Ingvild Hoggen Meland

Edda Legesenter DA

Autorisasjon (2014)

Edda Legesenter DA Telefonnummer73 83 19 0073 83 19 ...
Olav Trygvasons gate 35 7011 Trondheim
Ingvild Hoggen Meland er en av 189 fastleger i Trondheim

Siste vurderinger av Ingvild Hoggen Meland

Dyktig lege men ikke god vikar

Hadde Ingvild som fastlege så anbefaler å bytte til henne når hun er tilbake høsten 2022. Ingvild var fantastisk og hjalp meg med mine problemer psykisk. Lyttende og ga gode råd. Setter god score pga Ingvild.

Tenkte å gi vikaren en sjanse til ingvild kom tilbake. Men opplevde vikaren som lite hjelpsom, lite lyttende, lite imøtekommende og følte ikke jeg fikk god nok hjelp. Så endte opp med å bytte lege.

Skeptisk og lite fleksibel

Jeg er innflytter til byen og byttet fastlege i starten av året i denne forbindelse. Har nå hatt fire timer/møter med vikaren, [navn fjernet av moderator], og ingen av gangene har jeg fått det jeg ønsker. Hun er lite imøtekommede, skeptisk til det jeg sier og ber om, og generelt veldig lite hyggelig. Hun kikket overfladisk på meg når jeg satt i venterommet og drar absolutt ikke på smilebåndet av noen som helst ting. Jeg ønsket for eksempel en generell helsesjekk med blodprøve som jeg har hatt mange venner som har gjort, og da ble jeg møtt med en holdning om at det var ikke noe man bare gjorde, og om jeg hadde noen spessielle plger. Jeg ønsker å bli møtt med "Ja, selvfølgelig. det er lurt å følge med på helsen så du kan sammenligne over tid". Hadde booket dobbelttime for å fjerne føflekker, og da avlyser hun den ene dagen før pga. korona så hun kunne ikke være i samme rom som meg så lenge, og så når jeg kommer til timen så sier hun at "nei, det rekker jeg ikke, da må du bestille ny time". Altså - jeg bestilte jo time for å fjerne føflekk... Jeg bestilte jo ikke time for å få beskjed om at jeg må bestille ny time. Oppleves derfor som veldig lite effektiv og forstpeslesfull. Savner holdninger som "Ja, det skal vi få til", og "Ja, da prøver jeg å være litt kjapp så får vi til det". I tillegg er hun alltid minst 15 minutter forsinket. Jeg kommer på bakgrunn av dette til å bytte fastlege og håpe på noe bedre. Har for øvrig vært veldig fornøyd med behandlingen fra labben på Edda Legesenter som tar blodprøver. Jeg har sprøyteskrekk men opplevde at de var imøtekommende og ble ikke stresset av at jeg var det. De foreslo også å bruke en litt mindre sprøyte siden jeg var så redd. Dette syntes jeg var kjempebra!

Dyktig lege, men vikaren anbefales ikke!

Jeg var strålende fornøyd med Ingvild som fastlege. Hun var dyktig, og viste alltid medfølelse. Ingvild er en fantastisk fastlege!
Vikaren derimot er virkelig ikke en bra fastlege. Hun mangler empati og virker sjeldent til å være i godt humør. Hun har og dårlig evne til å lytte. Hun er alltid meget forsinket og det er alltid travelt på timene hennes. Hun strekker seg lite for pasienten.
Det er med tungt hjerte at jeg nå bytter lege, da denne vikaren ikke står til forventningene mine og fikk meg til å grue meg til å bestille legetimer.

Vikaren hennes anbefales ikke

Har ikke fått møtt Ingvild, men vikaren er dessverre en svært lite imøtekommende lege som oppførte seg nedlatende og gjorde at man ikke turte å ta opp det man ønsket.
Ville gitt vikaren en stjerne men dette går jo på Ingvild sin vurdering og dermed gir jeg flere siden jeg ikke vet hvordan hun er.

Dyktig lege

For en person med legeskrekk, var det å komme til Ingvild helt fantastisk! Opplevde å bli tatt på alvor, og følte at hun lyttet til meg og mine behov. Nå er jeg ikke like redd lenger for å ta kontakt med fastlegen!
Hele familien har nå byttet fastlege, slik at alle har henne. Vi føler oss alle veldig godt ivaretatt!
Håper hun aldri slutter i jobben som fastlege.