Nome Legesenter

Stårrvegen 14 3830 Ulefoss

Siste vurderinger av behandlere ved Nome Legesenter

Utrolig trivelig lege

Lege: Lars Kristian Larsen Skrevet

Jeg har vært hos Lars Kristian på noen akuttimer, og jeg kan ikke få fullrost han nok. Han tar seg tid til å lytte, er kunnskapsrik, og det han er usikker på, forhører han seg med noen andre om. Rolig og behagelig å snakke med. God på både somatisk, men også psykiatri. En veldig dyktig lege.

Frekk, kan lite om psykiatri

Lege: Zafar Ghazanfar Ali Skrevet

Jeg har aldri hatt zafar som fastlege, men vært på noen akuttimer gjennom tiden han har jobbet på legesenteret. Jeg sliter med endel psykisk, men det betyr ikke at jeg ikke kan få somatiske plager, trodde jeg.
Jeg mistenkte at jeg hadde fått en lungebetennelse, å fikk time hos zafar. Før han i det hele tatt hadde lyttet på meg sier han "ja, du er vel her for å få antibiotika du da, det er sikkert ingenting". Samme time, ser han på armene mine, som har noen arr og sier "du vet at hvis du fortsetter med det, så kommer nevøene dine til å hate deg når de blir eldre?". Jeg ble helt satt ut, på visste ikke hva jeg skulle si. Det ble tatt kontakt med legesenteret etter dette, men har ikke fått noen tilbakemelding i ettertid.

Kjempe snill

Lege: Martina Marion Richter-Plitt Skrevet

Kjempe snill og grei lege. Hun forklarer utrolig bra, og bruker nok tid til å høre på deg. Kunne ikke tenkt meg noen bedre enn Martina.

Negativ pasientopplevelse

Lege: Martina Marion Richter-Plitt Skrevet

Kommunikasjonen med denne legen opplevde jeg som en respektløs enveis-kjøring fra hennes side. I stedet for dialog, som man jo forutsetter er essensielt i en lege/- og pasientrelasjon, syntes jeg dette bar preg av en monolog som ikke tålte avbrytelser. Jeg prøvde å komme til orde, men da bare hevet hun stemmen. Nærmest som at hva jeg hadde å si var uten relevans for henne. Når hun var ferdig, med det jeg opplevde som en enetale, hadde hun det så bråtravelt med å avslutte at jeg knapt rakk å si noe som helst av det jeg hadde på hjertet. I denne sammenheng fikk jeg heller ikke noe særlig godt inntrykk av hennes forhold til spesialistvurderinger i mitt tilfelle.

Lite interessert i pasienten

Lege: Martina Marion Richter-Plitt Skrevet

Var der med dattra vår på hastetime, var ikke interessert i å høre hva vi hadde å si, ville kun sende videre til blodprøve. Himla med øynene gjorde heller ikke følelsen bedre.