Hans Halvard Tvedten

Atlaslegene
Gauterødveien 6B 3154 Tolvsrød
Hans Halvard Tvedten er en av 33 fastleger i Tønsberg

Siste vurderinger av Hans Halvard Tvedten

Den beste lege jeg har hatt

Har bare godt å si om min fastlege Tvedten, har hatt han som fastlege i mange år. Utrolig lett å prate med og er særdeles flink å lytte. Tar ingen ting for gitt, og henviser hvis nødvendig. Har stor tillit til han som min lege. Stjernekast 6+

En lege som tar deg på alvor og bryr seg!

Jeg og hele familien har hatt Tvedten som lege i ca 15 år, og vi er veldig fornøyd. Tar seg alltid den tiden det tar, aldri opplevd at han har sett på klokken eller virket stressa. Alltid rolig og fin. Flink til å lytte, og nøler ikke med å henvise til spesialist når det trengs. Spør også etter andre familiemedlemmer for å høre hvordan det går med dem. Med andre ord: Veldig fornøyd!

Bytter lege etter kun kort tid

Valgte Tvedten som fastlege for hele familien da vi flyttet til Tønsberg i fjor på grunn av legekontorets nærhet til vårt hjem, men skal nå bytte etter bare noen måneder.

Tvedten fremstår som tiltaksløs og uinteressert, han hører ikke på hva du sier, og selv om han sitter foran dataen hele tiden er det åpenbart at essensielle opplysninger ikke blir notert. Har blitt like sjokkert alle tre gangene jeg har nevnt en ulykke som skjedde for tre år siden. Pasienten må selv ta initiativ til undersøkelse og selv etter ultralyd av en kul under armen han henviste meg til i januar har jeg ikke hørt noe.

Fikk brev med svar på blodprøver med beskjed om at jeg skulle gå på en kur, og så komme for nye blodprøver noen uker etterpå. Veldig vanskelig å få time, og de ville ikke ta blodprøver uten at jeg hadde time først. Endte med at han tok meg mellom andre pasienter slik at det ble registrert en time (og dertil betaling av 250 kroner i egenandel, og hvor mye får han i tillegg av staten for denne timen?) bare for at han skulle sette tre kryss og en signatur på et skjema.

Sitter igjen med følelsen av at Tvedten mangler engasjement og bare vil tjene mest mulig penger før han går av med pensjon uten noen form for genuin interesse for hverken pasienter eller diagnoser. Generelt en dårlig opplevelse av lege og resepsjon, lite smidige, lang ventetid, alltid forsinket og ingen trygghet som pasient.

Dårlig lege, med liten tid

Er vanligvis stresset og prøver å få timen ferdig så fort som mulig, føles som en samlebånd lege.
Tar hva man sier lite seriøst og dårlig til å lytte ser bare på pc skjermen.
Det å få henvendelse til spesialist er nærmest umulig, han sier eller at man kan vente og se igjen og igjen.
Styr unna denne legen!!!

Jeg føler han lytter godt til meg og tar meg på alvor! Veldig glad jeg har han som fastlege. Han spør om ting, fordi han vet jeg er usikker som person, så han får rette opplysninger. Andre sitter jo kanskje bare og snakker i vei. Har jeg spørsmål og han ikke har lest det samme som meg, slår han gjerne opp eller leser seg opp på dette emne/ tema og resonnerer han via det han kan og har lært!! Glad i Tvedten! :).

Legen men ikke kontoret...

Ok lege, virker som en som tar seg god tid, selvom jeg stadig føler jeg snakker med veggen når jeg er der. Han lytter og fokuserer på pc skjermen når man er der.
Legekontoret derimot er dårlig, nevner da spesielt skranken... dårlig med andre ord.. tar litt vel mye ansvar, og mistet slik tiltro at jeg valgte å bytte legekontor..

Manglende oppfølging er min totale vurdering.

Bra lege

Tar seg tid til å høre på pasientene og forklare sammenheng mellom symptom og sykdom. Svarer utfyllende på spørsmål og virke oppriktig interessert i å finne ut av ting.

Både og

HH Tvedten har jeg og familien hatt som fastlege i mange år, han gjør jobben sin bra og man blir tatt på alvor, det som kanskje ikke er helt topp er at han er umulig å få tak i på telefon, legger man igjen beskjed så tar det gjerne dager før han ringer tilbake om han i det heletatt gjør det.

Den beste av de beste

Trolig den beste legen jeg har vært borti. Aldri "dårlig" tid! Tar seg god tid til å høre på hva som blir sagt, og er interessert i å "finne" årsaken til sykdommen, og ikke bare hva det er. Anbefales på det sterkeste!

Rolig og veldig hyggelig

Han stresser ikke og tar seg god tid. Tar ting på strak arm, og svarer gjerne på flere spørsmål selv om tiden er brukt. Lett å snakke med, og ikke vanskelig å ta opp det man har på hjertet.