Lars Kjørholt

Autorisasjon (1992)

Lars Kjørholt er en av 6 fastleger i Risør

Siste vurderinger av Lars Kjørholt

OK lege med hyggelige medhjelpere

Ganske effektiv og virker pålitelig med hensyn til vanlige arbeidsoppgaver for en fastlege.
Kunne gjerne ha virket litt mer interessert i pasienten og hans/hennes helhetlige livssituasjon. Bør av og til velge sine ord på en mer høflig og empatisk måte.

Mitt helhetsinntrykk: En lege som gir bra hjelp til kroppen men som gjerne kunne bli litt flinkere på ting som har med psyken å gjøre.

Se det an

Denne legen har jeg hatt før, både til meg selv og mine barn. Men etter flere besøk på legevakten med ungene, etter at han har bedt oss se det an litt, så skiftet vi til en annen fastlege.
Møkklei av at henvisninger til spesialister sitter så langt inne hos denne legen.
Alltid ventetid, selv om jeg har hatt første timen.
Komplett umulig å få time i løpet av flere uker. Må være døden nær for å komme inn akutt.

Grundig og medmenneskelig

Han er en god lytter, gjør grundige undersøkelser og er en hyggelig lege. Jeg vil aldri bytte, føler meg trygg med ham som fastlege.

Litt for mye å gjøre

Ok å prate med, må sette seg inn i pasientens "historikk". MÅ følge opp avtaler lege/pasient blitt enige om. Som sagt bra lege.

Beskrivelse av legen min Lars Kjørholt

Hyggelig, rolig, grundig og seriøs. Vet hva han snakker om og tar seg tid til å lytte. Når jeg er så heldig å få time, da. Jeg har fram til siste besøk vært godt fornøyd med legen min, men det er fordi jeg sjelden feiler noe alvorlig. Siste besøk var ingen god opplevelse. Jeg fikk time for å få henvisning til vurdering hos plastisk kirurg, en vurdering kirurgen skal ta, IKKE fastlegen min. Men jeg måtte "bestå" en lite hyggelig test hos han for i det hele tatt å få henvisning til kirurg. Hele episoden opplevde jeg som ydmykende og det er IKKE KJørholds oppgave å vurdere hvorvidt jeg trenger henvisning. Jeg har klart å få henvisning til kirurg selv ved å benytte kontaktnettet mitt, så får vi se hva dette fører til.

Han er til tider FOR grundig og vil helst gjøre alt selv framfor å henvise til andre. Han bør huske at han er allmennlege og skal ikke gjøre vurderinger som er opp til ekspertene. Dette gjelder også når jeg en sjelden gang mer om smertestillende for belastningsskader i hoftene, jeg må argumentere til jeg blir blå i trynet. det samme gjaldt en gang jeg trengte en sykemelding.