Cathrine Fossen

Solaveien 95 4316 Sandnes
Cathrine Fossen er en av 59 fastleger i Sandnes

Siste vurderinger av Cathrine Fossen

Kald lege

Fekk angst av å gå til henne! Hard dame. Tok meg ikke på alvor ved første time. Har nå skaffet meg en norsk lege.

Legen kan prøve å bli bedre i kommunikasjon, følge pasienten bedre

- Min opplevelse var at legen var svak I kommunikasjon, det føltes at hun har ikke lyst å høre på pasienten sin.

- Min opplevelse var at legen følgte ikke opp min lidelse.

- Jeg tror legen mangler emphaty.

Ikke fornøyd

Må lære seg å lytte. Skriver for fort ut resepter på diagnoser hun ikke har fått bekreftet fra spesialister. Hopper til konklusjoner før en har fått snakket ferdig.
Kan være hyggelig,men noen ganger litt spydig.
Tror det er viktig å huske på at pasienten også er ett menneske på lik linje med leger. Leger er ikke over mennesker. Ett godt samarbeid mellom lege og pasient skal det være. Pasienten kjenner sin kropp best. Da må en lytte til hva de har å si.

Umulig å komme gjennom på telefonen for å bestille time. Noen av damene i resepsjonen er ikke så flinke til å ta blodprøver. Har endt opp med to små arr på armen.

Verdens beste lege EVER!

Fantastisk lege som har fulgt meg gjennom flere måneder med sykdom hvor jeg følte legene på sykehuset syns jeg "faket"..... hun sendte meg inn gang på gang og satt med tårer i øynene da hun så hvor vondt jeg hadde det! Dette resulterte i en opersajon hvor de fant en GOD forklaring på mine smerter! Tusen takk Cathrine for at vi nå er på fornavn og du hører virkelig på meg! Til dere som nevner språk.... ta dere tid til å forklare skikkelig!

Den beste legen jeg har hatt

Tilgjengelig og engasjert. Jeg blir tatt alvorlig, og hun er veldig dyktig faglig sett. Forklarer meg helsen min på en god måte, og hun kommer opp med alternativer i behandlingen slik at jeg kan ta valg selv. Det har fungert veldig godt til nå, og jeg opplever at det hun har orientert meg om, og de valg jeg har tatt, samsvarer med den informasjonen hun har gitt meg.

Ikke helt oppdatert, bør forbedre språk

Legen kjenner ikke til nyere sykdommer og virker overhodet ikke interessert å å tilegne seg ny lærdom eller nye behandlingsteknikker. Språkbarrieren er en utfordring.

Hyggelig og imøtekommende.

Føler å ha god kontakt med legen, og føler meg ofte ivaretatt, men tilbakemeldinger oppfølging i noen tilfeller kunne vert bedre,vedr. kontroller prøver etc. og for eks. i skadetilfeller som ikke er ferdigbehandlet leget og utredet videre.
Kontakt med legekontor er vanskelig gjennom tlf.,- og E-portal er ofte utilgjengelig og kominikasjon blir vanskelig,og må derfor i noen tilfelle oppsøke legekontor personlig.

Beste Legen jeg har hatt !

Cathrine er en utmerket lege som er lyttende, forståelsesfull, engasjert og kunnskapsrik innenfor faget sitt.

Jeg har hatt gode erfaringer med henne, og er glad for at jeg har henne som fastlege. Hun har tatt meg på alvor og henvist meg videre til nødvendige instanser som har hjulpet meg på veien mot et bedre liv.

Kan ikke skjønne at noen kan mislike henne. Det er heller slik at det er mange som ønsker henne som lege har jeg hørt.

Lykke til videre folkens :)

Meget fornøyd med legen!

Hun er engasjert og stiller det som trengs av spørsmål, så jeg følte meg trygg på at hun tok meg seriøst. Hun ba meg også om å sende en tilbakemelding om hvordan det gikk med meg etter noen dager. Hun nølte ikke med å videresende meg til spesialist. Spurte også om jeg hadde andre ting å ta opp, enn det jeg kom for. Meget hyggelig lege!

