Asima Nazly Janjua

Autorisasjon (2014)

Asima Nazly Janjua er en av 253 fastleger i Bergen

Siste vurderinger av Asima Nazly Janjua

God Lege

Asima er min favoritt. Hun hører på hva som foregår, og er veldig løsningsorientert. Jeg føler meg alltid forstått.

Ubehagelig opplevelse

Opplevde henne som svært kritisk og kvass og lite villig til å høre etter på det jeg sa. Skapte stor mistillit og holder på å bytte lege.

Lite forståelsesfull og ikke god på å lytte

Veldig viktig at leger lytter på deg om problemene dine og får deg til å følge deg trygg. Asima er ikke god på noen av delene. Hun ønsker å få deg fortest mulig ut av kontoret og snakker selv mesteparten av tiden.

Hun har heller ikke så mye forståelse for situasjonen man er i og jeg føler meg nærmest dømt for problemene jeg har.

Litt hardhendt og ikke så god på å lytte

Gikk hit for min første gynekologiske undersøkelse, og det var ikke en veldig god opplevelse. Jeg følte ikke at hun lyttet så godt, og at hun var litt hardhendt. Hun ga meg ikke noe tid til å få slappet av ordentlig, og det endte opp med å gjøre ganske vondt. Jeg opplevde at hun nærmest svarte på spørsmål for meg, og "overkjørte" meg litt da jeg forsøkte å forklare mine opplevelser - det virket litt som om hun hadde "bestemt seg" for hva som var galt uten å høre på mine innspill. I en såpass sårbar situasjon skulle jeg ønske det ble gjort litt mer for å trygge meg, og få meg til å føle meg mer komfortabel. Endte opp med å gå derfra med en ekkel følelse.

Det skal likevel sies at jeg stoler på hennes medisinske vurdering, og jeg tror at hun foretok en ordentlig undersøkelse.

Dårlig til å lytte og manglende kompetanse

Jeg oppfatter Asima som lite flink til å lytte til hva jeg faktisk sier. Vil virkelig ikke anbefale henne som fastlege.

Hvis du ønsker å føle deg trygg, sett og hørt, så er det lurt å unngå Asima. Spesielt ved svangerskap, der mangler hun dessverre en god del kunnskap og kompetanse, og interesse for å finne utav ting.

Ved blodprøver eller andre prøveresultater, videresender hun bare analysen uten forklaring eller videre informasjon. Hun kan også glemme å ta blodprøver som du trenger å ta.

Her er det bare å styre unna.