Martina Marion Richter-Plitt

Tlf: 35 00 86 00 – Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Martina Marion Richter-Plitt er en av 6 fastleger i Nome

Siste vurderinger av Martina Marion Richter-Plitt

Arrogant og prinsippfast

Jeg hadde et utslett som kom og gikk, og som jeg gjerne ville ha en sjekk på. Utslettet var selvfølgelig borte innen jeg fikk konsultasjonstime. Heldigvis, tenkte jeg, så har jeg tatt gode bilder av det på mobilen som jeg kunne vise henne. Å vise henne bilder fra mobilen var tydeligvis ikke greit. Hun fortalte meg at hennes utdanning var for lang og krevende til at hun skulle diagnosere ut ifra bilder. Hun var uinteressert i å konkludere med noe som helst og ønsket ikke å se noe bilde. Hun fikk meg til å føle meg svært uviktig der jeg satt, og det endte med at jeg tok jakka og gikk. Prinsippene hennes virker sterkere enn ønsket om å gi så god hjelp som omstendighetene gir rom for. Heldigvis har jeg fått ny fastlege i dag.

Hyggelig og imøtekommende, men...

"Hele" familien har brukt Martina. Hun har en veldig imøtekommende væremåte, og hun er dyktig i alltid å sjekke opp forrige besøks resultat og hvordan du har opplevd ting, men hun er surrete, glemmer å videresende papirer, feilsender papirer og har en tendens til å videresende pasientene for mye. Hun blir en masete lege som skal gjøre mye, men likevel føles ofte at det blir gjort feil. Alle mine barn og ektefelle har måttet bytte fra denne legen for å få riktig hjelp. Dog - hun kan sakene sine, så ved "vanlige" sykdommer og "hverdagsbehov" er dette en god lege.

Grundig

Fremstår som svært dyktig og løsningsorientert. Tydelig og klar dialog.

Lyttet bra, effektiv og tillitsvekkende

De hadde ikke time til meg i Ulfoss og jeg trengte øyeblikkerlig hjelp.
Richter-Plitt var rask og jeg skulle ønske det var mer tid. Men dette skyldes tidspress og at hun var vaktlege da. Jeg har gått til utallige leger gjennom årene. Men jeg fikk rask tillit til henne og kunnskapen. Hun så "Hele" meg og fikk meg rask på røngten, og hjelp til videre utredning. En flott person!

Dyktig lege!

Martina er en svært dyktig lege som gir pasienten trygghet og en opplevelse av hun innehar en profesjonalitet og høy faglig kompetanse.