Bjarte Ås Harbo

Ålgård Legesenter

1995

Ventetid

Se antatt ventetid før du kan få plass på legens liste

Ålgård Legesenter
Rettedalen 11 4330 Ålgård
Tlf: 51 61 25 25 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Bjarte Ås Harbo er en av 9 fastleger i Gjesdal

Siste vurderinger av Bjarte Ås Harbo

Dårlig lege

Bryr seg lite om pasienten, hører ikke på hva du har å si. Tar ikke det du har å si seriøst, føles ut som han ikke tror på deg. Etter jeg bytta lege fikk jeg oppleve hvordan legen skal og bør være.

Veldig misfornøyd med denne legen

Har hatt denne legen I mange ,mange år. Henviser aldri videre til andre spesialister. Gir meg masse forskjellig medisiner som jeg selv må finne ut at jeg ikke kan ta sammen. Har veldig lite tro på fibromyalgi . Føler ikke jeg blir trodd på å tatt alvorlig.

dårlig lege

Var så uheldig at jeg fikk denne mannen som lege da jeg flyttet til Gjesdal. Bryr seg ongenting om sine pasienter. Bare lover og lover at man skal henvises videre, men det blir aldri noe. Byttet fastlege og ballen begynte å rulle med en gang. Han prøver bare å spare staten for penger og bryr seg absolutt ikke om pasientenes helse

Anbefaler denne legen!

Jeg har vært borti mange leger, og har enda ikke funnet noen like god som Bjarte Harbo. Han ser meg, lytter til det jeg sier og jeg synes han kommer med gode løsninger. Jeg synes også han er ydmyk nok til å si fra hvis han er usikker. Sender da henvisning videre. Jeg har bare gode erfaringer.

Han er ikke en god lege

Jeg har vært så uheldig å ha denne mannen som fastlege i flere år. Har dessverre ikke hatt tid til å sette meg inn i hvordan en bytter fastlege. Det skal jeg snart gjøre. Jeg håpte han skulle flytte, eller miste stilingen, men det ser beklageligvis ut til at han ikke komme til å forsvinne av seg selv.

Mannen er konsekvent sen. Jeg har sittet på venterommet i opp til 10-30 minutter omtrentlig hver eneste gang jeg har vært på legesenteret.

Han trenerte gjennom et helt år behandling for noe jeg fikk ordnet etter ett eneste møte med en privatlege. Og fornyelser av resepter er alltid veldig vanskelig å få gjennomført med denne mannen. Vet ikke om han gjørs på, eller om han bare er litt ufokusert.

Og i stedet for å gjennomføre tester som kunne være heldige, forteller han om hvordan han anser seg som en bremsekloss mellom pasienter og spesialister, fordi han vil spare storsamfunnet penger. Virkelig, det er det han sier (med litt flere ord).

Og av en eller anen grunn ønsker mannen ta en masse blodprøver. Og han greier aldri gi en faglig begrunnelse for hvorfor han trenger dette.

Jeg kommer til å bli fornøyd når jeg får byttet bort denne legen.

Veldig bra lege

Er veldig fornøyd, lytter , er effektiv. Har en respektfull og lett tone i komunikkasjonen

Emaptisk

Forstår ikke den andre kritikken her, da jeg kun har positive erfaringer!

Endte opp med å bytte lege

Følte ikke jeg ble hørt og ikke tatt hensyn til det jeg kom med til legen. Endte opp med å bytte fastlege etter det besøket.

Ikke fornøyd

Har ikke respekt for sin pasient. Lurer ofte på hvorfor denne personen ble lege??? Trodde at dette er et yrke der en jobber for å hjelpe mennesker ut fra den helsemessige situasjon den enkelte person er oppi der og da. I dette tilfellet ser det ut til at jeg kan ha misforstått både medsinsk tankegang, etikken, eller det som også kan kalles medmennesklighet. Alt dette har en sammenheng som jeg ser det.

Veldig bra!

Lett å få time. Tar seg alltid god tid til å lytte, og man føler at han bryr seg.

Seriøs, empatisk, erfaren

Jeg er veldig fornøyd med fastlegen. Det tar kort tid å få time. Han har tid til å høre hvorfor man har timen, og er samtidig effektiv. Han hører hva jeg, som pasient kommer med, og tar mine erfaringe, og meninger med i vurderingene.