Hilde Kristin Dovland Gladhaug

Tlf: 38 09 50 00 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Hilde Kristin Dovland Gladhaug er en av 83 fastleger i Kristiansand

Siste vurderinger av Hilde Kristin Dovland Gladhaug

Anbefales på det sterkeste

Vært pasient hos Gladhaug gjennom et litt trøblete svangerskap. Har alltid blitt møtt på en god måte. Hun lytter, tar seg tid, er vennlig, forklarer og fremstår kompetent. Har ikke erfaring med henne utover svangerskapsrelaterte henvendelser, men har ingen betenkeligheter med å anbefale henne som lege til andre.

Minus at det er svært vanskelig å komme gjennom til Lund legesenter på telefon, men dette er naturligvis ikke Gladhaugs feil.

Ønsker å få deg ut av kontoret og inn med neste pasient

Har hatt Gladhaug i noen år nå da min gamle lege gikk av med pensjon. Føler ikke jeg blir hørt, mest interessert i å få deg ut av kontoret og inn med neste pasient. Dette fører jo til mindre ventetid, men kjipt å betale de hundrelappene uten noen form for hjelp. Samme regla hver gang "det er en fase", "det går over", "jaja, av og til er det slik" er svar jeg har fått på smerter som har vart i flere år. Hun er ikke interessert i å utrede problemene eller å sende videre til ekspert.
Ventetiden er ok, venter som regel noen dager, opp mot en uke før jeg får time. Grei ventetid er det, men til hjelpen man faktisk får kunne jeg hatt de pengene til gode.
De som jobber i skranken er ikke alltid særlig hyggelige eller service-innstilte. Kommer an på dagsformen virker det som.

FORFERDELIG

Hun er ekstremt uinteressert, jeg kom inn med store magesmerter og alt hun gjorde var å se ut av vindu å si "ja, ja, aha, ja" og fikk ikke noe godt svar. Til slutt måtte jeg krangle med henne for å få henvisning til gastroskopi sjekk, og det var ingen lett kamp skal jeg love dere, og det viste seg at jeg hadde irritabeltarm og rift - i tillegg til magesår bakterien. Hadde dessverre denne legen i mange år, og til slutt fikk jeg endelig byttet. Nå har jeg blitt henvist på det ene og det andre, og endelig fått svar på ting! Hun har aldri vist noe interesse overhode, og jeg pleide alltid måtte vente en stund. Syns ikke sekretæren er noe særlig hyggelig heller. Dårlig med kundeservice og profesjonalitet på det legesenteret.

Ikke fornøyd...

Det eneste jeg får fra mine legebesøkene er : "det er normalt" "bare leve med dette" " ikke alvorlig" osv.... og det er uten å ta ordentlig sjekk! Virker som at lege er uinteressert, vanskelig å få henvisning til en spesialist (må pushe på for å få det), samtale går veldig fort. Som person virker hun snill og grei, men som lege.... hm....

Utrolig effektiv og ryddig lege!

Utrolig effektiv! Blir aldri sittende lenge på venterommet. Timer får man også veldig fort!

For min del virker hun ryddig, og ordner ting fort og greit.
Veldig hyggelig!

Ellers er sekretærene utrolig serviceinnstilte og hyggelige! Aldri noe problem hvis man har spørsmål eller trenger hjelp til noe!
Av og til litt lang ventetid på telefonen men når den som svarer er så imøtekommende som de er går det helt greit!

Føler meg generelt godt ivaretatt når man er i kontakt med dette legekontoret :)

Den verste legen jeg har hatt

Denne legen gir bare ut resepter på milde smertestillende, uten at hun oppriktig ønsker å finne ut hva som er galt. Voltaren er løsningen på alt! Hun utfører heller aldri fysisk sjekk, om enn hvor konkret plage eller skade du har, som hovne mandler.

Styr unna!

Dyktig lege

Har svar på det meste, hvis ikke finner hun ut av det. Deltar i samarbeid med andre. Er veldig punktlig på tiden, noe som både er positivt for de som venter, og kanskje negativt hvis du føler behov for mer tid. Likevel føler jeg meg sett. Hun er positiv, smiler og lytter til det du har å si. Et godt, skjønt menneske! :)

Kjempeflink og hyggelig lege!

Jeg var ikke fornøyd med min forrige lege, og byttet derfor til Hilde. Hun er kjempeflink og tar meg alltid seriøst med problemer jeg måtte ha. I tillegg er hun effektiv, har aldri ventet lenge på å få time eller på venterommet. Anbefales!

Ikke fornøyd! Uinteressert

Jeg er ikke ofte hos legen, men jeg er skikkelig misfornøyd med alle gangene. Jeg har heller ikke hatt hennes lenge,rett over et år kanskje, og byttet til henne fordi jeg var lei av tidligere lege som hadde lite lyst og interesse og ikke minst alltid stresset.

Nå er jeg i samme båt igjen med en lege som bare sier at jeg må bare leve med det. Ikke interessert i å finne løsning eller alternativer eller gi noen forklaring. Skikkelig uinteressert.
Var nettopp inne fordi jeg sliter med nerve smerter under foten, det er vondt å gå, og det en plage i hverdagen, hun gadd ikke å se på foten engang. Samme med at jeg nesten hver gang nevner at jeg sliter med svært ofte hodepine/migrene, men gidder ikke å undersøke det. Det er så mange sånn saker at nå er jeg lei. Får ingenting ut av å dra til legen, kommer ut som et spørsmål. Smiler og nikker og sier at må bare leve med det....

Ikke fornøyd!

