Arnstein Eltervaag

Tlf: 38 07 90 00 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Arnstein Eltervaag er en av 83 fastleger i Kristiansand

Siste vurderinger av Arnstein Eltervaag

Utrolig flott lege!

Han er veldig hyggelig, lyttende,empatisk og tar deg på alvor . Virker oppriktig interessert i å hjelpe. Anbefales på det varmeste !

Upersonlig lege

Opplever denne legen som at han ikke bryr seg så mye, sjekker ikke hva som er galt om du har vondt, vil ha deg fort ut av kontoret, du føler at du ikke burde være der.

Beste lege i byen

Vært mye hos Arnstein og kunne aldri tenkt meg å bytte lege. Hjelper meg med det meste og tar meg seriøst. Anbefales.
Legekontoret har også generelt hyggelig personell som jeg har blitt kjent med. Bente er jo gull å ha for å nevne noen

mest arogante og utrivelige legen

jeg er en mann på 50 som har en lang sykehistorikk og har hatt en del leger opp igjennom tiden , men Arnstein Eltervåg tar prisen for mest upersonlig og arroganteperson jeg har møtt av helsepersonell.

Hyggelig og profesjonell

En svært hyggelig lege med gode manerer som absolutt bryr seg om sine pasienters helse. Ventetiden er som regel ikke så altfor lang, men i høysesongene for sykdom er det jo gjerne litt må man regne med. Jeg kunne ikke håpet på en bedre lege mens jeg bor i kristiansand.

Han ser deg.

Med stor tristhet måtte jeg bytte fastlege (flyttet 5 timer unna).
Eltervaag reddet mitt liv ved å se meg for den jeg er som person ikke pasient. Jeg vil aldri få en fastlege som han igjen.
En hver lege er overarbeidet, har ventetid og må jobbe raskt - det er ikke unntak ved sentrum legesenter men ventetiden er hvert det.
Anbefaler han på det sterke.

Anbefaler ikke.

Gikk til han med pusteproblemer som medførte angst. Istedenfor for å utrede meg, skrev han ut resept på vanedannende medisiner og sa til meg at de hjelper med pust, at de utvider bronkiene slik at det blir lettere å puste. Fant ut etterhvert at disse tbl ikke kan tas av folk som sliter med pust, at det kan forverre symptomer, og at det hjelper bare mot angsten.
Kort sagt: jeg opplever at legen bryr seg lite om pasientens tilstand, skriver ut resept på sterke medisiner uten å tenke over at folk kan bli avhengig.

Han er den beste legen i Kristiansand

Utrolig dyktig lege. Kjempe hyggelig og prøver hjelpe deg på beste måten. Han lyter til deg og ser ikke bare på data maskin som de fleste andre leger pleier å gjøre.

Lege som ikke bryr seg om deg!

Jeg var hos Arnstein Eltervaag... Jeg spurte om sykemelding siden jeg sliter med angst, depresjon, sliter psykisk osvosv og min mor lå døende i sykehuset men fikk ikke sykemelding fra han, han sa jeg måtte ha over 40 feber for å få sykemelding skjønner ikke åssen det er mulig! Han bryr seg ikke om deg!

Absolutt å anbefale

Veldig flink til å kommunisere ,god lytter og han er veldig menneskelig....Kommer alltid med gode løsninger ...Alltid blid og veldig forståelsesfull lege...Anbefaler Arnstein Eltervaag på det høyeste.

Den legen anbefales ikke av meg. Etter alle disse årene!

Jeg er svært misfornøyd med denne legen. Det virker sånn som at han ikke tar pasientene sine seriøst. Jeg har en ryggskade / sykdom etter røntgenbilder og fikk ikke lov å sykemelde meg engang. Disse smerter hindrer meg fra å kunne jobbe. Ryggraden er en veldig sensitivt plass og når den ikke fungerer som den skal så er man forhindret i å jobbe. Jeg har store smerter og burde egentlig ha vært sykemeldt for lenge siden, men han har drøyt tiden min vekk i flere år nå. Jeg anbefaler ikke Arnstein Eltervaag og derfor bytter han endelig ut. Var egentlig lei han etter alle disse årene uten noe nytte. Jeg hadde tålmodighet i alle disse årene, men mista tålmodigheten min etter tid for jeg kunne ikke holde det sånn lenger. Føler at jeg har bortkasta tid og penger når jeg har tatt turene innom hos han.

A wonderful human being!

