Dag Sigmund Ringen

Tilleggskompetanse

Sjømannslege

Dag Sigmund Ringen er en av 115 fastleger i Kristiansand

Siste vurderinger av Dag Sigmund Ringen

Føler meg godt ivaretatt av han

Fantastisk fastlege som lyder , tar seg tid , tar meg som pas på alvor og finner løsninger med tanke på behandling. Veldig godt fornøyd.

Allsidig og grundig

Kunnskapsrik, og faglig meget dyktig. Effektiv. God kommunikasjon. Flink til å beskrive, sette ting inn i en sammenheng som pasienten kan kjenne seg igjen i. Bruker tid på å vurdere alternativer, f. eks. tiltak som kan redusere behovet for legemidler dersom det kan være relevant. Bruker tid på å motivere / samtale i forhold til helse i et helhetsperspektiv. Veldig tydelig når han er sikker, men trekker ikke konklusjoner der det kan være tvil. Bruker den tid som er nødvendig med pasienten. Som regel er det derfor noe ventetid ift. avtalt tidspunkt for timeavtale. Lang ventetid for timeavtale, men akuttime er tilgjengelig ved behov.

En god fastlege

Legen er kunnskapsrik, empatisk og lyttende. Informerer og gir råd, og gjør sitt beste for meg som pasient. Forsikrer seg om at jeg blir videre oppfulgt, dersom det er behov for spesialisthelsetjeneste. Anbefaler denne legen på det varmeste.

Trykk og kunnskapsrik.

Får utrolig bra oppfølging og legen sier klart og tydelig hva som er det beste i min situasjon. Han har også nødvendig tid til meg!

Ivaretatt som pasient

Han er en hyggelig lege å snakke med. Tar seg tid til å høre på hva pasienten sier. Føler at man blir ivaretatt som pasient.
Får grei innføring/innsyn i pasientjournal hvis man ber om det.
Rolig på kontoret, og bruker den tiden som trengs til sjekk.