Henrik Straume

Autorisasjon (2018)

Henrik Straume er en av 250 fastleger i Bergen

Siste vurderinger av Henrik Straume

Ikke ambefales

Har aldri opplevd dette før! Jeg måtte bytte fastlegen pga Dr Henrik Straume viser så tydelig kommunikasjon vansker, ikke lytte, ingen tillit...... jeg har gruet meg til å gå til legen hver gang! Jeg ser etter PCen sin på grunn av vi holder på å finne en ny dato og han sier: på en veldig dårlig måte at jeg må ikke se på PCen sin, at der ligger informasjon jeg kan ikke lese! (Jeg er ikke der til å lese fra pecen sin.. Jeg ble veldig sjokkert at han rett og slett kjaftet på meg!!!) Jeg så beklager det var ikke meningen, fordi jeg bare trodde at han skulle vise meg kalender og vi skulle finne en ny dato siden vi snakket om neste legetime!!!!!

Jeg måtte spørre samboeren min a følge meg til legen på grunn av han har IKKE tatt på alvor! Vi fikk en spontanabort, vi ringte KK, de trengte en henvisning fra legen så vi tok en tur da Dr Straume ville at jeg skulle ta en blø prøve og gå HJEM og vente på resultaten som vi skulle få om noen dager..... Mens jeg ba han om henvisning fordi jeg holder på å blø, jeg har nettopp hatt en spontanabort!!!!!!!!!! Derfor samboer min måtte spørre han på ENDÅ TYDELIGERE måte!!! Etter det jeg har gruet meg endå mer, har trengt sykemelding, han har gitt meg de 2 ukene jeg har spurt om... Etter 5/6 måneder jeg har spurt han om henvisning til gynekolog, jeg vil selvfølgelig se hvis alt er bra med meg... Jeg har fått gynekolog time til januar 2021... (jeg vet at det er vanskelig å få gynekolog time så rask.. Men han har ikke skjønt at jeg virkelig trenger det litt raskere.. Da jeg spurt han om ny gynekolog time menstruasjon min var veldig veldig seint (12 dager og jeg var nervøs, og rett og slett trengte hjelp) Jeg tørr ikke å be mer, han vet at jeg har gått gjennom noe ikke så fint, jeg er lei meg, jeg trenger at han skal hjelpe.. Mens han har sagt at det kan ta laaaaaaangt tid med gynekolog og du må bare vente! Jeg kan nok vente 1 måned, men jeg kan ikke vente til slutten av januar 2021) Og jeg var hos legen august 2020!!!!!

Virkelig ambefaler ikke! Jeg har heldigvis fått en ny lege nå!!!!
Jeg er så lei meg for alt og at jeg måtte skrive dette her, det er ikke noe kjekt å skrive sånne kommentarer men jeg måtte!!!! Synes virkelig at Dr Henrik Straume må lære seg å behandle mennesker på ekte, sikkert han er en god lege, men han har store vansker med å se, høre, lytte og forstå at pasienten trenger hjelp!!

Takk.

Anbefales ikke

Dr. Straume virker å ha store kommunikasjonsvansker. Han vil gjøre minst mulig, og er du henvist til et annet sted gidder han ikke gjøre noe som helst for deg - da er det dem du er henvist til som skal ta seg av absolutt alt. Han er overhodet ikke interessert i å høre på hva pasienten selv måtte mene og tro om ting.

Koselig kis

Dr. Straume var flink til å utforske min generelle helse og hvorfor jeg hadde bestilt time, og kom med flere gode tips og løsninger til problemet.

Fornøyd

Opplevde at Straume hadde god tid til meg som pasient og tok meg på alvor. Han var hyggelig og imøtekommende.

Usikker

Dårlig lytter, han er ikkje flink til å gje konkrete tilbakemeldinger på problemet......føler han sitter med stoppeklokke og ein får kje forklart ferdigt problemet.