Hege Høivik

1991

Hege Høivik er en av 110 fastleger i Stavanger

Siste vurderinger av Hege Høivik

Beste lege 😊

Jeg har gått til Dr. Hege Høvik i ca 25 år. Har vært kjempe fornøyd i alle år. Har nå fått 2 jenter som jeg også går hit med. Begge 2 syns Hege er kjempe kjekk. Det er sjelden ventetid, har også kommet inn før tiden. Får som regel raskt time, flotte lokaler og hyggelig kvinner i resepsjonen. Labratoriet funger også akkurat slik jeg ønsker.
Hun er en veldig god lytter, stiller mange spørsmål, kjempe flink med barn, helse respons app er kjempe bra og hun tar seg god tid. Jeg er kjempe takknemlig for å ha Dr. Hege Høvik som min fastlege. Tusen takk😊

Uprofesjonell lege

Opplevde uprofesjonell oppførsel, da hun og hennes kollega snakket om meg bak min rygg. Jeg sto bak dem og hørte flere uttalelser som var veldig støtende. Jeg sitter igjen med en veldig ubehagelig opplevelse av dette besøket.

Middelmådig

Det er ikke vanskelig å komme til hos denne legen.
Jeg har brukt legen i litt for mange år og kan dessverre ikke anbefale henne. Hun kan være grei å kommunisere med når alt går på hennes premisser, derimot faller det henne ikke naturlig å være lydhør for pasientens behov i gitte situasjoner.

Seriøs, godt forberedt og vennlig

Hun er en god lytter. Har bred og lang erfaring. Tar seg tid til å sjekke og undersøke når det trengs. Er heller ikke redd for å sende meg videre til spesialist eller undersøkelser.
Hun er profesjonell og vennlig. Hun tar seg også tid til å forklare.
Jeg har stor tillit til at hun gjør det hun kan for å hjelpe meg når jeg trenger det.

Superfornøyd

Er super fornøyd med henne som lege. Hun hører på hva jeg sier og forstår meg. Positiv og er det noe hun var usikker ble jeg sendt videre eller spurte andre. Har bare positivt å si

Ok - men anbefales ikke

Veldig vekslende hva jeg synes om denne legen. Hun er som de fleste leger veldig rask med å få deg utav kontoret, og elsker pcen sin. Samtidig er hun avogtil nøye (til lege å være), mens andre ganger bryr hun seg ikke om mer enn å få deg ut døren. Ok, men anbefales likevel ikke.

En av de dårligste legen jeg har hatt!

Hege kan praktiske ting som forkjølelse osv. Men utenom det har jeg absolutt ingenting positivt og si om henne, hun tok meg ikke seriøst, sa at jeg var istand til og jobbe selv om jeg fysisk ikke var i stand. Dette sa hun uten nok kunnskap og viten om min situasjon da hun verken faktisk visste noe om sykdommen min ei heller hadde giddet å lese papirene mine eller søke på nett om sykdommen! At hun ikke visste noe om sykdommen min sa hun rett ut selv også så at hun kunne si noe om min situasjon til andre er sjokkerende!! Hadde heldigvis lege på sykehuset i ryggen og byttet umiddelbart da hun sa dette. Hun får en til å føle seg liten, og at en er til bry. Absolutt ikke en lege å anbefale.

Avfeier og negativ

Vi har brukt Hege som fastlege siden jeg ble født. Jeg fant nylig ut hvor lett det faktisk er å bytte fastlege og har derfor byttet. Hun er ikke interessert i verken deg eller problemene dine. Jeg er ung og sliter veldig med stive ledd og vondt i kroppen generelt. Jeg har hatt en utrolig vond skulder siden jeg var 12 år. Hver gang jeg prøver å gi beskjed om dette vinkler hun det inn til trening og at jeg må ta av noen kilo. Jeg anser meg absolutt ikke som overvektig eller feit, men jeg er kort. Hun hører på deg, men lytter ikke. Jeg trør aldri inn på det kontoret igjen, selvom det resterende personellet er hyggelige. Håper hun leser disse vurderingene, for ser hun har fått myye negativt.

Den beste fastlegen jeg har hatt noensinne

Jeg er superfornøyd med Hege! Hun er lett å snakke med og tar seg faktisk godt tid til å både høre og forklare, og ikke minst at jeg føler hun tar problemene mine på alvor. Noe som jeg mener er veldig viktig når det kommer til en fastlege:)

Likegyldig og sur

Byttet akkurat fastlege etter å ha hatt denne legen i snart et år. Første gangen jeg gikk til Hege Høivik var før fastlege ordningen, da var jeg så fornøyd. Hun var hyggelig, virket oppriktig intressert, og lyttende. Da fastlege ordningen kom, fikk jeg tildelt en annen lege, og prøvde i mange år få byttet tilbake til henne. Noe jeg omsider fikk for et år siden. Siden har jeg vært hos henne to ganger, hun er ikke den samme som før. Hun var faktisk ikke til å kjenne igjen. Hun lytter ikke, virker som om hun har dårlig tid. Sist jeg var inne, hadde jeg skadet foten. Hun ville ikke ta meg inn. Etter at hun hadde latt meg vente i to timer, og bare ignorert meg, ordnet sekretæren slik at jeg kom inn hos Reiten. Han tok meg inn umiddelbart. Tror til og med hennes kolleger var sjokkert over hennes oppførsel. Veldig hyggelig sekretær, som så min frustrasjon og handlet deretter.

helt fantastikk forhold til hele familien!

