Kaveh Rashidi

Autorisasjon (2014)

Kaveh Rashidi er en av 599 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Kaveh Rashidi

Svikter totalt som fastlege

Rashidi gikk imot Nevrologisk utredning og anbefaling hva gjaldt medisinering, og var uinteressert i min egen erfaring som pasient da han gikk inn for en rask seponering. Rashidi hadde på daværende tidspunkt liten kjennskap til meg, men fulgte likevel ikke opp under seponeringen. Da jeg forsøkte å informere om utviklingen underveis, avviste han mine tilbakemeldinger og holdt seg til planen. Rashidi gikk ut i ferie uten videre oppfølging, men hans vikarlege forstod heldigvis situasjonen og tilbakeførte derfor medisineringen.

Jeg forsøkte senere å få i gang et samarbeid om en viktig legeerklæring til NAV, men Rashidi tok likevel ikke kontakt med meg slik jeg ba om på forhånd. Dette resulterte i at NAV fikk en ufullstendig erklæring som ikke kunne legges til grunn, og de ba selv om at jeg innhentet en ny erklæring fra en annen lege. Dette førte til en forsinkelse som gjorde at jeg risikerte å stå helt uten inntekt. Heldigvis hadde Rashidi fremdeles samme vikar som kunne skrive en ny erklæring og saken min gikk likevel gjennom.

Jeg forsøkte å få i stand en dialog om ovennevnte, da vi hadde en åpenbar svikt i kommunikasjonen oss imellom. Rashidi satt da fullstendig passiv og vedkjente seg ikke at det hadde forekommet noe uriktig.

Dette er en lege som har sviktet i å ivareta, lytte, og faktisk se meg som pasient. Jeg har aldri opplevd et så dårlig samarbeid med en lege noen gang, og det har påført meg sterkt stress i en allerede krevende livssituasjon.

Jeg fraråder Kaveh Rashidi som fastlege, da jeg mener han svikter i sitt virke.

Kunnskapsløs

En lege som anbefaler å ta vaksine når du er syk??? Trodde den var til forebygging.
En slik lege kan man ikke ha tiltro til.

Tillitsvekkende, empatisk og grundig

Hver gang jeg kommer til Rashidi, opplever jeg å bli tatt på det dypeste alvor. Han lytter og stiller gode spørsmål. Han er kunnskapsrik, fagorientert og gir treffende behandling.

Veldig fornøyd

Jeg har vært kontroll en gang som faslege min ole Bendik har vært ferie. Jeg og sønnen min skulle reise I utlandet I juli 2022og ville sjekke tillegg jeg og sønnen min oppdatere hva jeg var allergisk .Jeg har fått veldig fort behandling av Rashidi. Han er en dyktig lege professionalt og faglig god. Jeg er veldig fornøyd kontroll.

Lyttende og dyktig

Rashidi er en lege jeg fikk tillit til umiddelbart. Han er lyttende, grundig og svært god til å kommunisere. Det er tydelig at han er faglig sterk og en lege som tar pasientene på alvor.

Han henviste raskt til spesialist da videre utredning viste seg å være nødvendig.