Hilde Kristin Dovland Gladhaug

Autorisasjon (2002)

Tresse Legesenter Telefonnummer38 60 06 0038 60 06 ...
Festningsgata 4A 4608 Kristiansand S
Hilde Kristin Dovland Gladhaug er en av 115 fastleger i Kristiansand

Siste vurderinger av Hilde Kristin Dovland Gladhaug

Ikke fornøyd

Etter mye vondt i ryggen, og stadig fått beskjed av Gladhaud at det 'mest sannsynlig' bare er muskulært, og ingen løsninger for dette annet enn en resept for smertestillendene, bytter jeg lege. Sliter også med mye problemer i luftveiene, noe som til syvende og sist kostet meg jobben som kundebehandler over telefon. Dette tok hun heller aldri på alvor, men fikk beskjed om at det bare var betennelse eller infeksjon. At det var noe jeg stadig hadde problemer med ble ikke sett på. Nå sliter jeg nok en gang med dette, men velger å bytte lege da jeg ikke lengre har jobb og det ikke lengre haster i samme grad med å finne meg lege.

En god og forståelsesfull lege

Er veldig glad jeg valgte Gladhaug som fastlege. Hun er forståelsesfull og flink, samt ærlig om det hvis det mot formodning er noe hun ikke har mye kunnskap om.

Kompetent og løsningsorientert

Var ikke fornøyd med min forrige fastlege, byttet til Hilde og kunne ikke blitt mer fornøyd! Hun tok meg på alvor, lyttet til hvilke opplevelser jeg hadde med skaden min og videresendte meg raskt dit jeg kunne få rett behandling. Bra på kommunikasjon og tillit, hun høre virkelig på meg. Hilde er veldig effektiv, noe jeg synes er bra. Har aldri sittet mer enn noen minutter på venterommet. Fikk også time veldig raskt. Vil definitivt anbefale henne!

Hun kan være en bra lege, avhengig av ditt behov

Hyggelig lege, men litt for effektiv etter min smak (hadde funket om vi faktisk hadde fått utrettet noe, så effektiviteten gjorde timene jeg hadde hos henne poengløse og ineffektive) og ikke den beste å gå til når man har sammensatte helseproblemer, som i mitt tilfelle medførte behov for langvarig sykemelding og senere arbeidsavklaringspenger, og dessuten behov for mange resepter og spesialisthenvisninger. Det er et problem når legen er så populær, at tiden hun har til deg er knapp, for jeg følte at selv om hennes oppmerksomhet var rettet mot meg, så så hun meg ikke slik jeg hadde behov for og hadde feil oppfatning av problemene mine (hun overså dem og tok dem ikke alvorlig nok). Det var en tøff tid jeg var i på mitt verste, så det hadde vært fint med en lege som stilte de rette spørsmålene, som så sammenhengen og som forstod og tok meg på alvor. Hun sendte meg hjem før mine femten minutter var gått, uten at vi hadde fått utrettet noe som helst, og uten å avtale ny time eller legge en plan for hva som skulle skje videre. Hun så ikke behovet mitt, skjønte ikke at jeg hadde gått på en gedigen smell og at jeg trengte langvarig sykemelding og hjelp. Jeg byttet fastlege etter påtrykk fra en behandler jeg gikk til. Var absolutt ikke fornøyd med denne fastlegen, men for folk som ikke har så stort og sammensatt behov for legehjelp som meg, som går sjelden til lege, eller bare trenger ti minutter hos legen i tillegg til å ha en lege som alltid er "på klokka", så vil jeg faktisk anbefale henne. Legesekretærene på Lund medisinske senter var forresten hyggelige, akkurat som henne, men ikke de beste til å ta blodprøver. Jeg var bitter på Dr. Gladhaug en lang stund, men ser i etterkant at det handlet om at jeg trengte noe annet enn det hun er opptatt av som lege, og at hun kan være bra lege for andre formål. Ikke en lege som går over tiden, som er bra for at den neste pasienten slipper å vente, men har man mye på hjertet og mange problemer med helse og daglig fungering pga. en "usynlig" funksjonshemning, som jeg dessverre hadde, så er ikke hun den beste legen å gå til. Mange kan nok trygt stole på henne, men altså ikke min type lege. For travel og for A4! Trenger en mer åpen og alternativ (kreativ) lege. Det siste er hun absolutt ikke. Hodet hennes er kun i skolemedisinen, slik jeg ser det.

Flink lege!

Effektiv, god til å forklare hva hun mener.
Aldri ventet mer enn 2 min på venteværelset hennes.