Leif Erik Riddervold

Autorisasjon (2009)

Leif Erik Riddervold er en av 115 fastleger i Kristiansand

Siste vurderinger av Leif Erik Riddervold

Gjorde meg utrygg

Fikk Riddervold som ny fastlege. Han virket i starten som en bra lege. Lytter og tar seg tid. Men han evner ikke å se pasienten som person, eller ta valg som trygger. Jeg oppsøkte lege for mentale problemer. Alt han bidro til var mer uro og angst. Han vet for lite om angst, depresjon og bipolar til å ivareta meg på riktig måte i alle fall. Ikke følte jeg han tok seg tid til å bli kjent med meg som person heller, kun utifra journalen min. Skuffet og leter videre etter en ny, trygg og mer stødig fastlege som kan trygge meg fremfor å trigge mine tilstander.

Et heldig valg av fastlege.

Leif Erik Riddervold kan sitt fag. Han har tid til å høre på mine synspunkter, tar grep for å finne svar og er effektiv når det gjelder forebyggende tiltak. I tillegg er han en vennlig og humoristisk person. Jeg føler meg trygg og ivaretatt.

En generelt dyktig lege

Oppfatte Leif Erik som en dyktig og kunnskapsrik mann, ikke bare på selve legefeltet men også i forhold til å være et medmenneske. Legekontoret har mye eldre pasienter men jeg følte likevel de var i stand til å hjelpe meg også. Var utilgjengelig på grunn av etterutdanning en periode men dette viser jo bare vilje til å hele tiden lære noe nytt, en viktig egenskap hos et hvert fornuftig menneske uansett samfunnslag. Benyttet da de andre legene på kontoret, alle sammen møtte meg med respekt og ga meg god behandling.

Dessverre for meg var ikke den hjelpen jeg fikk videre i systemet av god nok kvalitet, dette er ikke Leif Eriks feil men tunggrodde og byråkratiske systemer setter sperrer for selv de beste av oss.

Oppriktig og handlekraftig

Oppfatter Riddervold som ryddig, grundig og empatisk. Han vekker også tillit hos barn. Har stor tillit til ham som lege.

Ikke den beste legen jeg har møtt

Han viser lite tillit til meg som pasient og mine plager , men mer opptatt av hvordan han selv oppfattes av systemet.