Linda Stray Hoel

Tlf: 38 10 54 10 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Linda Stray Hoel er en av 82 fastleger i Kristiansand

Siste vurderinger av Linda Stray Hoel

Overfladiske svar

Både meg og mannen min har brukt denne legen i ett år (vi har bodd utenbyes en stund før det)
Vi har nå begge søkt om å bytte...
Hun virker overfladisk, tar ingen problemer på alvor, setter nesten en "diagnose" før du har prata setningen ut... Tok ingen prøver av verken meg eller mannen min da vi kom med problemer som har vedvart over tid...
Hun har også dårlig peiling på hva NAV angår, og ikke minst skjemaer som har med handicapparkering å gjøre.
En annen ting: Selve kontoret er ofte stengt, både når jeg kommer og går...har av og til spørsmål til dem også, men luka er stengt....Syns ikke noe om hele legesenteret og har søkt om å få tilbake "gamlelegen". Vi er nr 1 og 2 på venteliste, så håper det skjer snart.

STYR UNNA!!!

Var veldig fornøyd i begynnelsen, men noe skjedde. Stressnivået til denne legen økte, fikk ikke snakket ferdig, ble stadig avbrutt av henne, jeg oppfattet henne etterhvert som arrogant, følte meg dårligere når jeg kom ut derfra enn når jeg kom inn. Ble ikke hverken sett eller hørt. Flittig på å sitte å se ned i pc og henvise videre. Fikk på følelsen av at det var om å få pasienten fortest mulig ut igjen.
Så glad jeg tok mot til meg å fikk byttet.

Ikke en god lege, velg en annen.

Hun kan dessverre ikke ALT slik hun gir uttrykk for.
Hun tror hun kan ALT innen medisin, men har ikke rede på det rett og slett. Rare uttalelser og surrete. Støtende på dem som lever i en sykdom og vet bedre.

Dyktig og hyggelig

Har hatt Linda som fastlege i 17 år og opplever henne som svært dyktig og grundig. Opplever at jeg blir tatt på alvor og lyttet til, og hun kommer med gode råd. Hun bruker god tid, er alltid blid, hyggelig, omsorgsfull og empatisk. Var tidligere noe misfornøyd med enkelte av personalet på kontoret, disse er der ikke nå lengre. Bra med den nye løsningen hvor man kan bestille timer og resepter elektronisk.

Hyggelig, men...

Linda er ei nydelig og hyggelig lege, utrolig empatisk og åpen. Det er lett å snakke med henne og komme i en samtale med henne.
Ulempen er at ved nesten alle legebesøkene så har hun nesten ikke hatt tid til meg. Køen er lang og jeg føler på at hun på forte seg hver gang jeg er i timene hennes, da det er mange som har henne som lege.
En annen ting er at hun undersøker ikke ting godt nok før hun gir ut medisiner, men gir ut ting uten å utføre en liten sjekk eller lignende.
Som for eksempel: Jeg slet med hemorroider og hun gav meg medisin til det uten å sjekke om det faktisk var hemorroider jeg slet med (hadde aldri hatt det før, bare beskrev hvordan de føltes)
Jeg følte meg som et "stressfaktor" når jeg var hos henne, ting måtte skje fort og ofte ønsket jeg ikke å snakke om andre ting eller mer enn nødvendig da jeg ble stresset av hennes "effektivitet" og ville ikke være til byrde for henne.

Men alt i alt så er hun en utrolig hyggelig lege

Ikke fornøyd, Uinteressert!

Jeg hadde henne for noen år siden.
Følte alltid at hun ville ha meg ut før jeg nesten hadde fått satt meg. Hørte aldri på hva jeg hadde å si.
Uinteressert.
Ble alltid så stresset av henne. Var aldri mer en 5 minutter, fikk ikke si det jeg hadde tenkt å si. Undersøkte meg aldri. Fikk aldri utbytte av å gå til legen, fikk aldri svar eller forklaringer og jeg var veldig sjeldent hos legen.

Veldig fornøyd!

Føler alltid jeg blir hørt og hun tar det jeg sier seriøst. Selv om hun kan ha mye å gjøre på så er hun vennlig og imøtekommende, hilser alltid med et hvordan går det med deg og et smil. Direkte i sitt språk som gjør at man ikke misforstår det som blir sagt og det liker jeg. Hadde tidligere en klage på en av resepsjonistene som var frekk på telefonen og det beklaget hun og tok videre, noe som da ikke skjedde igjen. Får alltid svar på det jeg spør om og forklaring også dersom jeg spør om noe mer.

Faglig dyktig!

Har gått til henne i ti år og er veldig fornøyd. Faglig dyktig. Flink med barn.
Minuset er at hun kan ha litt dårlig tid og at det ofte er lang ventetid på å få time.

Rask og effektiv. Lite imøtekommende legekontor.

Legen er imøtekommende når man er hos henne. Jeg har dårlig erfaring med legekontoret generelt. Det tar lang tid før de svarer på tlf, man blir kastet av linjen på tlf, de har ikke hjemmeside og når man først kommer gjennom må man argumentere seg frem til en time hos legesekretærene. Er generelt en som går skjeldne til legen - så jeg kvier meg for å ta kontakt.

Ufint lege

Kan ikke ambefaler hun, er alltid stress, ingenting er farlig for hun,lite lyst, jeg gruer eg veldig til å gå til hun, fån bare panikk, tror at hun kan alt, og alt hun sier er riktig.