Svært enkelt og praktisk å bestille time via nettsidene deres. Du får opp en kalender som viser ledige tider. Velg og bestill.

den beste legen jeg har hatt

jeg er fantastisk for nøyd med legen min jeg kunne ikke fott en bedre lege.hun er god til å lutte på hva en sier.

Veldig bra.

Grundig, hører på hva du sier og er snar til å sende deg til nærmer undersøkelse om det er noe hun er i tvil om.

Sjokkert!

Samboeren min og jeg flyttet nettopp til Sandnes og trengte ny lege, men det er det dummeste vi har gjort, å velge henne! Jeg kjenner meg igjen i alle de negative kommentarene her, og de er så absolutt berettiget.

Jeg kunne skrevet en avhandling om våre ubehagelige opplevelser, for det er mange!

Ingen av oss går noe særlig til lege, men akkurat i år har det blitt mye, pgr av samboeren mistet en finger i en arbeidsulykke og jeg har gått med ørebetennelse siden januar, vil tippe jeg personlig har vært hos denne legen 10 ganger med vondt øre, hun har ennå ikke funnet noe som hjelper meg. Fingeren til samboeren min hadde hun ikke peilig på som hun sa, likevel var det så vidt han fikk henvisning til spesialist.

Nå er tiden kommet for en gynekologtime, Dvs celleprøve, jeg har de siste 3 ukene ringt legekontoret 3 ganger, der jeg har bedt om å få henvisning til gynekolog da jeg ikke ønsker å ta dette hos legen. De har livet å ringe tilbake, både sekretær og lege, har livet å sende en henvisning, men når jeg ringte idag igjen, ble jeg bare ledd av, fordi det var slik at den prøven skulle tas hos fastlege, og at man aldri fikk henvisning via tlf. Hadde de bare informert om dette første gang jeg ringte for 3 uker siden....

Jeg ble så sjokkert over behandlingen at jeg søkte litt på nett, kom over denne siden her, som jeg ikke visste om, og jammen stemmer alle kommentarene fra tidligere!

De har kun telefontid i resepsjonen 3 timer til dagen, så det er umulig å komme gjennom, i tillegg, når msn har time, har jeg hver bidige gang ventet 20-60 minutter, grunnet forsinkelser.

Fy for skam!
Det skal bli en fryd å bytte fastlege, alt annet må være bedre enn dette, og forhåpentligvis vil man etter 10 mnd bli kvitt ørebetennelsen......

God lege

Jeg har ikke vært så mange ganger hos Cathrine, men de gangene jeg har vært hos henne er jeg fornøyd. Hun er rett på sak og er veldig ryddig. Jeg føler at hun tar meg på alvor.

Jeg byttet til Cathrine Fossen før min første graviditet. Hun har virkelig tatt meg på alvor og følgt meg opp. Hun er konkret og effektiv. Kan virke litt kald men det er hun absolutt ikke. Kan virkelig anbefales.

Ikke imponert

Må si meg enig i de andre kommentarene her.Jeg føler ikke at jeg ble tatt seriøst og ble stadig avbrutt da jeg gikk til henne.Hun virker lite engasjert og jeg følte ikke at jeg ble tatt på alvor

Aldri hatt en så kald og følelsesløs lege i mitt liv!

