Allan Mushima Bulwanda Mukaya

Autorisasjon (2016)

Allan Mushima Bulwanda Mukaya er en av 253 fastleger i Bergen

Siste vurderinger av Allan Mushima Bulwanda Mukaya

Unngå hvis du kan

Har vært hos denne legen i over 2 år, rett og slett fordi jeg ikke trenger fastlege så ofte. Men min erfaring har vært dårlig nok til å prøve å advare andre bort.

Bortsett fra den konstante følelsen av at han prøver å gjøre avtalene så korte som mulig og egentlig ikke undersøker deg. Han glemte for eksempel å bestille MR i ca 6 måneder, mens jeg ønsket og ventet på en time som aldri ville komme og kneet ble stadig verre og verre. Da jeg spurte ham hva som skjedde, sa han bare "den er bestilt, du vil bli kontaktet av klinikken" mens han nektet å fortelle meg når den ble bestilt. Han så ut til å bare ha ignorert meldingene mine siden.

Rask, forståelsesfull, kunnskapsrik

Dr. Allan er en rask og en meget god lege. Han har mye kunnskap og er alltid rask med å sende ut henvisninger, resepter og legeerklæring. Har opplevd mange ganger at leger har kastet bort tiden min og ikke funnet ut av problemet mine, men det gjør ikke Dr Allan. Han er rask og finner raskt løsninger. Er meget fornøyd og anbefaler alle å gå til han.

Lite hjelpsom

Fikk tildelt ny lege da den gamle sluttet. Var fornøyd første gangen, da var han imøtekommende og veldig nøye. Tok seg god tid.
Nå er det knapt hjelp å få. Tar meg ikke seriøst, heller ikke min datter. Har ikke tid til å høre etter og husker ikke viktig informasjon. Sist hadde jeg en dobbeltime, kom endelig inn 45 min for sent og timen varte kun i 7-8 minutter. Får ikke hjelpen jeg trenger, selv om man er desperat.

Synd at ingen andre leger i Bergen eller Nordhordaland har ledige leger, jeg hadde byttet på flekken dersom jeg kunne.

Fornøyd på alt utenom stort hastverk

Hatt Allan i 1+ år.
Han er fokusert, rask med å sende henvisninger, og tar ikke lang tid for å komme til time. Føler han jobber veldig hardt og er god.

Mest negative for min del, er følelsen av hastverk / at han har det svært travelt.

Slikt gjør meg litt stresset/usikker og har flere ganger gjort at jeg ikke får forklart problemet ordentlig, og må rette opp i etterkant. Så det kan være litt min feil også (stress/travelhet gjør meg usikker/stresset). Jeg har ingen problemer med å forklare ting + holde meg godt innenfor tiden med leger som gir mindre inntrykk av travelhet.

+ svar på undersøkelser som åpenbart krever videre utredning/behandling blir opp til meg som pasient å presse videre for hvert steg.

Alt i alt fornøyd nok til at jeg ikke vil risikere å bytte, siden fastlege er et svært krevende arbeid og man alltid har for mye å gjøre, og det alltid vil synes på en eller annen måte :)

Blir ikke trodd

Vil ikke anbefale denne legen. Følte ikke han trodde på meg angående mine problemer. Har alt for lite kunnskap til kvinnehelse og graviditet. Han ville jeg skulle trappe opp arbeidet under graviditet når jeg slet med bekkenleddsmerter. Jeg var nødt til å få fast oppfølging fra fysioterapeut som skriftlig måtte støtte meg for å få delvis sykemelding. Utvidet bare denne med noen uker av gangen, og brukte mange dager på å svare på e-konsultasjoner. Unødvendig stressmoment midt i en graviditet. Bytter til en annen lege.