Christine Trondsdatter Alme

Autorisasjon (2004)

Randesund Legesenter Telefonnummer38 14 83 5038 14 83 ...
Lauvåsen Hovedvei 1 4656 Hamresanden
Christine Trondsdatter Alme er en av 115 fastleger i Kristiansand

Siste vurderinger av Christine Trondsdatter Alme

Effektiv, men lite tilgjengelig og arrogant

Har hatt Christine som fastlege i flere år. Ofte opplevd noe lang ventetid på time, men legesenteret har hatt vikarer som har kunnet ta på kortere varsel.

Aldri hatt særlig behov for legen utover en og annen langvarig forkjølelse og oppfølging etter et benbrudd.

Christine har gjennom årene vært effektiv, kanskje noe kort, men har fulgt meg opp på en grei måte. Ved et tilfelle oppdaget hun en relativt grov feil hennes vikar hadde gjort, noe hun muliggens skal ha ros for. (Jeg kjenner ikke rutiner rundt hvem som har ansvar for avgjørelser vikarer tar.) Vi endte uansett opp i en diskusjon om hvorvidt jeg skulle betale for timen hun kalte meg inn til for å fortelle meg om og beklage feilen som hadde skjedd.

Min innstilling var at jeg ikke skulle betale for å få en beskjed om en feil som var gjort av hennes vikar. Hun var ikke enig i dette, men var opptatt å få betalt for sin tidsbruk. Jeg opplevde henne som arrogant og direkte nedlatende i denne utvekslingen.

Min konklusjon er at hun er helt grei fastlege faglig sett, kanskje til og med en god en. Men at hun kan være direkte ufordragelig, lite konstruktiv og ikke en du ønsker å ha som fastlege.

Anbefaler ikke.

Denne lege vil jeg ikke anbefale

Jeg har gått hos Alme siden hun startet sin praksis ved Randesund, og selv om jeg opplevde at hun tok meg seriøs og var flink til å henvise meg til ulike spesialister. Så satt hun meg på sterke smertestillende som hun skrev ut i store mengder i årevis, noe som har ført til en avhengighet. Så kan ikke anbefale henne videre på grunn av hennes uansvarlighet og ansvarsfraskrivelse.

Faglig dyktig og empatisk

En utrolig flott fastlege. Hun har tid til å lytte, undersøke og ta nødvendige prøver, profesjonell og dyktig på å veilede / gi råd. Hun er kjapp til å gi tilbakemeldingerog følge opp på prøvesvar / undersøkelser- MR/Rtg., eller svar på utredninger hos spesialister som jeg har vært henvist til. Christine Alme er den beste fastlegen! Jeg håper å få beholde henne i mang,mange år.

manglende evne til empati til tider

Det varierer veldig hvordan hun er.. Noen ganger virker hun veldig empatisk og omsorgsfull. Andre dager virker hun lite empatisk og sur. Vanskelig å få langvarig sykemelding når du er syk. Og vanskelig/umulig å få henvising til spesialist når du trenger det.

Mange forskjellige opplevelser med legen.

At vi kan få så mange forskjellige opplevelser av Chr. Alme er helt
utrolig. Jeg har brukt henne i noen år nå, men nå er det nok.
Hun tar ikke tak i noe som helst. men skyver problemene over til andre. Blir ikke tatt på alvor og møter ingen forståelse overhodet. Jeg har ikke bruk for en lege som har gjort meg sykere og sykere ved at hun bagatellisere min lidelse.