Elise Charlotte Melkild

Autorisasjon (2016)

Sentrum Legesenter Telefonnummer35 50 66 0035 50 66 ...
Henrik Ibsensgate 6 3724 Skien
Elise Charlotte Melkild er en av 44 fastleger i Skien

Siste vurderinger av Elise Charlotte Melkild

Trygg lege

Skriver anmeldelse her da jeg så gjerne skulle fått anledning til å si dette til Melkild før bytte av fastlege. Jeg har kommet inn på hennes kontor skjelven og nervøs med gråten i halsen, hvorpå hun har møtt meg med trygghet og kunnskap.
Hun tar seg god tid og viser forståelse for din situasjon, virker som ett veldig varmt menneske, men også lar deg stole på at hun sitter med fasiten, noe pasienter trenger!

Har bare positivt å si om henne, og var godt fornøyd!

Hyggelig og nøye

Flott lege som tar seg tid til å lytte og som er kunnskapsrik og nøye. Flink med barn og omsorgsfull. Forklarer godt og følger opp.

Hmm..

Kan begynne med at denne legen er veldig vanskelig å få time hos, hver gang jeg har forsøkt har jeg fått beskjed om at det er 2-3 ukers ventetid. Den meste kommunikasjonen man får tilbudt er over telefon og e-konsultasjoner, som føles som å ikke bli prioritert nok til å faktisk få et fysisk møte.

Dessverre opplever jeg denne fastlegen som "diskuterende" og det føles for meg som om jeg som pasient blir motarbeidet, ikke som om legen er en person som er på min side. Når jeg beskriver mine symptomer føler jeg legen bortforklarer og minimerer de med statistikk, vitenskapsartikler og pensumkunnskap fra medisinstudiene. Medisinske tilstander er så individuelle og man føler seg veldig liten når man blir møtt med holdningen om at det man kjenner i kroppen "ikke stemmer" fordi det ikke passer inn i det som står i en bok eller i en forskningsartikkel. Derfor føles samtale med denne legen for meg empatiløs og kald.

Fra mitt synspunkt virker det som legen er mer opptatt av sin egen statistikk (pushe inn flest mulig pasienter på kortest mulig samtaler, gjøre alt for å unngå sykemeldinger osv) enn å faktisk se pasientens behov og hva som er best for pasienten.

Dyktig og forståelsesfull lege

Elise er en veldig dyktig lege. Hun tar seg tid til å lytte, og tar deg på alvor. Hun er flink til å samarbeide med deg som pasient, og viser både medfølelse og forståelse for din situasjon. Jeg har bare positivt å si om henne, og er godt fornøyd!

For ei dame.

Jeg har lenge slitt med forskjellige problemer, møtt mye motstand og følt at jeg ikke har blitt hørt. Etter mitt møte med Elise, ble jeg tatt på alvor og føler endelig etter mange år at det er en fremgang. Hun verter opp og viser høy grad av interesse for å løse opp i eventuelle problemer.
Veldig fornøyd med alt. Tross ung alder, så er dette en lege med en fersk innstilling jeg møtte. Virkelig fornøyd.