Lars Degerdal

Autorisasjon (2014)

Lars Degerdal er en av 58 fastleger i Sarpsborg

Siste vurderinger av Lars Degerdal

Kunnskapsrik og nøye.

Er imponert over denne legen. Tar seg god tid, drøfter høyt sammen med pasienten og pårørende. Undersøker nøye. Sender henvisninger, får kjapt svar på elinker som ansatte til pasienten har sendt. Har kommet på hjemmebesøk som ligger i gåavstand fra legekontoret. Er respektfull. Jeg har ingenting negativt å si om Lars.

Nøyaktig og ansvarsbevisst

Opplever Lars som nøyaktig og ansvarsbevisst, både når det kommer til utredning og behandling. I tillegg til å følge opp bra individuelt er han også sitt ansvar bevisst, og vet å henvise/rettlede videre på de områdene han ikke har tilstrekkelig kunnskap eller kompetanse. Topp fastlege!

En flink lege, men...

Han er absolutt en flink lege på mange områder. Men nå er det jo slik at de kan ikke være best i ALT, det er det ingen lege som er.
Denne legen er dyktig, han veit hvordan han skal behandle sine pasienter så absolutt, MEN....
Han har et behov for å "jage" deg ut av kontoret til tider. Virker innimellom som om han ikke har tid til å ha deg der. Kansje overarbeidet?
En annen ting er at denne legen er VELDIG glad i å ta seg godt betalt. Selv ett veldig enkelt spørsmål på Helsenorge velger han å ta betalt for som om det skulle vært en full time hos lege. Dette må jeg si at Lars kunne gjort noe med, og jeg kommer absolutt til å gi han beskjeden om det også. Til tider kan han virke useriøs, men det er fordi han har "dårlig tid".

Et problem til er som flere her beskriver, man kan bruke 5av20 minutter hos denne legen, så hvis man da har flere spørsmål så kan man til tider bli avvist istede for å faktisk få svar på problemet det skulle gjelde.

Utover det så sier jeg sjo og hei, en flott lege, mye kunnskap og veldig flink til å ta en på alvor når man trenger å komme seg til f.eks. spesialister eller andre type hendvendelser.

MYE SURR OG DÅRLIG DIALOG

Han har lite tid/interesse til å høre på pasienten. Lite løsningsorientert.
Dårlig organisert. Mye unødig venting. Fått feil faktura, med påfølgende sur lege etter purring på tilbakebetaling flere uker senere. Fått faktura enda når man gir beskjed om frikort.
Nekter å skrive legeerklæring på 23 år gammel diagnose, noe som ikke var problem for 4 andre leger i de foregående 21 år.

Meget dyktig, og engasjert lege

Hos Lars Degerdal blir mann tatt på alvor, og han gjør alt for å hjelpe. Han er en meget god lytter, og viser empati med deg som pasient. Han skriver henvisninger som går gjennom det trange nåløyet hos spesialister. Takket være han har jeg endelig fått operasjoner for kroniske lidelser og smerter jeg har hatt i over 30 år. Ingen andre ville lytte til meg, men det gjorde Lars etter første time hos han. Dette er den beste legen jeg har hatt, og kan virkelig anbefales! Personalet på legekontoret er også utrolig hjelpsomme, blide og koselige.