Songdalen legesenter

Songdalsvn.53 4645 Nodeland

Siste vurderinger av behandlere ved Songdalen legesenter

Ansvarsfull dyktig

Lege: Leif Erik Riddervold Skrevet

Har måtte bytte fastlege på grunn av flytting, Leif Erik har tatt ansvar og hjulpet meg på alle måter. Lyttet til meg utredet meg og henvist meg videre der dette har vært nødvendig. Han har framstått som en omsorgsfull person og vist at han følger opp. Faglig og personlig er han meget dyktig.

Varmt menneske, men imot medisiner og innleggelse

Lege: Brita Merete Zinck Skrevet

Jeg har hatt denne fastlegen i en god del år, og vært fornøyd med veldig mye. Hun er en god samtalepartner og er flink til å lytte. Hun er omsorgsfull og varm, og bryr seg om pasientene sine. Et godt medmenneske. Samtidig, som psykiatrisk pasient, har det vært gjennomgående at legen har vært imot medisiner, nektet innleggelse, og skrevet korte henvisninger som har ført til en god del avslag fra DPS. Hun har skrevet henvisninger til spesialisthelsetjeneste uten problem, noe som er positivt, men disse har ofte vært svært korte. Det har ledet til mye avslag, klager på avslag, samt psykiske nedturer. Samtidig har jeg satt ekstremt pris på at hun ikke gav seg, men fortsatte å sende søknader til DPS da jeg var på mitt mest kritiske. Tilslutt fikk vi det gjennom, så legen har vært til stor hjelp også. Hun kjempet for at jeg skulle få hjelp da jeg skadet meg selv og var suicidal. Hun støttet meg også i revurdering av tidligere diagnose, noe som har vært livsforvandlende. Vedrørende medisiner har hun ikke ønsket å skrive ut angstmedisin. Hun sa dette ikke fantes, men at jeg kunne få antidepressiva. Jeg sa da at jeg hadde angst, og ikke var deprimert, og takket nei. Da jeg kom tilbake etter en tid med spørsmål om å få resept på antidepressiva fikk jeg ikke dette, da hun mente det ikke ville hjelpe. Jeg kontaktet legen ved et tilfelle om mulig akuttinnleggelse på psykiatrisk, men ble avspist med "men du er ikke så dårlig" selv tross at jeg hadde fortalt om skadetrang og flyktige suicidale tanker, og var i en emosjonell krise. Innleggelse ble også diskutert for en del år siden, men også frarådet. Jeg ble sendt hjem med vurdering at jeg "ikke var suicidal", enda jeg hadde skadet meg selv og hele familien var i krise. På en side var legen i kamp for meg, men på en annen side følte jeg hun motarbeidet meg hva angår hjelpetiltak som medisiner og innleggelse ved behov.

Fantastisk!

Lege: Jasmin Haj Younes Skrevet

Den beste legen jeg har vært borti. Hun inkluderer deg som menneske, tar ting på alvor, viser utrolig forståelse og har tid. Føler seg virkelig velkommen og ivaretatt!

Fantastisk!😁

Lege: Hanne Marita Nilsen Lund Skrevet

En lege du kan prate med alt om og som tar deg alvorlig. Hvis du har en komplisert sykdom, så jobber hun MED deg for å finne beste løsning.
Listen er lang hvis jeg skulle gått inn på mine personlige sykdommer, hun er positiv, forståelsesfull, snill, tålmodig, alltid blid og hyggelig😊

Grundig og gir trygghet.

Lege: Leif Erik Riddervold Skrevet

Erik er grundig og god til å lytte. Alltid hyggelig å være hos ham, feiler du noe finner han alltid ut av det og er meget løsningsorientert .
Kan virkelig anbefales