Eivind Lando Skaatun

Autorisasjon (2014)

Eivind Lando Skaatun er en av 68 fastleger i Sandefjord

Siste vurderinger av Eivind Lando Skaatun

Veldig bra fastlege

Faglig sterk og empatisk fastlege. Føler alltid han har tid nok og gir en ro på at man er i trygge hender.

Flott lege

Fantastisk lege, den beste jeg noen gang har vært borti.
Kommer til og med på hjembesøk etter kontortid.
Ville ikke bytta for alt i verden.
Solveig.

Fikk inntrykk av at jeg ikke blir tatt på alvor

Jeg skriver vanligvis ikke tilbakemeldinger på sider som denne men i dette tilfelle ønsket jeg å dele min opplevelse, i tilfelle behandleren selv eller noen andre kan ha nytte av det. Jeg var pasient hos Eivind etter å ha flyttet tilbake fra utlandet for ikke så lenge siden. Han var høflig og fornem i måten han snakket til meg - alltid med et smil rundt munnen. Men dette oppfattet jeg aldri som genuint eller omsorgsfullt - heller påtatt eller tvunget. Jeg satt dessverre heller aldri igjen med følelsen av at jeg er hjulpet eller i det minste hadde blitt hørt.
Aldri noen plan for hvordan det jeg tok opp kunne håndteres, aldri noe henvisning. Når jeg i en forbindelse delte at jeg er ukomfortabel med å la hvem som helst undersøke meg, fikk jeg tilbakemelding om at man ikke kunne ta hensyn til at jeg er "litt ekstra beskjeden" - som han kalte det - uten tilbud om en alternativ løsning.
I en telefonsamtale i etterkant av en annen konsulasjon forsøkte jeg å følge opp noe vi hadde snakket om som jeg ikke følte meg hørt i/ ikke hadde fred med. Samtalen ble stengt ned fra hans side innen i underkant av 5 minutter og følgt opp med vippskrav for en ny konsulasjon.
I en samtale med en beskjent fikk jeg bekreftet at ikke det er vanlig å bli avslått av fastlegen på den måten jeg hadde opplevd flere ganger.
Deretter byttet jeg fastlege ved første anledning, siden jeg følte at jeg var stuck med en lege som ikke var interessert i å hjelpe meg og heller bare prøvde å komme seg igjennom kalenderen sin. Jeg følte meg rett og slett dum hver gang jeg dro derfra, uavhengig av grunnen for besøket.

Tilbakelent

Eivind Lando Skaatun oppfattet jeg som tilbakelent, og med klar oppfatning om diagnosen. Det var vanskelig å diskutere alternative diagnoser.

Kjempeflink og empatisk lege

Er veldig fornøyd med Eivind som fastlege. Jeg opplever meg alltid møtt og tatt på alvor. At det alltid er tid til meg og at jeg blir møtt på en empatisk måte. Han er ikke redd for å finne løsninger, henvise og er en fastlege med masse kunnskap.