Hege Høivik

Autorisasjon (1991)

Holmen Legesenter Telefonnummer959 09 060959 09 0 ...
Nedre Holmegate 30 4006 Stavanger
Hege Høivik er en av 130 fastleger i Stavanger

Siste vurderinger av Hege Høivik

beste legen jeg har hatt

"En svært god lege, tålmodig, gir meg den tiden og oppmerksomheten jeg trenger, sørger nøye for at mine undersøkelser og resultater er jevnt gode. Rask til å svare på meldinger og henviser meg til spesialister. Jeg anbefaler på det sterkeste!"

Skyver ansvar for feil over på kunden

Legesenteret ga feil informasjon i forbindelse med en henvisning, noe som medførte at legesenteret måtte sende en ny henvisning. Ansvaret for feilen ble likevel lagt på kunden, som fikk ny faktura.

Høivik fikk skriftlig anmodning om å kansellere fakturaen, og svarte følgende:
"Fakturaen vil ikke bli kreditert. Jeg kan ikke svare for hva som er blitt gjort eller ikke tidligere, men jeg har gjort mitt"

Høivik er styreleder ved Holmen legesenter, der hun har praksis. Er det ikke litt spesielt at en styreleder avviser ansvar for feil begått av kollegiet? Det fremstår som om legen driver individuell praksis, som tilfeldigvis befinner seg i legesenterets lokaler. Er tanken på dette legesenteret at kunden må søke regress mot den eller de kollegene som har førsteansvaret?

Og forresten, en ytterligere konsekvens av feilen, er at bruddet kom ti dager forsinket til behandling.

Kan ikke anbefale denne legen

Usystematisk. Virker ikke som hun har diagnoseverktøy i det hele tatt. Ikke lett å komunisere med, opptrer noen ganger som en venninne, i neste øyeblikk som en formynder. Flink til å late som hun kan finne ut av ting, men finner ikke ut av noe. Overhode ikke legen for den som har kroniske og kompliserte sykdommer.

Kunnskapsrik og dyktig

Høivik er flink, effektiv og trygg. Hun tar seg tid og lytter på meg som pasient, før hun vurderer hva som feiler meg og hvordan det bør behandles. Også svært effektivt å bruke e-konsultasjon, rask tilbakemelding

Trygg og imøtekommende

Synes Hege er en fortreffelig lege som alltid tar seg tid til å høre på mine ulike problemstillinger. Hun er effektiv og setter i gang tiltak det er behov for når dette bes om. Hun lytter godt, og tar hensyn til mening. Hun viser også til ulike måter å gå frem på slik at det er enkelt å ta informative valg. Synes også absolutt jeg får den tiden jeg har behov for.