Familien har gått til henne i nesten 20 år og alle har vært kjempe fornøyd. Hun bryr seg, tar seg tid til å finne ut hva problemet er og hun lytter. En veldig dyktig lege!

Bra lege

Nå er dette den eneste fastlegen jeg har hatt men jeg føler hun sitter på god kunnskap og at jeg føler meg trygg og for meg er det det viktigste. Føler ofte det er dårlig tid mellom pasientene, men det er noe jeg anser som normalt med tanke på at det ikke bare er meg som skal dit. Prøv og få tid til alle, får alltid en plass på dagen om det skulle være noe, også når jeg møter opp uten avtalt time.

Føler meg skuffet

Venninnen min bruker denne legen og hun er veldig grei med henne, sier at hun bryr seg, jeg skiftet derfor og det har jeg angret på . Hun liker meg ikke, og det første hun gjorde var å ramse opp alle medisiner hun ikke ville skrive ut. Jeg var inne i en vanskelig livssituasjon og tenkte jeg skulle bytte for å få en lege som snakket litt mer , så fikk jeg en som ikke liker meg og ikke klarer å skjule det heller. Eller ikke prøver.Hun gjør det hun må, men ikke mer. Jeg har glemt noen konsultasjoner pga ble veldig trett av allergimedisin og en gang pga hodepine og de har jo tlf tid. Da skrev hun et strengt brev at jeg ikke var velkommen der på en stund, for den tiden kunne hun sant nok brukt på andre, skjønner at hun ble sur, men det virker på meg veldig uproffesjonelt. Jeg glemte tannlegen min også nettopp, men fikk ikke noe slikt brev da, kun en regning, Jeg får ikke skifte lege før i mai, og det blir nok bra for oss begge. Leger er mennesker de og , og før eller senere møter de mennesker de ikke liker som min fastlege har gjort, jeg er en av de hun ikke liker og det gjør vont, De i resepsjonen er greie.

Elendig pasientfokus

Hun avfeier det man sier, og følger ikke opp. man må mase på henne for å få henne til å bestille prøver, og sist jeg var hos henne snakket hun til meg på en veldig nedlatende måte, som om min kroniske sykdom er noe jeg har funnet opp selv. Denne legen er sikkert helt grei om det eneste man er der for er en forkjølelse. Men dra for all del ikke til henne om du ønsker en lege som er engasjert.

Vil ikke ta undersøkelse av kjønnsykdommer eller celleprøver

Da jeg ville ta celleprøve å testes for alle typer kjønnsykdommer mente hun at kun en urinprøve var nok. Hun uttalte noe som: "Nei det er så mye styr med det ande da må du liksom ta av deg buksa og legge deg på denne benke her.... og det vil du vel ikke?!?" Ei venninne av meg har opplevd lignede. Dette ser jeg som veldig uproffensjonelt og å ikke ta pasienter på alvor

Hun er ok på småting, som forkjølelse, men når det gjelder å finne årsaken til dyptliggende sykdom så gir hun blaffen.

Hun er ikke interessert i hva pasienten har å si, hun lytter, men avviser alt som krever nøyere ettersyn. Hun behandler symptomer, ikke sykdommer.

Lyttende og og tar seg tid

Jeg har hatt Hege Høivik som lege i 20 år, og alltid vært fornøyd. Hun lytter på hva jeg har å si, er behagelig både som "samtalepartner" og når hun fortar undersøkelser, hun er blid og seriøs i en passe mix, og jeg føler alltid at hun tar seg tid selv om jeg skulle ta opp flere ting i løpet av en avtale. Hun virker omsorgsfull og dyktig, og jeg føler meg trygg med henne som fastlege.

En lyttende lege jeg stoler på!

Som fastlege til både meg selv og barna mine, er hun alltid imøtekommende og lyttende. Jeg opplever at hun tar oss på alvor, og ikke minst at hun har kunnskap og kompetanse.

Dårlig lytter

Legen lytter dårlig på pasienten, ofte dårlig tid. Prøver for det meste å få legetimen unnagjort, uten å ta hensyn til pasientens behov og ønsker. Pasienten får rett og slett ikke utnyttet timen til det fulle!

Dårlig opplevelse

Var overhodet ikke interessert når jeg skulle beskrive tilstanden min, hadde ikke lest journalen min på forhånd og var generelt uinteressert i meg. Følte meg rett og slett ikke tadd på alvor og som om jeg var helt dum.

Byttet fastlege med en gang jeg kom hjem.