Lovisenberg Legesenter

Tlf: 22 80 90 00 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart

Siste vurderinger av Lovisenberg Legesenter

Helt unik lege

Lege: Audun Olav Bertelsen Brandal Skrevet

Audun er en helt unik lege. På alle måter. Han ser tvers gjennom deg og tar tak i helsen og psyken. Er så heldig som har han som fastlege.

Fantastisk oppfølgende lege

Lege: Audun Olav Bertelsen Brandal Skrevet

Har aldri i mitt liv hatt en lege av dette kaliber! Hos ham er jeg trygg, sikker, og vet jeg blir tatt godt vare på, IKKE MINST under oppfølging! Han VET å være et godt menneske ved siden av å være lege, og DET i seg selv virker jo helbredende! Han er et unikum, og takk for at du er min fastlege! Alt er bra med deg som min lege

Solid faglig

Lege: Audun Olav Bertelsen Brandal Skrevet

Brandal er dyktig, høflig og tar seg tid. Som lege selv er dette viktige egenskaper for en fastlege. Henviser ved behov. Dog ofte forsinkelser, slik at man bør sette av litt ekstra tid til legebesøket.. Også spesielt at timebestilling i stor grad er flyttet over til nettbasert tjeneste som både er kronglete og koster penger.

Veldig hyggelig og flink lege

Lege: Ole Bendik Kjellstad Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med Ole Bendik. Han er lyttende, ønkser å hjelpe, henviser videre om nødvendig og er veldig hyggelig å prate med. Anbefales.

Helt grei, men litt unøyaktig

Lege: Ole Bendik Kjellstad Skrevet

Har alltid fått time på kort varsel, men må ofte vente over 30 minutter etter oppsatt time.
Det hadde vært fint om han kunne henvist til eksperter når han ikke har nok kunnskap på enkelte områder. Da slipper man å teste ut mange resepter og/eller behandlingsformer før man finner den riktige behandlingen.
Sosialt er han flink, men blir innimellom nødt til å gå til private spesialister for å få den riktige behandlingen.

God lege

Lege: Ole Bendik Kjellstad Skrevet

Legen er veldig flink, men det er veldig komplisert å få timer her, særlig hvis man er i full jobb.Telefontidene er redusert til 2 timer daglig, og legen tar kun imot pasienter mellom kl. 9 og 14.

Fantastisk!

Lege: Audun Olav Bertelsen Brandal Skrevet

Den beste fastlegen jeg har hatt! Tok seg alltid god tid (selv om han var forsinket) og er en meget god lytter. Han har god forståelse for både fysiske og psykiske plager og anerkjenner deg som pasient. Ivrig etter å finne en løsning/årsak på symptomer etc. Følte meg meget godt ivaretatt!

Ingen service på legekontoret.

Lege: Ole Bendik Kjellstad Skrevet

Ole Bendik Kjellstad er som andre leger, prøver å forstå, og prøver å finne de beste løsninger. Telefon tiden på legekontoret er to timer hver uke dag, noe som passer dårlig i en travel hverdag, ikke lett å rekke telfontidene. Du henvises sterkt til å bestille time på sms, og får utdelt en time. Du må svare om du kan eller ikke på den, og sånn kan du holde på noen ganger frem og tilbake. Jeg bytter nå fastlege for det er nærmest umulig å få tak i noen på kontoret. Den siste sms utvekslingen resulterte i at jeg ikke fikk den siste timen, og endte opp med å måtte betale for den.. De ville ikke vedkjenne seg feilen, i tillegg fikk jeg ikke tak i de og legen selv ringte heller ikke tilbake for å oppklare saken. Jeg endte med å ikke få til å få en time, og jeg måtte betale for en time jeg visstnok hadde fått på sms, som ikke jeg kan se. Helt grei lege, men ingen tilgjengelighet eller service rundt ham.

Dyktig, grundig og hyggelig

Lege: Ole Bendik Kjellstad Skrevet

Har hatt Ole Bendik som fastlege i mange år og har alltid vært svært fornøyd!
Det er ofte litt kø på kontoret så beregn litt ekstra tid, men det er det så absolutt verdt fordi han gir deg den tiden du trenger når du kommer inn.
Jeg har aldri følelsen av å være en av mange når jeg er hos Ole Bendik fordi han virker så oppriktig interessert i de løse problemene jeg kommer med.
Anbefales på det aller varmeste!

Meget dyktig

Lege: Ole Bendik Kjellstad Skrevet

Ole Bendik er meget dyktig og tar alle bekymringer jeg måtte ha seriøst. Han er veldig flink med mennesker og god til å kommunisere.

Flink lege

Lege: Ole Bendik Kjellstad Skrevet

Ole har vært legen min i fem år, må nå bytte grunnet flytt. Han er flink og sympatisk, føler at han lytter og hjelper deg. Dokk er han alltid forsinket og har dårligt med tid. Er irriterende å måtte vente 15-30min hver gang, trots avtalt tid..

Alltid god hjelp å få

Lege: Audun Olav Bertelsen Brandal Skrevet

Brandal tar seg alltid god tid til pasienten selv om tiden han har til hver enkelt er begrenset. Han gjør alt han kan for å finne den rette behandlingen.

Ikke den beste legen

Lege: Nils Fredrik Holm Moseid Skrevet

Etter å ha lest gode vurderinger på denne siden valgte jeg Nils Fredrik som min nye fastlege etter flytting. Jeg er ikke fornøyd.
Jeg syntes humor er en viktig egenskap i helsevesenet, men når det blir for mye føler jeg ikke at jeg blir tatt seriøst. Jeg var der hvertfall en gang i måneden pga en lungesykdom som må følges godt opp. Når jeg hadde spørsmål virket det til tider som han kvelte ett gjesp og ga ett kort svar uten noe særlig øyekontakt.
Han virker rastløs og til tider ukonsentrert.

