Lovisenberg legesenter

Geitmyrsveien 45B 0455 Oslo

Siste vurderinger av behandlere ved Lovisenberg legesenter

Dyktig, empatisk og nøye

Lege: Kaveh Rashidi Skrevet

Blir alltid møtt på en svært fin måte av Kaveh. Han er kunnskapsrik og tar meg alltid på alvor. Jeg opplever at han har et genuint ønske om å hjelpe meg. Svarer også veldig raskt på melding i Helsenorge

En veldig bra fastlege

Lege: Ole Bendik Kjellstad Skrevet

Har hatt Ole Bendik som min fastleger siden ordningen ble opprettet, og er meget fornøyd.

Blir tatt seriøst, han har gode løsninger og sender meg videre dersom det er behov for dette.

Viser medmenneskelighet, og har masse humor som gjør legebesøket både hyggelig og morsomt

Har ved to anledninger bosatt i Oslo hatt Ole Bendik Kjellstad som fastlege

Lege: Ole Bendik Kjellstad Skrevet

Jeg skriver sjelden anmeldelser eller kommenterer på nett, men hvis de omtalene jeg har lest om deg nå Dr. Ole Bendik Kjellstad er sanne, så må du faktisk gjøre noe med pasientlisten din, eller bare finne tonene med alle som du gjorde med meg. Jeg hadde hatt blødende eggstokkbetennelse da jeg var 15 år. Problemer med underlive i alle år, til og med gjennom et svangerskap, men så kommer jeg til det i 2007, og du bare forandret livet mitt !!! VIPPS så var det tatt MR røntgen, og VIPPS og vipps to kikkehullsoperasjoner, men de fant feilen, og jeg ble frisk. Jeg hadde vært hos gud vet hvor mange leger og undersøkelser på div sykehus, og så kommer jeg til deg og du undersøkte meg en gang, og så bestilte du røntgen. Vanligvis viser ingen leger hensyn til et problem som har pågått i mange år for de kan ikke se en løsning siden jeg allerede var gitt opp. Tusen takk for at du var der for meg. Nå er det en annen som trenger din hjelp, og jeg bryr meg ikke om kommentarene som er lagt ut her, men du bør lese de og gjøre noe med det hvis det er tilfelle. Jeg håper i det minste 1 av de som har sagt at du ikke har tid og ikke er opptatt av de har tatt det opp med deg face to face. Jeg ringer på mandag og ber om en time for venninnen min som bare er 50 år, og etter mye hard medfart og andre problemer har hun nå ikke mulighet til å henge opp klesvasken sin engang. Den tiden du var min fastlege bodde hun sammen meg min sønn og meg, så det kan jo kanskje du husker henne, men du ville ikke kjent henne igjen... Håper du kan hjelpe henne, og at folk sier rett til deg hva som er problemet slik at du får en mulighet til å forsvare deg. Mvh [Navn fjernet av moderator]

Svikter totalt som fastlege

Lege: Kaveh Rashidi Skrevet

Rashidi gikk imot Nevrologisk utredning og anbefaling hva gjaldt medisinering, og var uinteressert i min egen erfaring som pasient da han gikk inn for en rask seponering. Rashidi hadde på daværende tidspunkt liten kjennskap til meg, men fulgte likevel ikke opp under seponeringen. Da jeg forsøkte å informere om utviklingen underveis, avviste han mine tilbakemeldinger og holdt seg til planen. Rashidi gikk ut i ferie uten videre oppfølging, men hans vikarlege forstod heldigvis situasjonen og tilbakeførte derfor medisineringen.

Jeg forsøkte senere å få i gang et samarbeid om en viktig legeerklæring til NAV, men Rashidi tok likevel ikke kontakt med meg slik jeg ba om på forhånd. Dette resulterte i at NAV fikk en ufullstendig erklæring som ikke kunne legges til grunn, og de ba selv om at jeg innhentet en ny erklæring fra en annen lege. Dette førte til en forsinkelse som gjorde at jeg risikerte å stå helt uten inntekt. Heldigvis hadde Rashidi fremdeles samme vikar som kunne skrive en ny erklæring og saken min gikk likevel gjennom.

Jeg forsøkte å få i stand en dialog om ovennevnte, da vi hadde en åpenbar svikt i kommunikasjonen oss imellom. Rashidi satt da fullstendig passiv og vedkjente seg ikke at det hadde forekommet noe uriktig.

Dette er en lege som har sviktet i å ivareta, lytte, og faktisk se meg som pasient. Jeg har aldri opplevd et så dårlig samarbeid med en lege noen gang, og det har påført meg sterkt stress i en allerede krevende livssituasjon.

Jeg fraråder Kaveh Rashidi som fastlege, da jeg mener han svikter i sitt virke.

Ideell fastlege

Lege: Søren Sandager Petersen Skrevet

Søren Sandager Petersen er definisjonen på en ideell fastlege. Han er veldig kunnskapsrik og håndverksmessig dyktig samt at han er usedvanlig hyggelig og omtenksom. Det er ikke bare at han er en god lytter, men han tar pasientens behov og bekymringer seriøst og er flink til å forklare og begrunne sine valg. Utrolig givende å se riktig person i riktig jobb!