Leif Erik Riddervold

Songdalsvn.53 4645 Nodeland
Leif Erik Riddervold er en av 106 fastleger i Kristiansand

Siste vurderinger av Leif Erik Riddervold

Ivaretatt til bedring

Flyttet hertil for 5 år siden sammen med ett komplisert sykdomsbilde med på lasset. Fikk Riddervold som fastlege noe jeg er takknemlig for. Gjennom god oppfølging, analyser og bedre medisinske endringer, har gitt reduksjon i medisinbruk, selvfølgelig kombinert med egeninnsats. Resultatene har ført til betydelig bedring i helse og dermed hverdag. Får alltid nødvendig og god støtte/oppfølging når det er påkrevd.
Dyktig lege som faktisk bryr seg.

Utrygg

Byttet til Riddervold for ikke så alt for lenge siden og jeg må si at jeg fikk dår inntrykk fra første hallo. Han er både kald og uinteressert i hva jeg har å si, tar meg overhode ikke alvorlig og dømmer meg før han vet fakta. Ikke en lege for meg hvertfall!!

Gjorde meg utrygg

Fikk Riddervold som ny fastlege. Han virket i starten som en bra lege. Lytter og tar seg tid. Men han evner ikke å se pasienten som person, eller ta valg som trygger. Jeg oppsøkte lege for mentale problemer. Alt han bidro til var mer uro og angst. Han vet for lite om angst, depresjon og bipolar til å ivareta meg på riktig måte i alle fall. Ikke følte jeg han tok seg tid til å bli kjent med meg som person heller, kun utifra journalen min. Skuffet og leter videre etter en ny, trygg og mer stødig fastlege som kan trygge meg fremfor å trigge mine tilstander.

Et heldig valg av fastlege.

Leif Erik Riddervold kan sitt fag. Han har tid til å høre på mine synspunkter, tar grep for å finne svar og er effektiv når det gjelder forebyggende tiltak. I tillegg er han en vennlig og humoristisk person. Jeg føler meg trygg og ivaretatt.

En generelt dyktig lege

Oppfatte Leif Erik som en dyktig og kunnskapsrik mann, ikke bare på selve legefeltet men også i forhold til å være et medmenneske. Legekontoret har mye eldre pasienter men jeg følte likevel de var i stand til å hjelpe meg også. Var utilgjengelig på grunn av etterutdanning en periode men dette viser jo bare vilje til å hele tiden lære noe nytt, en viktig egenskap hos et hvert fornuftig menneske uansett samfunnslag. Benyttet da de andre legene på kontoret, alle sammen møtte meg med respekt og ga meg god behandling.

Dessverre for meg var ikke den hjelpen jeg fikk videre i systemet av god nok kvalitet, dette er ikke Leif Eriks feil men tunggrodde og byråkratiske systemer setter sperrer for selv de beste av oss.