Linda Rui

Autorisasjon (2004)

Linda Rui er en av 603 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Linda Rui

Ikke ivaretatt

Etter at jeg ble involvert i en trafikkulykke måtte jeg til fastlegen min mye oftere en vanlig. Da opplevde jeg at jeg ble ikke hørt og tatt vare på etter en så traumatisk opplevelse. Hun glemte å henvise meg til undersøkelse. Jeg fant ut om det bare en måned etter når jeg spurte henne på når jeg får time hos spesialisten at hun hadde ikke fått det med seg. I tillegg måtte jeg tilbake til henne hver 2 uker etter at jeg hadde fått langvarige skader etter ulykken og det var ikke nødvendig. Som ble veldig kostbart for meg. Men hun dessverre brydde seg ikke.

God på de små plagene, ikke god på så mye mer

Jeg har hatt Linda Rui som fastlege siden 2014 og har vært his henne gjennom mine tenåringsår og over i 20-års alderen. Har derfor vært hos henne for mye forskjellig. Hun er veldig effektiv, litt for effektiv etter min smak. Hun kommer raskt frem til en diagnose, for raskt og skriver alltid ut resept. Hun er omsorgsfull og jeg har fått mye hjelp av henne, men har vært mye problemer også. Hadde bl.a. kyssesyken i 6 måneder og var hos Linda omtrent en gang i uken, til jeg til slutt hørte med en annen lege som med en gang spurte om jeg hadde blitt testet for kyssesyken. Det hadde jeg ikke, for det hadde ikke Linda vurdert. Så nå som jeg bor alene og trenger en fastlege jeg kan stole på har jeg valgt å bytte. Er vanskelig mtp lojalitet, men jeg må sette meg selv og min kropp først og jeg føler ikke jeg får den støtten og hjelpen jeg trenger av Linda Rui.

Men alt i alt, takk til Linda for å ha vært min fastlege i så mange år. Hun er snill og god og håper hun får mer tid til sine pasienter når fastlegereformen kommer! Lykke til videre Linda.

Trygg og profesjonell

Jeg opplever å bli tatt på alvor i kontakt med Linda Rui. Hun er god på å lytte og henviser meg videre ved behov. Jeg kan anbefale henne som fastlege.

Uengasjerende

En lege som har to bokser hun sorterer pasientene sine. "De verdige" og "De uverdige". Beklageligt så havnet jeg i den siste. Sikkert fin for de som får være i den "verdige" boksen.

Rolig, til stede, empatisk, profesjonell, kunnskapsrik

Jeg er så takknemlig for å ha fått Linda Rui som min fastlege. Hun har vært helt essensiell i min behandling og i min tilfriskningsprosess. Hun ser meg, er dyktig på å henvise når det trengs, hører på hva jeg sier, får ting gjort. Jeg har 100 prosent tillit til hennes vurderinger av min tilstand og hva jeg trenger.

Hun er på legesenteret 3 til 4 dager i uka, så hun kan være vanskelig å få rask time hos.

Jeg planlegger alltid, og setter derfor opp flere timer av gangen.
De er veldig behjelpelige med dette i skranken på legesenteret. Dyktige og hyggelige legesekretærer. Har aldri opplevd "brå behandling/oppførsel" av hverken min lege eller de i skranken.
Terningkast 6! :-)