Liv Risvold Vikan

Autorisasjon (2008)

Sagene lokalmedisinske senter Telefonnummer23 39 18 1023 39 18 ...
Vitaminveien 4, 4. Etg 0485 Oslo 0485 Oslo
Liv Risvold Vikan er en av 603 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Liv Risvold Vikan

Veldig flink, men utilgjengelig

Hadde henne som fastlege en kort stund. Hun var hyggelig og flink, virket som en veldig bra lege. Kontordamene sørget for at jeg «aldri» kunne få time hos henne så da måtte jeg bytte til en jeg kan komme til, dessverre.

Profesjonell, empatisk og punktlig

Veldig fornøyd med Liv. Jeg har vært borti en del fastleger og andre leger, og det kan være fullstendig skivebom å bytte fastlege.

Dette er min første kvinnelige fastlege, hvorfor har man fordommer mot det? Aldri noe tull eller rot, veldig trygg å forholde seg til, vet når hun skal henvise videre, presis og punktlig.

Dr. Vikan tar seg faktisk god tid dersom det er nødvendig, selv om hun garantert har alt for mye å gjøre.

Dersom du vil bytte til Liv, tror jeg du må bytte raskt eller belage deg på svært lang kø.

Annet om legekontoret: Ser noen har klaget litt på andre ansatte eller sekretærer, jeg har ikke hatt noe dårlige erfaringer. Generelt en veldig ryddig gjeng. Kan være lang ventetid dersom du må ringe til legekontoret - dette bør du unngå på generell basis.

Alle leger og turnusleger og hvilke dager de jobber ligger på legekontorets nettsider. Enkelt å forholde seg til.

10/10.

Empatisk

Liv er vennlig, sympatisk og kunnskapsrik. Hun er veldig behagelig å være rundt og jeg har full tillit til henne. Føler meg godt ivaretatt.

Dyktig lege

Liv er en grundig, ryddig og dyktig lege! Man føler seg godt ivaretatt og trygg, hun tar deg alvorlig, og forklarer/vurderer på en rolig og vennlig måte. Hun følger opp og henviser videre dersom det er nødvendig. Hun er ikke min fastlege per idag, men jeg møter ofte på henne hvis min fastlege ikke er tilgjengelig, og etterhvert har jeg begynt å bestille time direkte hos henne istedet. Selv om fastlegen min også er dyktig, er det viktig for meg å ha en lege som virker litt mer tilgjengelig. Har derfor satt meg på venteliste hos Liv :)

Er det noe som trekker ned ved selve legesenteret, så er det at jeg ofte føler meg litt dum når ringer inn til resepsjonen for å bestille time, som om jeg må overtale resepsjonisten til at jeg også har rett på å få en time for mine plager. Jeg forstår at de må vurdere hvem som har høyest prioritet til å få time først, men gruer meg nesten alltid til å ringe fordi jeg vet jeg må snakke med en resepsjonist først. Noen ganger kan man bestille time på nett, så jeg prøver derfor alltid det først hvis jeg kan.