Hanne May Helvig Hetland

Hanaveien 17 4327 Sandnes
Hanne May Helvig Hetland er en av 59 fastleger i Sandnes

Siste vurderinger av Hanne May Helvig Hetland

Kan ikke anbefales

En lege med temperament. Har aldri opplevd en så humørsyk lege. Har ved to anledninger opplevd henne nedlatende og hissig. Hører ikke etter og har allerede bestemt seg for diagnose og behandling før jeg får åpnet munnen.

Varierende

Av og til kan hun være smilende og hjelpsom, andre ganger sur og kjeftete. Jeg har opplevd at hun har fulgt etter meg ut i gangen og sagt ting om og om igjen i en sur tone som jeg ikke har spurt om engang.

Verdens beste lege

Hanne May er en helt fantastisk lege! Hun har stått på og hjulpet meg gjennom masse. Hun gjør alt for pasienten! Så jeg anbefaler virkelig henne! Både til psykiske og fysiske plager :-) tar seg alltid god tid og lytter!

Eneste å utsette på er resepsjonen. Tar eeeeeevigheter å få svar på telefonen. Å når en bestiller time kan d fort vær en mnd til timen.

Men Hanne May som lege, magisk!!!

Anbefales ikke

Har alltid dårlig tid. Dårlig å lytte på det jeg har å si og føler ikke jeg får svar på det jeg lurer på, sitter ofte igjen med like mange spørsmål som før jeg kom.
Har liten psykologisk innsikt og føler ikke jeg blir tatt på alvor.

Legesekretærene er ikke mye serviceintillt. De er ufine på telefonen når jeg ringer å skal ha time. Dette gjelder flere av de. Dette bør absolutt skjerpes!!

Vurderer bytte av fastlege

Opplevde å bli "overkjørt" og slapp ikke til med et eneste spørsmål ved siste besøk. Hun hadde bestemt seg på forhånd hva som var galt og hva som var behandlingen, og jeg følte meg bare "satt på plass". Fikk litt sånn "beklager at jeg er syk"-følelse, med ønske om å bare komme meg ut så fort som mulig.
Selv om mye behandling og medisin handler om kjemi eller papirskriving, forventer jeg at en fastlege skal ta meg på alvor og lytte, og i det minste spør hvordan det går.
Har brukt denne legen i mange år, og noen ganger går det veldig bra, andre ganger oppleves hun som arrogant og påståelig.
Når jeg går til lege, ønsker jeg å bli behandlet med respekt. Ikke som om jeg er i veien eller et problem.

Verdens beste

Har bare gode ord og si om Hanne May. Hun er en fantastisk lege. Veldig snill, kunnskapsrik og sympatisk. Veldig medmenneskelig. Hun hører alltid på hva jeg har å si, og tar seg god tid. Jeg er kjempe fornøyd!

Min favoritt lege. Hun er alltid smilende. Hun tar seg god tid og hvis jeg har flere spørsmål så svarer hun på de.

Hun er alltid smilende. Hun tar seg tid og har god kunnskap. Hun tar deg på alvor og henviser hvis vi ber om det. God med barn også.

Veldig fornøyd

Hele familien har henne som fastlege og vi er veldig fornøyd med henne som lege. Hun hører på oss, diagnoserer raskt, forklarer hva årsaken til sykdommen er og gir oss tips til hva vi kan gjøre.

Dyktig lege!

Hanne May Helvig Hetland tar seg god tid til å både finne ut av hva som er problemet og til å forklare hva som skjer, hvorfor det skjer og hva vi/jeg kan gjøre for å bli bedre. Hun er veldig åpen til hva jeg har å si og lytter effektivt. Aldri opplevd en mer seriøs lege som kan empatisere slik som hun gjør. Hun er også betryggende og hjelper så mye hun bare kan for å finne de rette medikamentene til å gi for eksempel symptomlette.
Eneste ulempen er litt lang ventetid, men det er så absolutt verdt det.
Alt i alt: en utrolig dyktig lege.

Uhøflig og arrogant

Legen var svært uhøflig under samtale i dag. Opptrer arrogant og opplever at jeg forstyrrer.
Hun er ikke imøtekommende, og virker ikke som om hun har respekt for andre enn de i samme rangstige. Var nesten på gråten etter samtale og legen gjorde at jeg følte meg som en idiot.
Anbefales ikke.

Forferdelig

Har vært hos henne to ganger. Har vært hos vikaren hennes og han er imøtekommende i forhold til henne. Kjeftet og brydde seg ikke om mine plager. Er kun 18 år og får kjeft av en lege fordi jeg har time. Rett og slett forferdelig

Kan anbefales på det sterkeste

Trygg og flink lege. Vennlig og snill. Tar seg god tid når det trengs. Er flink til å se sammenhenger, tenke "nytt", men også til å ufarliggjøre ting jeg kan ha gått å bekymret meg for. Dette blir ikke gjort på en arrogant måte i det hele tatt, men på en måte som gjør at jeg føler meg ivaretatt og sett! Beste fastlegen jeg har hatt til både meg selv og sønnen min.

Verste legen jeg har hatt

Dårlig kommunikasjon, legen opptrer arrogant og har rett og slett mangel på både empati og sympati. Opplevde et STORT brudd på tillit i møte med denne legen, anbefales ikke! Er enig i det som har blitt sagt tidligere her, legen har liten psykologisk innsikt og kan virke nedlatende.

Tillitsfull og positiv

Er MEGET fornøyd! Legen virker sikker på seg selv og sin jobb. Veldig positiv og flink til å tenke ut av "boksen".

Hun er festlege for hele familien og alle er særs fornøyd!

Koselig og grei

Hun har tid til meg når jeg kommer.
Hun sitter behagelig tilbakelent og venter på at jeg skal snakke.
Er veldig rask å sende meg videre til utredning.
tar blodprøver og ser at det er greit.
Skulle ønske at hun forklarte litt mer tydelig om de prøvene som ikke var 100%.

God familielege

Fastlegen til familien. Har fulgt opp min sønn på en fantastisk måte, og ivaretatt ham da hun selv gikk ut i permisjon. God lege, åpen og tillitsskapende og den beste legen jeg har hatt på mange år. Valgt å beholde henne som lege selv da vi flyttet til nabokommunen. Akutt timer må bestilles straks kontoret åpner, da er det ikke problemer med å komme igjennom. Litt kø, men ingenting i forhold til min forrige lege i Stavanger, hvor jeg ofte ventet i 30-60 minutter hver gang.

tar seg god tid og lytter til dine problem

Flink lege som bryr seg om pasientene. ofte ventetid på venterommet, men når du kommer inn tar hun seg den tid du trenger (kanskje en sammenheng?)

Anbefales ikke

Nedlatende og nesten aggressiv dersom pasienten prøver å komme med motargumenter. Stresset og liten psykologisk innsikt.

Knallflink, engasjert og inspirerende :)

Herlig å ha en lege som kan tenke ut av boksen, og komme med støttende og nyttig informasjon som ikke bare handler om kjemi. Veldig ok å snakke med, og alltid smilende og blid! :)

Stivbeint på grensen av arroganse

Har litt problemer med å lytte og skape dialog. Virker som hun kommer i forsvarsposisjon veldig lett.