Charlotte Haslerud

Tlf: 38 07 90 00 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Charlotte Haslerud er en av 82 fastleger i Kristiansand

Siste vurderinger av Charlotte Haslerud

Mangel på kompetanse

Lite empati og følte ikke jeg ble tatt seriøst.
Følte hun hadde dårlig tid og ikke orket å sette seg inn i problemstillingen. Fikk følelsen av at hun ikke hadde peiling.

Bra førsteinntrykk, men....

Denne dama gir et bra første inntrykk, men ved andre besøk får man hakeslepp.
Kontant forsinket, noe jeg kan tolerere, men ikke det at hun er stresset og vimsete og vil helst bli ferdig med en gang.
Får ikke svar på prøver jeg tok første gang, gjorde graverende ting på GU som å ikke bruke hansker og bruke negler uten å ha på sprit. Ringer meg ikke opp igjen selv om hun lover.
Ler meg opp i ansiktet når jeg ber om henvisninger, og tror ikke på at smerten jeg har skyldes det jeg sier.

Ikke en lege å anbefale dessverre, jeg vil ha respekt og en lege som iallefall tør å sende meg videre når de ikke vet selv.
Ikke vet jeg om dama spiller dum eller er dum, men hun virker som hun gir deg opp etter noen uker om du ikke er blitt frisk av deg selv, eller tilsynelatende frisk med medisiner ( som jeg ikke ville ha da jeg liker å vite hvor min smerteterskel er og ikke har behov for det )

unngå hvis du kan

Viser lite empati og forståelse. Bagatelliserer fysiske plager. Lytter ikke til hva du sier og er generelt nedlatende i språkbruken. Ofte forsinket, noe som gjør at du møter en stresset lege som helst vil sende deg ut igjen fortest mulig for å hente seg inn til dagens tidsskjema. Er ikke interessert i å høre på hva du har å si og "misforstår" med vilje ting som blir sagt. Sier du at du har en plage som hemmer deg i hverdagslivet må du ta deg sammen, du har da tross alt ikke kreft. Det skal ikke være nødvendig å føle seg til bry hos legen og gå hjem med tårer i øynene. Styr unna hvis du har mulighet, hun er sikkert kunnskapsrik, men evner ikke å kombinere dette med vanlig høflighet og medmenneskelighet.

Dårlig pasient behandling.

Dårlig informasjon å viser særdeles lite hensyn til pasientens bekymringer. Resepsjonist lover at lege skal ringe opp. Dette gjør han ikke til tross for pasientens bekymringer. Dårlig informasjon og oppfølging.

Kjempefornøyd!!

Hun fungerer akkurat slik jeg ønsker min lege skal. Når man vet hva som må til, er det raskt og effektivt. Sliter med allergi, og trenger ikke full undersøkelse hver gang for å få påfyll av medisiner. Når det er behov for en ordentlig sjekk - så har hun tid til det også. Har funnet ut at jeg må presisere dette, noe som er uproblematisk så lenge man er klar over det.
Det er av og til ventetid, og det henger nok sammen med at pasienter som har behov for lengre tid - ikke ber om det ved bestilling.

Charlotte er virkelig et medmenneske som "ser deg" når du trenger det.
Ser at noen mener hun virker uinteressert og sitter med nesa i PC-skjermen. Dette er etter min erfaring arbeidsmetoden hennes. Hun analyserer deg og diagnostiserer deg "mens hun skriver". Hun leser høyt (så du har mulighet for å korrigere detaljene), gjentar det hun har skrevet.
Oppsummert kommer en konklusjon som til nå har resultert i korrekt og effektiv behandling.
Tidligere leger har jeg opplevd at bare "jatter med" - og ved neste besøk mangler halvparten av opplysningene fra forrige gang.
Hos Charlotte stemmer journalen alltid!
Anbefales på det aller sterkeste!

