Peder Henrik Melteig

Vestmoa 6 6018 Ålesund
Peder Henrik Melteig er en av 58 fastleger i Ålesund

Siste vurderinger av Peder Henrik Melteig

Trygg og god lege

Har nå heldigvis fått Peder H Melteig som fastlege. Etter en del besøk hos ham, har jeg bare godt å si om ham, han er forståelsesfull, lyttende og tar seg den tid det trenger for å høre på deg om hva du har på hjertet. Dette er en lege med veldig god forståelse av mine sykdommer, føler meg trygg hos ham.

Kunnskapsrik og trygg

Jeg føler alltid jeg blir tatt seriøst og blir lyttet til, uansett hvilke henvendelser jeg kommer med. Jeg er veldig fornøyd. Dyktig fastlege.

Interessert - Bra oppfølging

Ble overført fra min tidligere fastlege,- til Melteig, - uten å ha bedt om det.
Var derfor ganske uforberedt og nysgjerrig på å møte ham. Kort tid i forveien, hadde jeg blitt rammet av et, for meg, alvorlig sykdomstilfelle.
Jeg opplevde Melteig, som en lege som ønsker å få en best mulig innsikt i min helsetilstand, både generelt og spesielt. Han både lytter, spør og kommenterer, og virker å være interessert i å gjøre en forskjell.
Mitt første besøk, resulterte i nok et besøk, dagen etter. Siden har han fulgt meg opp med "pasientpost".
Så langt kan jeg si meg fornøyd med hans innsats.

Forståelsesfull og effektiv lege

Byttet til Peder etter noen uheldige valg av tidligere leger. Har vært hos han et par ganger nå, og forskjellen fra de tidligere legene mine er helt enorm. Han lytter, vender seg mot deg når du snakker (noe som kanskje burde si seg selv, men min erfaring er at det gjør det ikke), diskuterer situasjonen med deg på en ordentlig måte og ikke minst: han er snill uten å være for snill.
Han er også meget effektiv, uten at det føles som om han vil ha deg avgårde igjen fortest mulig.

Har du Petter som lege, er du i de beste hender.

Ingen forståelse for pasienter. Forbereder seg heller ikke før en legetime.

Peder Henrik Melteig møtte jeg èn gang. Jeg ønsket ikke å bytte fastlege, men det ble noe rot på kontoret deres som gjorde at jeg måtte gå til han. Han skulle forandre på absolutt alt som allerede har blitt fastslått hos meg, som fungerer godt. Diagnoser, medisiner, hvilken hjelp jeg trenger osv.
Han lyttet ikke og kunne ikke se annet enn sort-hvitt. Når man er lege, så burde man gå inn i pasientens historie og forstå at pasienten trenger å bli sett og hørt. Ikke minst forstått. Jeg har byttet tilbake til legen jeg hadde før. Og ble møtt med stor forståelse for denne situasjonen av h*n jeg hadde før. Nei uff og huff, dette var en svært ubehagelig legetime hos Peder H M.