Christine Trondsdatter Alme

Tlf: 38 14 83 50 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Christine Trondsdatter Alme er en av 82 fastleger i Kristiansand

Siste vurderinger av Christine Trondsdatter Alme

Faglig dyktig og empatisk

En utrolig flott fastlege. Hun har tid til å lytte, undersøke og ta nødvendige prøver, profesjonell og dyktig på å veilede / gi råd. Hun er kjapp til å gi tilbakemeldingerog følge opp på prøvesvar / undersøkelser- MR/Rtg., eller svar på utredninger hos spesialister som jeg har vært henvist til. Christine Alme er den beste fastlegen! Jeg håper å få beholde henne i mang,mange år.

manglende evne til empati til tider

Det varierer veldig hvordan hun er.. Noen ganger virker hun veldig empatisk og omsorgsfull. Andre dager virker hun lite empatisk og sur. Vanskelig å få langvarig sykemelding når du er syk. Og vanskelig/umulig å få henvising til spesialist når du trenger det.

Mange forskjellige opplevelser med legen.

At vi kan få så mange forskjellige opplevelser av Chr. Alme er helt
utrolig. Jeg har brukt henne i noen år nå, men nå er det nok.
Hun tar ikke tak i noe som helst. men skyver problemene over til andre. Blir ikke tatt på alvor og møter ingen forståelse overhodet. Jeg har ikke bruk for en lege som har gjort meg sykere og sykere ved at hun bagatellisere min lidelse.

Hyggelig og grundig

Dr. Alme kan jeg anbefale på det sterkeste i motsetning til andre kommentarer her. Hun tar seg tid til å lytte og stille spørsmål, og du går derfra uten å føle deg dum. Er alltid fornøyd etter et legebesøk hos henne!

Fastlegen min

En lege som lytter til det jeg har og si og som tar meg på alvor.
Alltid blid og hyggelig.
Kan anbefales

Anbefaler ikke!

Lite interessert i å hjelpe og finne løsning og problemet. Hun tok ikke problemet mitt på alvor. Anbefaler ikke!

Arrogant og iskald.

Hun har ikke tid til å lytte og ta problemet mitt på alvor. Når jeg har tatt opp enkelte ting, virker hun lite interessert i å hjelpe og finne løsning på problemet. Virker veldig kald og arrogant.
Jeg er på utkikk etter ny fastlege for å få hjelp.

Forståelsesfull, sympatisk og kompetent lege...

Dr. Alme har vært min fastlege i en årrekke, og når jeg vurderer henne opp mot nærmere 15 andre leger/fastleger jeg har benyttet, så har hun definitivt vært den jeg har mest respekt for.

Dr. Alme er høflig, pålitelig, kunnskapsrik og forståelsesfull -- hun lytter tålmodig før hun stiller en diagnose. Hun tar meg alltid på alvor; selv om jeg enkelte ganger har en tendens til å spørre om små, periferiske ting i den medisinske verden.

Jeg har alltid følt meg godt ivaretatt hos Dr. Alme, og hun kommer til å være min fastlege i lang tid fremover.

Usympatisk og arrogant

Lytter ikke til hva jeg sier, uttrykker seg veldig arrogant og kaldt, aldri vært borti lignende!!! Virker ikke som hun er interessert i å hjelpe.
Anbefales ikke.

Ikke fornøyd

Alme er ikke en lege som lytter til pasientene, noe som igjen gjør at hun tar gale avgjørelser. Hun veileder dårlig og jeg måtte ofte finne ut av medisiner som var tilgjengelige selv, noe som burde være opplagt at hun tok seg tid til. Hun kan virke svært arrogant.

Den beste legen jeg har hatt hittil!

Christine T. Alme er en lege jeg virkelig opplever oppriktig bryr seg om meg som pasient, og som ser meg som person.
Jeg opplever at jeg kan spørre om alt, at jeg blir lyttet til og tatt på alvor.
Samtidig klarer hun å være effektiv, løsningsorientert og konstruktiv som lege.
Dette gjør at jeg føler meg veldig godt ivaretatt, og trygg på rådene og behandlingen som gis.

Randesund helsesenter er også et veldig hyggelig legesenter å komme til, med blide, rolige og hyggelige helsesekretærer som tar meg godt imot.

Dårlig på kommunikasjon, formidling og empati

Alme er spesialist i almennmedisin, men hun henviser raskt til undersøkelser og spesialister, stiller ikke diagnoser selv etter min erfaring. Tar ikke opp resultater man får hos andre eller prøvesvar. Kan være arrogant og lite lydhør. Har dessverre liten tillit til henne etter noen år som pasient.

Full tillit

Blir tatt på alvor. Får nok tid når jeg selv signaliserer at det er noe jeg har behov for å få tatt opp. Hun gir hurtige tilbakemeldinger på prøver og videresender raskt til spesialist.

Seriøs, dyktig, yter god sørvis

Tar seg god tid, lytter, virker faglig dyktig, er grundig, er omtenksom, gir god oppfølging, henviser videre der det er nødvendig. En lege jeg har full tiltro til.

Dyktig og hyggelig lege

Hyggelig og profesjonell lege. Brukte kort tid på å komme frem til beste løsning og var også interessert i å vite om jeg hadde flere ting jeg lurte på uten at jeg trengte å si noe. Følte meg godt ivaretatt.

Super bra lege!

Mget flott, dyktig lege. Blid, hyggelig og gir meg følelse av at jeg får den tiden som trengs for å fremlegge mitt "problem".Tar pasienten på alvor, henviser videre når det er nødvendig. Super lege som jeg er godt fornøyd med. Håper hun blir på legesenteret i mange, mange år!!!!

Aldri igjen

Her setter jeg aldri mine bein igjen.En mere usympatisk og arogant lege skal man lete lenge etter.Blir ikke hørt eller sett.Gir fort opp og ikke villig til å gå nye veier.

Lær deg å lytt til dine pasienter Alme!

Usympatisk og kald.

Lite medmenneskelighet å finne hos denne legen. Opplevd henne som kald og avfeiende. Skal ha for å være på tiden. Kommer ikke til å sette mine bein hos denne legen igjen.

Grundig og omsorgsfull

Veldig grundig og faglig dyktig. I tillegg viser hun omsorg og jeg føler meg sett. Anbefales på det varmeste!

Utrolig flink

Uten tvil den beste legen jeg har hatt gjennom 30 år med kronisk sykdom. Flink til å lytte og til å ta tak i ting raskt og effektivt. Ringer alltid tilbake etter kort tid dersom hun ikke er tilgjengelig på tlf der og da. Gir aldri opp selv om diagnostikk kan være vanskelig.