He is compassionate and professional with a gift for active listening which makes me feel heard. He takes my concerns seriously and helps me to understand what is happening in my body and how my life choices impact my health. I love that he communicates in both Norwegian and English so that I feel completely comfortable if I need to express myself in either language. Kudos to this doctor and the whole staff at Sentrum Legesenter.

Den aller beste legen jeg har hatt

Dette er en lege som stiller opp der det trengs. Han lytter, er medfølende og backer deg opp. Han ser sykdomsbildet som en helhet, og at alt henger sammen. Nøler ikke med å henvise. Smiler og sitter ikke bare på skjermen. På tross av at legene ofte er under tidspress, utnytter han tiden godt, og lar deg ikke føle at han har dårlig tid. Min helse var komplisert og sammensatt, og jeg har fått den aller beste hjelpen. Anbefales på det varmeste.

pga flytting ble jeg dessverre nødt til å bytte lege, og det er med stor vemodighet jeg gjør dette.

Skuffet

Jeg valgte denne legen nettopp fordi han hadde så gode skussmål er på legelisten. For meg virker han noe forhastet og travel. Han har ikke tid og jeg følte jeg ikke ble tatt på alvor da jeg kom til ham fordi jeg hadde hatt problemer med å puste grunnet astma og ville ha hjelp til å finne riktige medisiner og doser. Jeg ble sendt hjem uten resept og uten videre undersøkelser eller løsning til forklaring hva som kunne være årsaken til forverringen av tilstanden min.

Men han var raskt il å sende meg til spesialist grunnet en annen episode, uten at jeg er helt sikker på hva som foregår. Det får jeg sikkert vite mer om når jeg kommer på sykehuset.

Jeg har byttet lege fordi jeg følte jeg ble oversett.

Noen ganger kan det ta opp til en halvtime før man kommer gjennom på telefon, men de ansatte er hyggelige.

Ikke å anbefale

Denne legen virker som en hyggelig kar og det er han nok. Men han ga meg svært tidlig diagnosen "alenemor". Til og med da jeg kom inn med stille lungebetennelse så måtte jeg faktisk ha 3 timer før han skjønte det var lungebetennelse og ikke "alenemor" jeg feilte akkurat da. Når jeg etter 1 år fikk diagnosen "alenemor med angst og depresjonsplager" byttet jeg lege. Reumatisme er min sykdom, ikke barna!

Denne legen er kraftig overvurdert.

Jeg valgte denne legen bl.a. pga alle de gode vurderingene på legelisten.no. Gjett om jeg tok feil. Dette er en hyggelig mann, men det er ikke synonymt med også å være en dyktig lege. Jeg kom til legen med smerter lokalisert til et bestemt område. Da han (eller jeg - på legens spørsmål) ikke umiddelbart kunne forklare hva smertene kom av, virket han fullstendig rådvill. Derfra ble ting snakket bort og "sett an". Etter måneder med økende smerter, ble jeg omsider henvist videre - motvillig det også virket det som. Jeg måtte til spesialisthelsetjenesten før jeg ble hørt og forstått, og hvor årsaken ble funnet raskt. Denne legen er antagelig flink hvis du har "greie" symptomer, og forklarbare lidelser. Men ikke kom med noe "vanskelig". At legen er hjelpeløs i enkelte situasjoner er helt greit, hvis han bare ikke nøler så veldig med å henvise videre. Jeg har byttet fastlege etter denne opplevelsen.

En tålmodig og flink lege

Jeg har en sammensatt og til tider komplisert sykdomshistorie, og har dermed hatt en del kontakt med fastlege Eltervaag. Jeg opplever han som en engasjert og tålmodig lege, med mye kompetanse. Og skulle han mangle kompetanse på et område, så henviser han gjerne videre, samt leser seg opp på dette område til neste time. Dette skaper trygghet og gjør at jeg føler meg både hørt og tatt på alvor. Han er fleksibel og stiller gjerne opp på møte med både NAV og arbeidsgiver.

Er kjempefornøyd med både fastlege og resten av gjengen på Sentrum Legesenter!

Beste legen i verden

Dr. Eltervaag er en meget grundig og samvittighetsfull lege. Han utreder grundig og nøler ikke med å henvise videre til spesialister. Jeg føler meg velkommen og trygg med han, han er byens beste lege.

Lyttende, kunnskapsrik, grundig

Dette er legen som bryr seg og tar seg tid til å lytte.

Eltervaag er utrolig dyktig. Han tar deg på alvor og oppfører seg profesjonelt. Han sjekker ting for å være sikker - istedet for å ta sjansen på at alt er bra. I tillegg er han flink til å følge deg opp.