For stresset

Jeg vil absolutt ikke anbefale denne legen om du ønsker å bli hørt. Hun har så mange pasienter at du føler deg som bruk og kast. Hun ga meg deagnosen uten å høre på hva jeg hadde å si, som igjen førte til feilinformasjon i sjonalene og ekstra arbeid med å rette opp i hennes feil. Ikke fikk jeg tilbudene jeg hadde krav på da hun insisterte på at jeg kun skulle være hos henne ( da hun gjore en like bra jobb som ekspertene ). Hun ble raskt byttet ut mot en hyggelig kar som var litt mer jordnær.

Stresset og uinteressert

Hun fremstår som stressset og uinteressert. Skriver på dataen heller enn å undersøke meg. Tar gjentatte ganger opp tema som ikke er relevante for hvorfor jeg er der. Føler meg til bry, og at hun ikke egentlig har tid til meg.

Veldig fornøyd.

Denne legen har ikke de beste anmeldelsene, men dette vil jeg snu litt på.
Jeg byttet til Charlotte i fjor da jeg hadde en elendig fastlege. Charlotte har virkelig gitt jernet for å finne ut av kroppen min. Hun er kjempe hyggelig, og veldig interessert i pasientene sine har jeg fått ekstremt inntrykk av. Har egentlig bare positive ting å si om denne legen.

Det eneste negative er at det er noe venting til tider, det lengste jeg har ventet var nesten en time, men da hadde det vært en pasient hun måtte ta inn før meg, men hun opplyste meg om dette. Var ganske irritert, men hun snudde humøret mitt veldig fort da hun er kjempe hyggelig, tar meg seriøst og er veldig profesjonell.
Hun svarer ordentlig, tar prøver og går grundig gjennom ting. Føler meg veldig godt ivaretatt!

Helsesekretærene derimot, er vell to-tre hyggelige, men ei som er helt forferdelig. Kom inn for å ta en CRP, og da begynte hun helsesekretæren å synse om hva det var som var galt med meg og ikke tok meg særlig seriøst. Det syntes jeg ikke veldig om, spesielt ikke da Charlotte sa noe helt annet, og tok det jeg kom inn for svært alvorlig å fikk en oppfølgningstime en uke etterpå for å være sikker på at alt var på bedringens vei.

Kan ikke annet enn å anbefale denne legen, føler meg i veldig trygge hender.

Hun bruker også kjempe god tid på meg da jeg er der, og for meg gjør det ikke noe om det er litt vente tid, hvis hun tar like godt vare på alle de andre pasientene som det hun gjør med meg. Det er ikke noe rett inn og rett ut for å si det sånn, hun tar seg tid til deg og lytter!

Stresset, glemsk og lite empatisk

Legen virker stresset, er nesten alltid forsinket. Lytter ikke ordentlig til pasienten, men er mer opptatt med å stirre på og skrive på datamaskinen. Hun glemmer relevante opplysninger, som sykehistorie, medikamenter osv. Jeg synes ikke hun var flink til å følge opp behandlingen min, og hun ga dårlig og mangelfull informasjon om min sykdom. Jeg mener legen mangler empati og evnen til å se og forstå pasienten. Har byttet fastlege!

Anbefales!

Jeg er veldig fornøyd med legen. Hun er effektiv når det gjelder å utføre oppgavene, samtidig som hun tar seg god tid til å snakke med og stille spørsmål til pasienten både underveis og etter utført oppgave. Hun virker interessert i deg og tar deg på alvor. Legen har god erfaring, noe som merkes. Både jeg og min familie er pasienter hos Charlotte, og vi er alle svært fornøyd. Kan anbefales.

Slurvete

Jeg er veldig sjeldent hos legen, men jeg ville anbefalt en annen fastlege enn denne. De to gangene jeg var der kom hun for sent på jobb, noe som resulterte i dårlig tid og en stresset, småirritert lege. Hun spurte ingenting rundt resepten som skulle skrives ut. I mitt tilfelle gikk det fint, men det er ikke gitt at det gjør det i andre tilfeller. Du føler deg til bry på din egen konsultasjonstime.

Tar deg ikke på alvor

Veldig vanskelig å kommunisere med, tar ikke problemene dine på alvor, føler at hun neste ler av deg hvis hun ikke mener at det du sliter med er alvorlig nok.

Den verste legen jeg har hatt!

