Katrine Gullestad

1 vurdering
1 vurdering

Siste vurderinger av Katrine Gullestad

Arrogant

Legen snakket til meg som om jeg skulle ha vært et barn, ganske oven-fra-og-ned type holdning opplevde jeg det som.
Fikk ikke noe ut av timen heller.
Ville ikke anbefalt denne legen til noen med mindre man trenger en sykmelding pga. influensa o.l

Arrogant og lite behjelpelig

De siste 2 årene har jeg vært på 4 legetimer hos Gullestad, og det er 4 legetimer jeg like godt kunne vært foruten. Jeg har vært hos henne pga. at min fastlege ikke har vært tilgjengelig. Jeg har gått ut av legekontoret uten noen form for hjelp alle de 4 gangene jeg har vært der de siste 2 årene. Jeg blir møtt av en lege som virker ekstremt stressa, arrogant, snakket i munnen på meg og avbrutt meg når jeg har snakket og prøvd å fortelle om min sykdomstilstand, og fått meg til å føle meg usikker på om jeg i hele tatt sliter med noe eller er sjuk. To av de fire gangene jeg har vært på legetime har jeg gått ut av legekontoret med beskjeden om at "Dette er ikke noe jeg kan hjelpe deg med" eller "Ta kontakt med fastlegen din for å komme i dybden av dette". De fire gangene jeg har vært hos henne har det omhandlet forkjølelse, forstoppelse og sterke magesmerter, ganske enkle plager å finne løsninger på.

Det er utrolig kjedelig å måtte ta seg fri fra jobb for å dra til legen, komme til legen og ikke få hjelp, for så å betale over 200 kr for en legetime uten at man fikk hjelp. Ikke minst er det utrolig kjedelig å møte en lege som man føler ikke ønsker deg velkommen, ikke tar plagene dine på alvor, ikke ønsker å hjelpe og som ikke er løsningsorientert mtp. problemene dine, som for eksempel å anbefale medisiner eller sykemelding eller lignende.

Når man kommer til legen ønsker man å bli møtt av en serviceinnstilt omsorgsperson som ønsker å gjøre så mye som mulig for å hjelpe sine pasienter. Det er akkurat det Gullestad kan bli bedre på. Mindre arrogant og mer folkelig, mer høflig med tanke på å hilse og ønske velkommen samt ikke snakke i munnen på eller avbryte pasienten når pasienten forklarer sitt problem, og mer serviceinnstilt og omsorgsfull med tanke på løsninger på pasientens problemer.

Jeg venter heller 4 uker på en time til fastlege enn å gå på legetime til Gullestad igjen...