Karl Jakob Evensen

Bogafjell Legesenter

2006

Ventetid

Se antatt ventetid før du kan få plass på legens liste

Bogafjell Legesenter
Bogafjellveien 65 4324 Sandnes
Tlf: 51 60 40 20 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Karl Jakob Evensen er en av 59 fastleger i Sandnes

Siste vurderinger av Karl Jakob Evensen

Veldig flink

Hatt Evensen i vell 6 år og kunne ikke vært mer fornøyd. Han ser meg, passer på å gjøre det han skal og følge det opp. Han spurte hvordan det gikk når jeg hadde time etter en sykehusinnleggelse og gir inntrykk av å bry seg. Nå sist fikk jeg god bedring når jeg gikk.

Grei lege men elendig medarbeider

Legen virker greit og ha god medisinsk kunsgap og erfaring. Medarbeider i bogafjell legesenter er elendig og sure. Spesielt de som jobber på telefon linjene. Hadde en nødssituasjon en helg og kunne ikke gå til legen på mandag. Men kunne ikke utsette time og måtte betale for det. Isteden for å være medfølende, sa de at det var ikke legen sin feil. Men ingen vil ha en nødssituasjon på helgen. Helsesystemet må jo tillate man for å kunne utsette time på grunn av nødssituasjon. Veldig skuffende.

Har hatt samme lege i 5-6 år og e veldig fornøyd. På alle områder utenom sekretærene.

Tar evigheter å komme igjennom på tlf. Når dem først svarer er det alltid med en sur tone.

Har vurdert å bytte legesenter av bare den grunn.
Men siden Karl Jakob er så fantastisk blir jeg værende en stund til.

Dyktig

Rolig, ser pasienten og forklarer og tar seg tid selv om han er travel. Følger opp det han sier han skal gjøre.
Han undersøker også pasienten, ikke bare snakker.

Legesekretærene får ufortjent mye dårlig omtale. De kan prøve de som vil, å sortere ut de pasientene som trenger det aller mest.Mange er misfornøyde, men jeg har fått god hjelp og god prat.
Generelt er det lenge å vente 2-3 uker, selv om du ikke trenger en akutt time.

Flink Lege, men sure medarbeidere

Flink lege, som virker sympastisk & forståelsfull & kunnskapsrik.
Eg vurdere allikevel å bytte fastlege, da det er veldigt vanskeligt å komme igjennom på tlf, og når du omsider kommer igjennom, kommer du til de sure medarbeiderene i skranken.
+ 2 ukers ventetid på legetime.

Bogafjell Legesenter lider sterkt av sure & lite vennlige folk i skranken & tlf.

Elendig lege

Elendig lege. Ufølsom, ignorant, dårlig på kommunikasjon, tar ikke til seg noe som helst lærdom av sine feil. Lytter ikke til pasienter, nekter å videresende for utredelser og undersøkelser. Anbefales å styre unna!

Utrolig flink lege!

Karl Jakob er vanvittig dyktig, og vi føler oss alltid godt tatt vare på av ham. Han er grundig, og henviser oss videre når han vil ha utdypende svar. Han ringer eller sender en sms for å gi prøvesvar. Anbefales på det sterkeste.

Beste legen jeg har hatt

Meget fornøyd med min fastlege. Han tar seg god tid og lytter til det jeg har å si. Meget fornøyd :)

Kunne ikke hat en bedre lege. Stoler 100% på han å han gjør alltid alt for at jeg skal ha det bra. Flink til å hennvise videre og flink med barn. Kunne ikke hat en bedre lege. Lite ventetid og tar seg tid når jeg har time.
Di i respajonen har en god del å lære. Lite smilende, lang tlf kø, som regel små sure og virker ikke så gla ut i jobben sin.

Den beste legen jeg har hatt

Jeg får alltid følelsen av at han har god tid. Jeg føler han tar meg på alvor og han er opptatt av min opplevelse av situasjonen. Jeg opplever ham som grundig. Jeg liker at han tegner og forklarer.

Den beste legen jeg har hatt

Evensen er som nevnt ovenfor ryddig, sympatisk, rolig og avbalansert. Jeg har gått til Evensen i flere år, og kunne ikke tenkt meg og bytte lege. Man føler seg trygg og sett hos Evensen. Følger pasientene godt opp. En lege som virkelig anbefales!

Sympatisk lege

Evensen er korrekt, behagelig, ryddig og sympatisk. Han er grundig der det er nødvendig, og gir god informasjon. Han er sjelden forsinket, og det er ikke lang ventetid for å få time til vanlig sjekk.
Er også flink til å snakke med barn.

Veldig god lege.

Han tar seg tid til å høre på det man sier. Stiller grundige spørsmål slik at man virkelig må tenke over hva man vil fram til.
Hvis det er noe han ikke vet svar på, på stående fot, forklarer han alltid hvor han skal lete/spørre etter info slik at man vet at det kommer et kvalifisert svar.
Kan være litt lavmælt, så høyere volum kan være en fordel.

Et par av de i resepsjonen er ganske uhøflige, men det hjelper hvis man er fast i stemmen og viser at men ikke aksepterer noe tull.

Kjempeflink og moderne lege

Evensen er den beste legen jeg har hatt i mitt snart 40 år gamle liv. Går ikke ofte til lege men de gangene jeg skal til lege forventer jeg at de lytter og gjør en innsats for å finne ut av hva det er som plager meg. Evensen er sånn. Resepsjonen er noe av det verste jeg har vært ute for i mitt liv, de er, til tider, det motsatte av hjelpsomme og lite imøtekommende.

En lege som trenger litt tid på å se deg

De første årene var det ikke mye å hente, men etterhvert varmer han litt opp og blir mye bedre. Kan virke veldig kald og usympatisk ved de første møtene. Han jobber raskt, kanskje litt for raskt (føler som han prøver å få det raskt ferdig, men dermed også ikke så mye forsinkelser alltid), men viser etterhvert at han bryr seg om pasientene. Resepsjonistene(iallefall enkelte) er helt forferdelige. Helt forferdelige.

Flink og hyggelig.

Evensen tar seg tid til å lytte og prate selv om han kan være forsinket og egentlig har det travelt. Det er mange ganger den beste medisin. Flink til å rekvirere videre undersøkelser. Er ofte forsinket, men det tyder jo på at han tar seg tid til pasientene.

OK

Evensen virker alt i alt som en god lege. Han var vekke for etterutdanning og hev pasientene sine rundt til inkompetente amatører aka turnusleger, Personalet på venterommet er det så som så med. Det virker som om de krangler med hverandre og at ingen egentlig vil være der de er. Det er alltid lang ventetid og umulig å snakke med legen i telefonen.

Kjempe god lege!

Fantastisk lege. Alltid forståelsesfull, blid og hyggelig. Dyktig lege.

Men enig at de i skranken kunne verdt mer behjelpelige og bliere.

Bra lege

Sympatisk, grundig og dyktig. Er sjeldent forsinket. En lege det føles trygt å gå til.

Godt å slippe ham...

Uhøflig, sur, frekk, følger ikke opp, umulig å få tak i. Byttet nylig lege og oppdaget med sjokk masse han skulle ha gjort og følgt opp, som har ligget urørt i flere år. Sure, kranglete og uhøflige ansatte i skranken og labratorium. Sinnsykt lang ventetid på telefon og timer. Håper han er flinkere med andre enn meg!