Rashmi Bhardwaj

Autorisasjon (2012)

Rashmi Bhardwaj er en av 83 fastleger i Drammen

Siste vurderinger av Rashmi Bhardwaj

Uinteressert

Har vært hos Rashmi fire ganger, med tre ulike plager/sykdommer. Hun virker svært uinteressert, og har generelt lite å bidra med. Har også kommet med direkte feil påstander vedr. medisiner, dvs. det hun sier stemmer overhode ikke med det som står i felleskatalogen.
Jeg finner det meningsløst å ha en fastlege som ikke er interessert eller hjelpsom, og har derfor byttet. Det positive er at det sjelden er lang ventetid, men det hjelper lite. Kan legge til at legesekretærene på Sentrum legekontor er de minst serviceinnstilte jeg har møtt noensinne. Det er med på å trekke inntrykket enda mer ned.

Seriøst?

Bytte p-piller? Du må til spesialist!
Hudproblemer? Du må til spesialist!
Mageproblemer? Du må til spesialist!
Etc, etc, etc...
Tilbud om henvisning til spesialist? Nope!
Seriøst noe av det mest traurige jeg har vært borte i.
Litt usikker på hvorvidt legen kan hjelp med noe som helst.

Høflig, empatisk og dyktig

Rashmi er en hyggelig og dyktig lege. Hun bryr seg om pasienten og er kunnskapsrik. Den beste fastlegen jeg har hatt!

Nedtrykkende

Jeg har gitt henne flere forsøk, og prøvd å vente med bytting av lege. Desverre ender jeg opp med å føle meg desto dårligere etter legetime hos Rashmi. Hun er svært nedtrykkende, istedet for å ''se deg'' som mennesket og gi positiv råd, begynner hun nesten å diskutere med deg med en slik holdning at hun er ''lege'' hun har den overordnet makten, hun lytter ikke på meg som pasient, og tar ikke mine alvorlige bekymringe på alvor, og børste det heller med en enkel ''psykisk'' som i noen grad er greit dersom det er løsningen, men når mine smerter vedvarer og det skjer flere ganger forventer jeg at hun ikke er redd for å ta på og undersøke. Var hos henne sist, det gjaldt noe der hun er nødt til å undersøke for å se ''såret'' dette gjorde hun ikke og hun satt på stolen kun, samt må man ofte vente i 15min og kommer inn og hun vil ha deg fortest ut. Rashmi virker som en lege helt uten empati, kan være hennes holdningsmåte men hun viser ingen støtte til deg som pasient. Satt inne hos henne, en gang og ble avbrutt fra en fra resepsjonen og de snakker foran meg om at forrige pasient var ''vanskelig'' og Rashmi lurte på om resepsjonisten kunne hjelpe henne. Der satt jeg, og lyttet til dette, meget uprofosjonelt. Etter hver legetime føler jeg meg nedtrykket, som pasient kommer man har hatt det tungt med plagen også kommer man, og blir rett og slett nedtrukket, hun sier ''jeg tror ikke det er så alvorlig'' på en lite seriøs måte. Mer ønsker jeg ikke å gå inn på, men anbefaler henne ikke, tror hun burde ta seg en pause eller gå under opplæring igjen, og dette mener jeg kun med god hensikt. Anbefaler ikke denne fastlegen, fordi man må kunne tilpasse seg mennesket som kommer inn døren og ikke opptre på en slik uprofosjonell og sårbar måte...

Manglende kunnskap, empati og forståelse.

Overskriften taler rette og slett om det meste av omtalen.
Ingen empati og forståelse. Virker ikke som en lege mot deg, men mer som en ‘agent’.
Prøver å avvise deg, og sier ‘sånn er det’.
Ikke så mye kunnskap om helseproblemer. Særlig kompliserte disgonser.