesten hver dag, for det å plutselig ha en som hjelper deg til å virkelig starte jobbe med eventuelle problemer, visste jeg ikke skulle bli tøffere og mer utfordrende enn å fortrenge, lukke øynene for alt, og holde ut så godt man kan. Men kanskje...vi kan fikse meg allikevel.
Negativ kritikk, er at jeg ikke alltid forstår teknikken hans, for jeg blir jo frustrert av å ikke få det jeg mener jeg trenger, der og da, og mener da at dette er så feil og urettferdig, men, jeg har liksom mer troa på en med 20 års erfaring, enn mitt eget ego og tålmodighet, sånn til syvende og sist. ...Jeg tror ikke man trenger å ha det _litt fælt engang, for at han skal bry seg om pasientene sine.

Takk
Du er verdsatt