Maheen Arif

Fastlege
Kvinne, 39 år

Godkjenning

Autorisasjon (2016)

Ledige plasser

0 av 950
Motta varsel hvis denne legen får ledig plass

Venteliste

9 personer

Sist ledig plass

Se når legen sist åpnet sin liste for nye pasienter utenom ventelisten

Advarsler

Sjekk eventuelle reaksjoner fra Helsetilsynet

Vurderings­varsel

Bli varslet når nye vurderinger blir publisert

Praksis

Romerike Legesenter DA Telefonnummer63 98 18 8063 98 18 ...
Trondheimsveien 84 2040 Kløfta
Vis kart
Maheen Arif er en av 44 fastleger i Ullensaker

Brukernes vurderinger

Om vurderingene
Samlet vurdering
(13)
13 vurderinger
Tilgjengelighet
(10)
10 vurderinger
Tillit og kommunikasjon
(11)
11 vurderinger
Service
(10)
10 vurderinger

Siste vurderinger av Maheen Arif

Fantastisk lege, endelig tilbake

Skrevet
Samlet vurdering
Tilgjengelighet
Tillit og kommunikasjon
Service

Dette er en lege du trygt kan går til, hun lytter, ser deg og tar ting seriøst. Hun er ærlig, sier det hun mener og henviser dit det trengs. Litt ventetid må påberegnes, hun bruker god tid til pasientene sine. Helsesekretærer kan være forsinket i det de skal gjøre, men de har mange oppgaver og derfor tar det litt tid. Det er ikke lenge å vente, de er flinke til gi beskjed om du må vente. Noen ganger må man komme tilbake for prøver, men det er fordi prøvene blir hentet til et tidspunkt på dagen. Har man time etter dette, må man komme tilbake for prøvetaking en annen dag.

Fullstendig amatør og ufin lege

Skrevet
Samlet vurdering
Tilgjengelighet
Tillit og kommunikasjon
Service

Etter en større operasjon skulle jeg fjerne sting hos min nye fastlege Maheen Arif. I første omgang tok hun seg ikke bryet med å hverken sjekke såret eller høre om hvordan jeg har det. Hun sender assistenten for fjerne stingene, men vedkommende var så usikker og nervøs at hun ikke greide å fjerne stingene. Maheen ble tilkalt flere ganger av henne men hun brydde seg fint lite og ba assistenten bare utføre det hun har fått beskjed om. Tilslutt måtte Maheen ordne det selv, men hun ble selv usikker og sa at jeg har fått infeksjon i såret og måtte ta antibiotika. Jeg kontaktet sykehuset og ble umiddelbart innkalt pga operasjon jeg har hatt. De tok blodprøver og sjekket såret, alt var i orden og stingene ble fjernet. De reagerte på hvorfor legen selv ikke henviste videre til sykehuset og at hun heller ikke hadde ført dette i journalen som de kunne kontrollere. Anbefales absolutt ikke henne til noen!

Til pasientansvarlig/ vikar

Skrevet
Samlet vurdering
Tilgjengelighet
Tillit og kommunikasjon
Service

Jeg ønsker å gi tilbakemelding på min nylige opplevelse med vikaren til min faste lege, Dr. Maheen Arif, som jeg forstår har tatt permisjon. Jeg var ikke klar over dette før min time, og jeg opplevde at informasjonen om vikaren kunne vært kommunisert på en bedre måte.

Fra første øyeblikk manglet konsultasjonen profesjonalitet. Vikaren hilste verken eller introduserte seg og startet samtalen med en brå “Sett deg ned, hva kan jeg hjelpe deg med?”. Jeg hadde på forhånd lagt inn detaljer om min problemstilling i kommentarfeltet ved bestilling, men disse ble tydeligvis ikke lest eller tatt hensyn til. Under samtalen følte jeg meg heller ikke ivaretatt, ettersom jeg fikk lite engasjement og innsikt i mine spørsmål. Hver gang jeg forklarte symptomer eller utfordringer, ble jeg bare møtt med korte “Noe mer?” og en notering på papir uten oppfølging eller veiledning rundt problemene mine.

En del av formålet med timen var å ta en blodprøve, noe jeg også hadde spesifisert ved bestilling. Ved ankomst viste det seg imidlertid at laboratoriet var stengt. Jeg mener dette kunne vært håndtert mer proaktivt – en enkel telefon på forhånd for å informere meg om situasjonen ville ha spart tid og ressurser.

Da jeg tok opp bekymringer om oppfølgingen av mitt helseproblem, fikk jeg beskjed om at vikaren “skulle se på det hvis problemet oppstår igjen.” Men jeg forklarte at jeg ofte opplever problemer akutt, og at jeg ønsket veiledning for hvordan jeg kunne sikre en rask oppfølging. Han sa du må komme på en akutt time, ble jeg møtt med svaret “Du må bestille time da.” Når jeg pekte på at det sjelden er ledige timer samme dag, ble jeg bare møtt med “Ja, det stemmer.” Denne samtalen ga meg ingen løsninger eller tydelig veiledning i hvordan jeg skal forholde meg til mitt helseproblem.

Til slutt ble jeg lovet en oppfølgingstelefon etter blodprøven, men basert på inntrykket jeg har fått, har jeg liten tillit til at dette vil skje.

Denne opplevelsen har dessverre ført til at jeg har mistet tillit til vikarordningen for Dr. Arif

Fantastisk

Skrevet
Samlet vurdering
Tilgjengelighet
Tillit og kommunikasjon
Service

Maheen er en helt fantastisk lege. Alltid tid til å lytte og gjør alt for å finne ut av hva det feiler pasienten.

Flink, men streng

Skrevet
Samlet vurdering
Tilgjengelighet
Tillit og kommunikasjon
Service

Maheen er flink, hyggelig og tar pasientene på alvor. Men bruker "jeg skal være helt ærlig med deg" i annenhver setning og bruker mye av konsultasjonen på å fortelle om egne erfaringer. Har du en sak med NAV så bør du være forsiktig og ikke fortelle for mye, for hun rapporterer alt videre, uten tanke på konsekvensene det kan få for pasientene.

Hun har for tiden vikar som er helt ubrukelig, og som ikke følger opp prøveresultater, skriver dårlige henvisninger og nekter å skrive ut resept som medisiner som allerede er avklart behov for, uten at en bestiller ny time. Er jo mer lønnsomt å få pasienten til å betale for enda en time. Attpåtil får man kjeft om man klager på dårlig oppfølging.

Alle unntatt en lege der, er personer med varierende norskkunnskaper. Sekretærene snakker dårlig norsk, er sure og mutte, gidder ikke si hverken hei eller smile til pasientene, så det er alltid like lite trivelig å gå dit, spesielt nå som Maheen er i permisjon.

Vis flere...