Kristine Rød Ekle

Autorisasjon (2012)

Kristine Rød Ekle er en av 197 fastleger i Trondheim

Siste vurderinger av Kristine Rød Ekle

Trygg, snill og forståelsesfull lege

Jeg har hatt henne som fastlege i noen år nå mens jeg har vært student i byen. Jeg gruer meg til å måtte bytte fastlege neste år når jeg skal flytte, fordi hun er den beste fastlegen jeg har hatt! Selv om jeg ikke har hatt behov for å besøke fastlegen så ofte, så legger jeg merke til vennligheten og tryggheten hun gir meg de få gangene jeg er der. Og er det noe jeg lurer på så svarer hun forståelsesfullt og tydelig på spørsmålene mine. Kunne ønske jeg kunne pakke henne med meg i kofferten når jeg flytter! 🥹

Trygg, flink, kommuniserer godt

Helt fantastisk på å bygge en trygg relasjon, tar folk seriøst. Også imponerende oppdatert på forskjellig forskning, der hun bla. samarbeider med universitetet eller sykehuset iblant. Hun tar psykisk helse alvorlig og andre utfordringer hvor psykisk og fysisk helse møtes, der hun er en av få leger jeg har møtt på som faktisk kan noe om søvnlidelser.

Ellers veldig god til å kommunisere hva som er tilfellet og hvorfor hun gjør det hun gjør. Eneste ulempen er at hun ofte har lite tid og det er forsinkelser, men det er sannsynligvis også fordi hun tar seg tid til å høre på pasientene.

Trygg og empatisk

Hun har virkelig vært en flott lege, og det var trist når jeg flyttet fra Trondheim og måtte bytte lege. Hun er veldig flink til å lytte og høre på hva man har på hjertet, og tar det mentale like seriøst som det fysiske.

Spesielt god kunnskap om problemer som opptar en ung dame, og hadde mye erfaring med de problemene jeg kom til henne med. Anbefaler veldig!

Ulv i fåreklær

Dette er den desidert verste legen jeg har hatt. Har tidligere hatt lege som ikke fulgte opp prøvesvar, men denne legen motarbeidet meg som pasient og det er mye verre. Hun satt og jattet med/ lekte at hun var empatisk under konsultasjonene og vi ble enige om videre behandling. Opplevde gjentatt ganger at hun gjorde noe helt annet enn det vi hadde blitt enige om. Det virker svikefullt når hun sier noe under konsultasjonen, men gjør noe helt annet så snart konsultasjoen er over. Har opplevd at hun har gått inn i kjernejournalen min etter at jeg byttet fastlege. Hun var så frekk at hun skrev at jeg hadde samtykket selv om jeg ikke har snakket med henne etter byttet ....

Svært forståelsesfull og lyttende

Tar seg tid til å vise empati og sette seg inn i pasientens perspektiv. Har hjulpet meg gjennom både legeangst og systematiske problem hvor hun går langt for å tilrettelegge hjelpen du får!