Har hatt henne som fastlege i underkant av ett år, å vært inne til time ca 5ganger. Alle ģangene syns jeg hun bare antar, fremfor og faktisk finne ut hva som er grunnen. Spurte etter en underlivsjekk, men fikk bare sagt hva det var, uten å få sjekk. Å det var ikke det hun sa det var. Kom inn med vondt i ei hofte, fikk konstantett at det var senebetennelse uten at hun i det hele tatt kjente på det.

Ikke fornøyd

Etter mye vondt i ryggen, og stadig fått beskjed av Gladhaud at det 'mest sannsynlig' bare er muskulært, og ingen løsninger for dette annet enn en resept for smertestillendene, bytter jeg lege. Sliter også med mye problemer i luftveiene, noe som til syvende og sist kostet meg jobben som kundebehandler over telefon. Dette tok hun heller aldri på alvor, men fikk beskjed om at det bare var betennelse eller infeksjon. At det var noe jeg stadig hadde problemer med ble ikke sett på. Nå sliter jeg nok en gang med dette, men velger å bytte lege da jeg ikke lengre har jobb og det ikke lengre haster i samme grad med å finne meg lege.

En god og forståelsesfull lege

Er veldig glad jeg valgte Gladhaug som fastlege. Hun er forståelsesfull og flink, samt ærlig om det hvis det mot formodning er noe hun ikke har mye kunnskap om.

Kompetent og løsningsorientert

Var ikke fornøyd med min forrige fastlege, byttet til Hilde og kunne ikke blitt mer fornøyd! Hun tok meg på alvor, lyttet til hvilke opplevelser jeg hadde med skaden min og videresendte meg raskt dit jeg kunne få rett behandling. Bra på kommunikasjon og tillit, hun høre virkelig på meg. Hilde er veldig effektiv, noe jeg synes er bra. Har aldri sittet mer enn noen minutter på venterommet. Fikk også time veldig raskt. Vil definitivt anbefale henne!

Hun kan være en bra lege, avhengig av ditt behov

Hyggelig lege, men litt for effektiv etter min smak (hadde funket om vi faktisk hadde fått utrettet noe, så effektiviteten gjorde timene jeg hadde hos henne poengløse og ineffektive) og ikke den beste å gå til når man har sammensatte helseproblemer, som i mitt tilfelle medførte behov for langvarig sykemelding og senere arbeidsavklaringspenger, og dessuten behov for mange resepter og spesialisthenvisninger. Det er et problem når legen er så populær, at tiden hun har til deg er knapp, for jeg følte at selv om hennes oppmerksomhet var rettet mot meg, så så hun meg ikke slik jeg hadde behov for og hadde feil oppfatning av problemene mine (hun overså dem og tok dem ikke alvorlig nok). Det var en tøff tid jeg var i på mitt verste, så det hadde vært fint med en lege som stilte de rette spørsmålene, som så sammenhengen og som forstod og tok meg på alvor. Hun sendte meg hjem før mine femten minutter var gått, uten at vi hadde fått utrettet noe som helst, og uten å avtale ny time eller legge en plan for hva som skulle skje videre. Hun så ikke behovet mitt, skjønte ikke at jeg hadde gått på en gedigen smell og at jeg trengte langvarig sykemelding og hjelp. Jeg byttet fastlege etter påtrykk fra en behandler jeg gikk til. Var absolutt ikke fornøyd med denne fastlegen, men for folk som ikke har så stort og sammensatt behov for legehjelp som meg, som går sjelden til lege, eller bare trenger ti minutter hos legen i tillegg til å ha en lege som alltid er "på klokka", så vil jeg faktisk anbefale henne. Legesekretærene på Lund medisinske senter var forresten hyggelige, akkurat som henne, men ikke de beste til å ta blodprøver. Jeg var bitter på Dr. Gladhaug en lang stund, men ser i etterkant at det handlet om at jeg trengte noe annet enn det hun er opptatt av som lege, og at hun kan være bra lege for andre formål. Ikke en lege som går over tiden, som er bra for at den neste pasienten slipper å vente, men har man mye på hjertet og mange problemer med helse og daglig fungering pga. en "usynlig" funksjonshemning, som jeg dessverre hadde, så er ikke hun den beste legen å gå til. Mange kan nok trygt stole på henne, men altså ikke min type lege. For travel og for A4! Trenger en mer åpen og alternativ (kreativ) lege. Det siste er hun absolutt ikke. Hodet hennes er kun i skolemedisinen, slik jeg ser det.

Flink lege!

Effektiv, god til å forklare hva hun mener.
Aldri ventet mer enn 2 min på venteværelset hennes.

Kjempeflink!

Veldig fornøyd med Hilde. God til å lytte og forstå, har god kompetanse. Vi er kjempefornøyde.

Kjempe skjønn dame:-)

Har ikke vært hos ho mer enn et par år, men ho tar meg på alvor, smiler og er svært behjelpelig. Jeg er veldig fornøyd med Gladhaug:-) Hun har også alltid tid til meg og har alltid hatt hastetime når jeg trenger det.

Flink ærlig lege

Hun tok meg greit imot, og ga tillit. Jeg har senere kontaktet henne i telefonen og fikk da de opplysningene jeg trengte. Anbefales på det sterkeste

Dyktig, imøtekommende og ivaretagende

Gladhaug er en svært dyktig lege. Hun viser geniun interesse for deg som et helt menneske, er effektiv, men gir deg samtidig tilstrekkelig tid til det du måtte ha av spørsmål. Hun bruker sin kunnskap og visdom for å gi akdekvat hjelp, fremfor sykemelding og respepter. Dette er en lege du kan stole på.

Meget bra

samvittighetsfull og kunnskapsrik.Hyggelig og imøtekommende.
Holder på egne meninger.Ikke tilhenger av paramedisin