Per Tonning Haaland

Kari Lofthus gate 16 4020 Stavanger
Per Tonning Haaland er en av 110 fastleger i Stavanger

Siste vurderinger av Per Tonning Haaland

Flink og troverdig lege

Haaland er en flink og troverdig lege. Han tar seg tid, han ser meg som pasient, og jeg har en følelse av at han vil mitt aller beste. Grundigheten hans gjør at han stiller gode diagnoser, noe som gjør at man slipper å gå flere runder og unødvendig medisinbruk. Han er samtidig åpen for at feildiagnostisering kan forekomme, og dersom ikke sykdomsforløpet er som han beskriver det, så ber han om at man kommer tilbake på et gitt tidspunkt. Han er også en veldig lyttende, behagelig person.

Jordnær

Enkel å kommuniser med. Ingen "ovenfra og ned følelse" - som alt for mange leger dessverre har. Bryr seg oppriktig mye om sine pasienter.

Fantastisk flink fastlege

Meget kunnskapsrik og lyttende lege. Føler meg trygg på at jeg blir ivaretatt på best mulige måte. Får time når det virkelig trengs og får også god oppfølging av legesekretærene. Glad for at jeg fikk plass hos denne legen - som å vinne i Lotto.

Enestående!

Bedre lege finnes bare ikke. Tar seg tid til både å høre på og forklare, og er rett og slett bare hjelpsomheten selv. Har brukt Per som fastlege siden '89 og har bare gode og hyggelige erfaringer med ham, damene i resepsjonen, og behandlingen jeg får.

Flink lege, men lite behjelpelige sekretærer

Jeg synes legen er dyktig. Flink lytter, grundig tar seg god tid til pasienten, derav nesten alltid forsinket. Kapasiteten hans er sprengt. Det resulterer i at de på legekontoret ikke er behjelpelige. Damene er i flere situasjoner mindre hyggelige og frekke per telefon og i person. Eksempelvis ikke mulig å sende prøvesvar på blodprøver per mail eller post til meg. Jeg synes det er ubehagelig at kontoransatte har en slik negativ og nedlatende måte å snakke til pasienter på spesielt når man selv er veldig positiv i forespørsel og kommenterer ikke på når de kontoransatte stønner og klager når forespørsel blir stilt. De er ikke service innstilt eller tillitsbringende på noen måte. Synes de kunne beklaget seg for at det ikke var mulig å gjøre og droppet den lite hyggelige fremtoningen.