Bestilte akutt time hos henne pga influensa og kronisk hoste 3 uker etter influensaen. Sa at jeg hadde mangel på søvn pga hosting dag og natt. Var derfor ganske nedsatt og ukonsentrert på jobb. Ønsket sykmelding og Cosylan så jeg kunne sove bedre. Legen fremsto som en kald og følelsesløs person. Jeg fikk såvidt snakke. Hun bestemte seg for ditt og datt og jeg fik en følelse av at hun ville ha meg ut så snart som mulig. Det var forståelig siden jeg hørte fra en av sekretærne at hun var veldig forsinket.
For å gjøre en lang historie kort: så har jeg forsatt vedvarende hoste og mangel på søvn. Vart i totalt 2 mnd. Hun klarer ikke finne ut hva som feiler meg. En stund trodde vi det var astma, men var ikke det allikevel. Hun sier at alt er bra med meg og det ikke er mer grunnlag for sykmelding. Hun ga meg sovetbl., men det slår meg så sterkt ut at jeg ikke klarer å våkne til riktig tid. Ps! Hun gir veldig korte sykmeldinger slik at du må inn igjen for en ny konsultasjon uansett om du forsatt er syk. Jeg har brukt over 2000kr på 1 uke pga inn og ut hos henne og svaret er alltid det samme. Ingenting er galt, medisinene skal fungere. Du mu bare vente og se. Altså leve videre med denne hosten dag og natt. Nå er jeg lei og skal bytte lege. Håper en annen lege kan finne ut hva som er galt.

Byttes snarest

Var hos henne da jeg var plaget med svimmelhet. Spurte henne hva jeg kunne gjøre med det, for var ubehagelig og plutselig svimle og miste både syn og balanse. Blodprøve ble tatt, men hadde ikke jernmangel. Fikk beskjed om å finne noe mykt å lande på om jeg skulle besvime! Tragisk å betale for en 5-minutters legetime som resulterer i et slikt råd...

Lite sympatisk

Hadde denne legen i to år før jeg endelig fikk fingeren ut og byttet. Jeg opplever Fossen som lite sympatisk, brysk og hoven. Følte meg nærmest ledd av da jeg fortalte om mine plager, både ifbm svangerskap og andre helseplager. Som andre her har nevnt er det utrolig lang ventetid på telefon, og når man først kommer inn til legen (har alltid måttet vente minst 20 min ekstra) så er det om og gjøre å få meg fortest mulig ut igjen.

I svangerskapet med nr.1 måtte jeg overtale henne til å høre på hjertelyden til babyen, og da jeg skulle ta de vanlige blodprøvene hånte hun meg og himlet med øynene da jeg sa jeg ikke likte sprøyter.

Det positive med henne er at hun iallefall går rett på sak, og ikke "jatter" så mye. Tror også at hun er faglig flink, men hun bør bli flinkere på mellommenneskelig kontakt.

IKKE lege for meg..

Cathrine Fossen fungerte ikke for meg. Jeg gikk til henne under mitt første svangerskap. Jeg følte ikke jeg ble hørt. Jeg ble ikke henvist eller opplyst om at en kan gå til jordmor. Svaret hun kunne gi meg, dersom jeg sa jeg hadde plager, var: "det er helt normalt" og ferdig med det.
Hun var veldig avvisende når jeg spurte om noe. Jeg spurte hva de forskjellige prøvene betydde, men fikk ikke svar som var til å bli klok av. Jeg sluttet å spørre legen, og lette etter svar på internett heller.
Jeg visste ingenting om hva jeg kunne forvente meg når det gjaldt svangerskap, fødsel eller tiden etter. Jeg bestilte selv time hos jordmor som ga meg gode råd mot plagene mine og ga informasjon om hva jeg hadde i vente fremover...
I forbindelse med at jeg skulle reise til utlandet med fly (sv.uke 29/30) ba jeg om å få en attest på at svangerskapet har gått som normalt og termindato, men legen forstod ikke hva jeg skulle med det. Jeg forklarte henne at det er et krav fra flyselskapet å ha med slik dokumentasjon når en har passert svangerskapsuke 27, men det hadde hun aldri hørt om og nærmest lo av meg... Jeg fikk attesten til slutt.
Dårlig erfaring.

Veldig fornøyd

Diognoserte en sjelden sykdom som jeg har, 3 av 1000000 får den diagnosen i løpet av ett år. Var heldig at hun hadde den mistanken. Min spesialist som jeg har i dag sa et jeg var heldige at jeg hadde en sån flink lege, som hadde den mistanken om min sykdom.