Razieh Harfat

Svarstadvegen 1 1925 Blaker
Razieh Harfat er en av 15 fastleger i Sørum

Siste vurderinger av Razieh Harfat

Ikke fornøyd.

Hun roter bort mye tid på uvesentlig snakk om alt annet enn det som faktisk er reelt for deg som pasient. Tar hyppige prøver, men du må selv spørre om resultatene av disse hvis ikke blir det "glemt" i alt annet snakk. Føler meg ofte mere "syk" når jeg går ut enn når jeg gikk inn. Synes ikke hun hører etter når jeg snakker, har stort sett alltid et annet svar enn det som står i journalen din fra andre leger/spesialister noe som kan være frustrenrende til tider. Samtidig kan språkproblemer være en utfordring til tider.

Fantastisk lege!

Jeg opplever henne som svært grundig. Hun er forberedt til konsultasjonen og bruker god tid. Dette medfører dessverre venting. Men når det er din tur, nyter du godt av den samme servicen som de som du ventet på.

Hun er nøye på å ta prøver, og den første legen jeg har opplevd som grundig forklarer hva prøvesvarene betyr

Legesekretæren hennes er et stort pluss!

Razieh Harfat er bare fantastisk.

Razieh Harfat er den beste, mest omtenksomme legen skudenes har hatt. Hun er grundig og dyktig i jobben sin. Nå må pasientene ta seg sammen, og slutte og klage på ventetid. Hun tar seg tid til oss, og vil det beste for alle. Håper hun får forbli fastlegen vår i framtida også, og at ikke sytende pasienter jager henne ut. Hun er rett og slett makalaus og hjertegod.

En lege jeg dessverre ikke kan anbefale

Denne legen er velmenende, men dessverre meget ustrukturert. En konsekvens av dette er at hun alltid er forsinket, og som hovedregel må man vente i 2- 3 timer eller mer før konsultasjon. Det er da ikke uvanlig at pasientene er inne hos henne i 1-2 timer. Jeg tror ikke dette skyldes at pasientene hennes er mye sykere enn pasientene hos andre leger i distriktet, og årsaken til den lange tidsbruken må da skyldes andre forhold. Min erfaring er at lite fokus på hvorfor pasienten er kommet til konsultasjonen, og mye utenomsnakk om alt og ingenting, er årsaken til den lange tidsbruken. I siste instans kan disse forholdene gå ut over sikkerheten for den enkelte pasient.

Bryr seg om pasienten

Selv om man oftest må vente lenge etter tidspunkt for timeavtale er dette en lege det er verdt å vente på. For hun bryr seg om pasienten og forsøker (grundig) å finne ut hva som er årsaken til legebesøket før hun skriver ut resept..