Marthe Sand Skjelbred

Autorisasjon (2014)

Marthe Sand Skjelbred er en av 196 fastleger i Trondheim

Siste vurderinger av Marthe Sand Skjelbred

Høflig men upersonlig og travel

Oppleves dessverre som upersonlig og travel, at man som pasient er til bry og ikke interessant nok ved samtaler. Kanskje litt lei av å være fastlege? Mulig det ligger i arbeidsmiljøet på legesenteret da resten av personalet også speiler dette.
Litt «ovenfra og ned» holdning, arrogant, «stiv og flat» i kommunikasjon. Lite forståelse, empati og svarer ofte med «det vet jeg ikke, det kan ikke jeg gjøre noe med». Litt påtatt høflig, får sjeldent/ aldri et smil eller særlig øyekontakt. Ble litt satt ut av kommentarer som «du har jo ikke barn, så du skal ikke være sliten» og hintet til latskap. Må mase etter å få tatt prøver som feks blodprøve, urinprøve, henvisning for å utelukke feks unormale verdier.
Oppfordrer mest til konsultasjoner pr telefon som varer i max 1 minutt. Ikke særlig åpen for spørsmål tilbake under disse konsultasjonen.
På den andre siden så opplevde jeg henne som svært dyktig når jeg skulle fjerne noe smått kirurgisk. Mulig dette er noe hun er mer motivert for? Virker kunnskapsrik, egentlig, bare umotivert/ uinteressert i selve konsultasjonen/ samtale med pasient. Virker mer motivert for å hjelpe med fysiske plager, en med psykiske plager.
Måtte byttet fastlege ved flytting til annen kommune, måtte snakke med henne en siste gang pga overlapp mellom legene. Da ble jeg møtt med en enda mer sur, kort og arrogant holdning og beskjed om at jeg ikke var hennes pasient mere og kunne ikke hjelpe meg.

Føler seg uønsket

Sluttet å gå til Marthe og startet å gå til privat isteden. Man føler seg uønsket fra sekundet man tar foten innenfor døren. Blir sett stygt på om man tar opp mere enn ett problem, og blir heller bedt om å sette opp ny time. Virker rett og slett lei jobben sin. Anbefales ikke!

Trygg og tillitskapende

Skjelbred er en dyktig lege som møter sine pasienter på en god og tillitsvekkende måte.
Anbefales!

Lege uten empati

Vil på det sterkeste fraråde enhver å bruke Marthe som fastlege. Valgte å trosse dårlige omtaler på legelisten og ga henne en sjanse. Aldri angret så mye på en avgjørelse noen gang, for makan til dårlig lege! Aldri møtt et mindre empatisk menneske, og jeg jobber med mennesker selv. Det er såvidt hun trekker på smilebåndet i ett millisekund i det du kommer inn døren. Hos Marthe blir du ikke tatt på alvor, ikke lyttet til, ikke henvist videre og det er bare å glemme å få sykemelding. Marthe fremstår som mer opptatt av pc-skjermen enn pasientene sine, og ønsker åpenbart å arbeide minst mulig. Må booke deg ny time om du skal ta opp mer enn én ting. Styr unna!

Imøtekommende og dyktig fastlege

Jeg er kjempefornøyd med å ha Marthe som fastlege. Jeg har gått til henne med både psykiske og fysiske plager, og hun har alltid vært imøtekommende og hjelpsom. Hun har henvist meg til videre utredning og behandling ved behov, og har vært flink til å følge meg opp. En vennlig, saklig og trygg fastlege som jeg anbefaler.