Overkjørende, tror hun kan alt. lite opplyst, følger ikke med på forskning

Overvurderer sin egen kompetanse. Er helt låst i forhold til legemidler. Lytter ikke. Er mer opptatt av å bli hørt enne å lytte. Klarer ikke se årsaken til sykdom og plager.

FORFERDELIG!!!

HUN GJORDE MEG DÅRLIGERE ENN DET JEG VAR DA JEG KOM TIL TIME. DET GÅR IKKE ANN Å BLI SETT HOS HENNE. HADDE VONDT I MAGEN ETTER JEG HADDE VÆRT HOS HENNE.TRODDE DET VAR MEG DET VAR FEIL MED. JEG BYTTET LEGE ETTER Å HA HATT HENNE SIDEN 2009. HAR ALDRI VÆRT MER FORNØYD! NÅ BLIR JEG BÅDE HØRT PÅ OG IKKE MINST SETT! MEN DET ER JO AKKURAT SLIK DET SKAL VÆRE. MIN NYE LEGE TAR SEG BÅDE TID OG BEHANDLER DET SOM MÅ BEGANDLES MED EN GANG. LINDA ER EN FORFERDELIG UPASSENDE LEGE, SOM IKKE BURDE HATT PASIENTER!!

Forferdelig!

Kalte meg for narkoman pr telefon i dag! Jeg er sengeliggende grunnet sterke smerter, og min fastlege var borte. Hun ringte meg og overprøvde alt som spesialister, kirurger, overleger på sykehus har sagt/anbefalt. Aldri følt meg så ydmyket!!! Operert 2 gg i rygg, på 6 mnd. Venter på 3 op.

For meg en dyktig lege.

Linda er dyktig på punktlighet + at hun er flink til å ringe tilbake dersom jeg har spørsmål som kan tas over telefonen. Hun er direkte på det hun mener, både når det gjelder positive og negative ting. For meg passer det veldig bra. Som alle andre fastleger har hun noen ganger dårlig tid, men det går fint an å bestille dobbeltime hvis man ønsker mer tid. Kunne kanskje blitt flinkere på fysisk kontakt så som håndhilsning o.l.

ei utrolig ufin lege

fra jeg kommer inn i parkeringshuset får jeg klump i magen for jeg gruer meg til å gå til henne, da hun roper deg inn føler du at hun sier "årh deg igjen, hva vil hun i dag da?" bare da føler du deg til bry... hun er ingen god lytter, ser deg ikke inn i øynene, bare skriver på pc'en, stresser for mye, så hver gang man går derfra så har man vært inne på kontoret i bare få minutter og du føler deg trøkka ned i driten.... SÅ ANBEFALER ABSOLUTT IKKE DENNE LEGEN

Vil absolutt ikke anbefale!

Jeg håper dere ikke velger å bruke denne legen.
Hun tar seg ikke tid og ønsker ikke å diskutere behandlingsalternativ.
Jeg føler meg til bry og hun får meg til å føle meg som en hypokonder.
I forhold til NAV, så er hun svært lite behjelpelig.. Skriver en veldig tynn legeerklæring noe som fører til avslag fra NAV.
Helsepersonalet derimot er kjempe hyggelige! De fortjener ros!
Synd jeg ikke kan si det samme om legen................

En god fastlege!

Jeg har hatt henne som fastlege siden 2005, og er VELDIG fornøyd med henne. Jeg opplever at hun tar meg på alvor, og finner gode løsninger. Jeg føler hun tar vare på pasientene sine. En gang hadde jeg vært utsatt for en utrolig frekk spesialist, og da ringte hun og sa akkurat hva hun mente om det, mens jeg hørte på. Det føltes godt at hun ikke lar andre behandle pasientene hennes på den måten.
Noen ganger kan det virke som om hun har veldig dårlig tid, og det kan være litt stressende. Jeg forstår at det må gå fort, dersom man har en hastetime, men dersom man har bestilt en vanlig time synes jeg man burde ha muligheten til å bruke den tiden man har betalt for.

Stresset og lite oppmerksom

Dr Hoel er stresset og lite oppmerksom under pasientkonsultasjoner. Der er ikke rom for ytterligere spørsmål/bekymringer som skal diskuteres. Hun er svært dårlig til å se sin pasient. Ved reelle bekymringer opplevde jeg å bli avslått og nærmest ledd av - en bekymring som kort tid etterpå viste seg å være reell. Ut i fra min erfaring vil jeg ikke anbefale Dr Hoel.

Følte at jeg var litt til bry

De få gangene jeg oppsøkte legen, fikk jeg følelsen av at hun ikke hadde tid til meg. Jeg liker effektivitet, men har ble jeg sendt ut nesten før jeg hadde fått forklare problemet. Jeg følte meg i veien, og gikk skuffet hjem. Det skal mye til for at jeg oppsøker lege, og da er det litt ubehagelig når legen ikke har tid til å lytte. Jeg forstår at legen sikkert har en travel hverdag, men jeg følte at det meste ble bagatellisert, og jeg fikk lite hjelp.

kan IKKE anbefales

Har ikke tid til deg som pasient, tar gjerne privat mobi
samtale mens du er inne til konsultasjon
stressende har ikke tid til og høre på deg, bruker
ikke avsatt betalt tid. Kom deg ut følelse.
Har heller ikke hånd hilst på deg, som første gangs
time hos henne. Sier bare BYTT LEGE !