Karl Jakob Evensen

Autorisasjon (2006)

Karl Jakob Evensen er en av 73 fastleger i Sandnes

Siste vurderinger av Karl Jakob Evensen

Veldig god lege.

Han tar seg tid til å høre på det man sier. Stiller grundige spørsmål slik at man virkelig må tenke over hva man vil fram til.
Hvis det er noe han ikke vet svar på, på stående fot, forklarer han alltid hvor han skal lete/spørre etter info slik at man vet at det kommer et kvalifisert svar.
Kan være litt lavmælt, så høyere volum kan være en fordel.

Et par av de i resepsjonen er ganske uhøflige, men det hjelper hvis man er fast i stemmen og viser at men ikke aksepterer noe tull.

Kjempeflink og moderne lege

Evensen er den beste legen jeg har hatt i mitt snart 40 år gamle liv. Går ikke ofte til lege men de gangene jeg skal til lege forventer jeg at de lytter og gjør en innsats for å finne ut av hva det er som plager meg. Evensen er sånn. Resepsjonen er noe av det verste jeg har vært ute for i mitt liv, de er, til tider, det motsatte av hjelpsomme og lite imøtekommende.

En lege som trenger litt tid på å se deg

De første årene var det ikke mye å hente, men etterhvert varmer han litt opp og blir mye bedre. Kan virke veldig kald og usympatisk ved de første møtene. Han jobber raskt, kanskje litt for raskt (føler som han prøver å få det raskt ferdig, men dermed også ikke så mye forsinkelser alltid), men viser etterhvert at han bryr seg om pasientene. Resepsjonistene(iallefall enkelte) er helt forferdelige. Helt forferdelige.

Flink og hyggelig.

Evensen tar seg tid til å lytte og prate selv om han kan være forsinket og egentlig har det travelt. Det er mange ganger den beste medisin. Flink til å rekvirere videre undersøkelser. Er ofte forsinket, men det tyder jo på at han tar seg tid til pasientene.

OK

Evensen virker alt i alt som en god lege. Han var vekke for etterutdanning og hev pasientene sine rundt til inkompetente amatører aka turnusleger, Personalet på venterommet er det så som så med. Det virker som om de krangler med hverandre og at ingen egentlig vil være der de er. Det er alltid lang ventetid og umulig å snakke med legen i telefonen.