Jeg vil hvertfall ikke anbefale denne legen til de som ser etter en med empati og forståelse, da han virker rastløs, kynisk og har humor med dårlig timing.
Det positive er at han gjør jobben sin og er flink til å henvise videre.

Meget bra og lett tilgjengelig fastlege

Lege: Ole Bendik Kjellstad Skrevet

Kjellstad er en sympatisk, ung og kompetent lege med empati. Han er tilgjengelig og løsningsorientert.

Utrolig empatisk

Lege: Audun Olav Bertelsen Brandal Skrevet

Jeg har aldri hatt en lege som lytter slik som Audun. Han tok seg god tid og jeg føler at han forstod meg og min situasjon. Ikke minst delte han livsvisdom. Det var lang ventetid på møterommet, men det er verdt det når man skjønner at det kommer av at han tar seg den tiden som trengs for hver pasient. Jeg er skikkelig fornøyd.

Vil ikke bytte han med noen annen lege!

Lege: Ole Bendik Kjellstad Skrevet

Jeg føler virkelig han ønsker å hjelpe meg med mine helse-problemer, og det klarer han også! Han lytter, han ser deg og han gjør noe. Og gjett om det er godt å ha en lege , som en har tiltro til, som kronisk syk pasient. Takk til Dr. Kjelstad! Det kan bli litt ventetid, selvom en har time,men det er verdt å vente. Det er fordi han tar alle pasienetene på alvor..

Dyktig lege, lyttende og kunnskapsrik.

Lege: Nils Fredrik Holm Moseid Skrevet

Mitt inntrykk er at dr. Moseid er en dyktig lege som gir gode forklaringer og forslag til behandlingsform. Moseid har vært min fastlege i 5 år. Dette er en lege som ønsker å forstå pasienten, og er tydelig i tilbakemeldinger. Moseid deler med sin kunnskap, som virker betryggende for meg som pasient. Jeg føler at jeg forstår alle forklaringer og behandlinger som blir gitt. I tillegg er det humor og sosial kunnskap som gir en helhetlig god legekunst hos dr. Moseid.

Lovisenberg legekontor har sine forbedringspunkter. Det virker som om legekontoret ikke er interessert i telefonkontakt med sine pasienter. All timebestilling på nett/sms. Det er dumt når du forsøker å få til en hastetime, eller foreslå tidspunkt fremover som passer inn i din kalender. De tar telefonen, men det kan ta lang tid før noen svarer.
Avtalt tid for legetime stemmer sjelden. Av alle mine legetimer har jeg ventet i venterommet i gjennomsnitt ca. 20-30 minutter. Selv når min fastlege var i permisjon var dette et problem. Dette ser jeg på som et problem med organiseringen av timeplanen for legekontoret generelt, og ikke for min fastlege spesielt.

Elektronisk tilbakemelding på nettportalen fungerer bra. Dette gjør at tilbakemeldinger kan gjøres uten å komme inn for en ny legetime.

Behagelig og tillitvekkende

Lege: Nils Fredrik Holm Moseid Skrevet

Lett å være ærlig overfor humoristisk og varm lege (også når det er snakk om livsstilssjukdommer). Skammer meg ikke selv om jeg skjønner jeg ikke bare gjør lure ting.
Han lytter og har svar på mange spørsmål, men sender meg også videre til spesialist hvis han finner det nødvendig.
Har i løpet av 10-12 år aldri måttet vente lenge på time. Har heller aldri sittet lenge på venteværelset.

Fantastisk fastlege

Lege: Ole Bendik Kjellstad Skrevet

Hadde Kjellstad som fastlege dengang han holdt til nede i Møllergata. Jeg hadde han i ett år og var trist da jeg flyttet. Han er empatisk, dyktig og tar deg på alvor. Han er av de sjeldne.

Veldig flink lege, men dårlig på oppfølging

Lege: Audun Olav Bertelsen Brandal Skrevet

Audun er en empatisk og hyggelig fastlege som tar seg tid til pasientene, opptrer på en naturlig og behagelig måte, og tar den tiden det trenger for å finne ut hva som feiler deg. Han er ikke redd for å henvise når det er nødvendig, og gir intrykk av å ha bunnsolid kompetanse innen sitt område. Han er ikke fremmed for kirurgi, og tar gjerne små rutinemessige operasjoner (fettkuler, føflekker mv) raskt og smidig, i stedet for å dytte deg til venteliste på et sykehus.

Han har imidlertid et betydelig forbedringspotensiale på rutiner. Ting kan bli avglemt eller ikke fulgt opp som avtalt/forventet, så det er viktig at du som pasient ikke er passiv, men følger opp og maser. Han kan også knote til papirer litt hvis han er stresset, men rydder opp så fort han blir klar over det. Enkelte ganger føler jeg han også kunne ha vært litt tydeligere i forklaringene sine, og snakke litt mer i klartekst.

Enkelte andre ting kan også gjøres smidigere for deg som pasient, eksempelvis når du venter i 40-50 minutter i forkant av timen (for så vidt ikke uvanlig på et legekontor..), har time sent på dagen, og må tilbake neste dag for å ta rutinemessige og nærmest opplagte prøvesvar som godt kunne ha blitt gjort i forkant av timen, mens resepsjonen fremdeles var oppe.