Per Tonning Haaland

Kari Lofthus gate 16 4020 Stavanger
Per Tonning Haaland er en av 109 fastleger i Stavanger

Siste vurderinger av Per Tonning Haaland

Jordnær

Enkel å kommuniser med. Ingen "ovenfra og ned følelse" - som alt for mange leger dessverre har. Bryr seg oppriktig mye om sine pasienter.

Fantastisk flink fastlege

Meget kunnskapsrik og lyttende lege. Føler meg trygg på at jeg blir ivaretatt på best mulige måte. Får time når det virkelig trengs og får også god oppfølging av legesekretærene. Glad for at jeg fikk plass hos denne legen - som å vinne i Lotto.

Enestående!

Bedre lege finnes bare ikke. Tar seg tid til både å høre på og forklare, og er rett og slett bare hjelpsomheten selv. Har brukt Per som fastlege siden '89 og har bare gode og hyggelige erfaringer med ham, damene i resepsjonen, og behandlingen jeg får.

Flink lege, men lite behjelpelige sekretærer

Jeg synes legen er dyktig. Flink lytter, grundig tar seg god tid til pasienten, derav nesten alltid forsinket. Kapasiteten hans er sprengt. Det resulterer i at de på legekontoret ikke er behjelpelige. Damene er i flere situasjoner mindre hyggelige og frekke per telefon og i person. Eksempelvis ikke mulig å sende prøvesvar på blodprøver per mail eller post til meg. Jeg synes det er ubehagelig at kontoransatte har en slik negativ og nedlatende måte å snakke til pasienter på spesielt når man selv er veldig positiv i forespørsel og kommenterer ikke på når de kontoransatte stønner og klager når forespørsel blir stilt. De er ikke service innstilt eller tillitsbringende på noen måte. Synes de kunne beklaget seg for at det ikke var mulig å gjøre og droppet den lite hyggelige fremtoningen.

Den beste legen som finnes

Kunne ikke vært mer fornøyd med legen min, han er helt fantastisk! Og det samme gjelder for legesekretærene. Tar seg alltid tid til deg og er alltid i trygge hender på legekontoret! Han får 11/10 av meg.

Beste legen jeg har hatt

Meget årvåken, oppmerksom, lyttende og tillitsskapende. Man merker han har bred erfaring, og at han genuint bryr seg om hver og en pasient. Har hatt Haaland som lege i 25 år, byttet lege 2-3 ganger, men dette var pga at jeg flyttet, men har nå (endelig, ventelisten er LANG!) fått han tilbake som lege, ettersom jeg ikke var fornøyd med de andre legene jeg har hatt. Anbefales på det sterkeste.

Vanskelig å få time

Jeg har brukt Dr. P Håland i 24 år og er veldig fornøyd med han som lege. Han lytter og tar deg seriøst. De eneste problemene jeg har er legesekretæren hans som er frekk på telefonen og tar alt du kommer med useriøst. Det er i tilegg utrolig vanskelig å få en time. Hver gang jeg trenger en rask konsultasjon som haster for meg (men kanskje ikke dem) får jeg beskjed om å komme tilbake om 1-2 mnd, av og til lengre. Jeg må være på dødens rand for å få en time i løpet av uka og det er vanskelig for meg å forholde til i når legesekretæren i tilegg behandler deg dorlig når du prøver å forklare at det er viktig for deg. Jeg har vurdert å skifte fastlege de siste 3 årene på gunn av henne.

Empatisk og følger opp

Har akkurat byttet til Dr. Haaland og mitt førsteintrykk er veldig bra! Han er lyttende og du får inntrykk at han vil hjelpe deg! Han har nå også følgt meg opp på en fortreffelig måte. Det samme kan sies om resepsjonen, som er svært hyggelig.

Når man venter, så er det bra at det er dagens avis der, samtidig som det er TV der som gjør at ventetiden blir mindre!

Med andre ord, et veldig godt inntrykk!

Er til for pasientene

Behandler pasientene som seg selv eller sine egne. Vil gjerne hjelpe. Meget lang og bred erfaring. Imponernde diagnostisk blikk - uten å være inntrengende.

svært god lege

Er min lege i over 20 år. Har ubetinget tillitt til han. Veldig flink faglig.

Sett hørt og bekreftet

en fastlege som virkelig bryr seg om meg som pasient. En helt spesiell nådegave når det gjelder å lytte for derigjennom etablere et godt samarbeid mellom pasient og lege. Er opptatt av livskvalitet og å legge til rette for at jeg, tross alvorlig sykdom, skal leve hverdagen best mulig. Er rask med søknader og er flink til å ringe eller gi tilbakemeldinger ved svar fra andrelijetjenesten. Jeg føler meg sett, hørt og bekreftet, og utrolig trygg som pasient med store hjelpebehov og tett oppfølging.

Kjempe flink lege

Min lege i 20 år. super til å lytte, flink til å forklare sykdom/symptomer, flink med tilbakemelding og oppfølging, høflig og viser respekt.

En god lege som jeg stoler på!

Han har vært min fastlege i mange år, og er en flink og hyggelig lege. Faglig dyktig. God oppfølging blir gitt og jeg føler meg i trygge hender.

Han ser deg.

Meget godt fornøyd med legen. Han ser deg, lytter og kommer med gode råd.
Problemet er tilgjengeligheten.