Jeg har hatt mange dårlige leger gjennom årene,men denne legen har slått alle rekorder!Hun har ingen empati og omsorg.Er alltid forsinket og har dårlig tid.

Da jeg var gravid fikk jeg diabetes men før vi visste dette tok vi en glukosebelastningsprøve for å finne ut av dette. På den påfølgende legetimen hadde jeg nesten glemt det selv, men spurte da på vei ut av døren hvordan prøven hadde gått. Svaret var oi ja, her var der veldig høye verdier. Hadde jeg ikke spurt hadde hun ikke sagt noe.

Å gå gravid med diabetes er veldig alvorlig, for både foster og mor.Ett minimum av forventning er at min fastlege sjekker blodprøven i forkant av konsultasjon, spesielt når man er gravid, noe jeg i tillegg måtte fortelle henne to ganger!!

Det er etter min opplevelse helt hårreisende at denne legen kan praktisere som lege , og jeg kan ikke anbefale henne til noen.

Anbefales ikke

Lang ventetid på å få time (6 uker), 40-50 min på venterommet til og med når man har time tidlig om morgenen, husker deg ikke igjen og har ikke lest seg opp på journalen før du kommer, gir deg følelsen av at hun prøver å bli kvitt deg fortest mulig, følger ikke opp med årlige prøver for kjente problemer, roter bort prøver så man må ta svært ubehagelige tester flere ganger, og virker generelt sett veldig stresset.

Anbefales ikke

En lege jeg ikke vil anbefale.

Hun setter seg ikke ordentlig inn i problemstillingene, hun avfeier dine problemstillinger som uvesentlige . Jeg har vært plaget av betennelse i muskler og årer, men fikk ingen forståelse for at dette var noe problem. Ble tidligere behandlet ved dette legesenteret av en turnuskandidat, Kristin Glad, som hadde en helt annen kunnskap og holdning. Hun er også uvillig til å henvise deg til psykolog eller psykiater,samtidig er hun ikke selv i stand til å hjelpe . Mulig hun er bedre for andre, men for meg var dette en skikkelig nedtur. Hadde et godt førsteinntrykk av henne, men hun har ikke tid, som i de fleste tilfeller, til å sette seg inn i journalen din. Det jeg sa en gang, var glemt neste gang... Dett er jo et generelt problem. Av positive ting: Hun er blid og morsom. Det var liksom denne mangelen på å gå inn i problemstillingene , som ble veldig feil.

anbefales ikke

Anbefales ikke, jeg gikk og sa mine problemer om noen kviseproblemer jeg hadde hatt på halsen i flere måneder og fikk tilbake svar om at jeg var for selvopptatt og brydde meg for mye om utseende og i tillegg mente det ikke var så alvorlig for "det var jo ikke kreft"....

Verste legen du kan få

Hun tar ikke på områder som er skadet, snakker nedlatende og mangler kompetanse.

Forvirra somlekopp

Gikk til henne ett års tid før jeg så meg nødt til å bytte skulle helsa bli ivaretatt. Det var alltid LANG ventetid, og minst halve konsultasjonen gikk med til å forklare hvorfor jeg var der, og det til tross for at jeg hadde ukentlige kontroller med blodprøver osv. Generelt lite empatisk og dårlig til å sette seg inn i pasientens situasjon før og under timen. Opplevde ofte at hun stirret mer på pc-skjermen enn på meg, og det var som regel hun som pratet slik at jeg aldri fikk sagt det jeg hadde på hjertet. Følte meg oversett og ubetydelig som pasient hos henne.

Elendig!

Jeg måtte bytte fastlege fordi ventetiden alltid var ekstremt lang og dette gikk for mye utover jobben. Da jeg var gravid spurte hun hver gang jeg kom hva som var galt, for hun husket meg ikke, og hadde ikke hatt tid til å lese seg opp før jeg kom inn. Hun var så hektisk at jeg alltid glemte hva jeg hadde tenkt å spørre om. Jeg tror ikke jeg har opplevd å være inne hos henne lenger enn 6 minutter, så forstår ikke hvorfor hun alltid er så utrolig forsinket. Kjølig og distansert.