Hege Høivik

Nedre Holmegate 30 4006 Stavanger
Hege Høivik er en av 122 fastleger i Stavanger

Siste vurderinger av Hege Høivik

Kunnskapsrik og dyktig

Høivik er flink, effektiv og trygg. Hun tar seg tid og lytter på meg som pasient, før hun vurderer hva som feiler meg og hvordan det bør behandles. Også svært effektivt å bruke e-konsultasjon, rask tilbakemelding

Trygg og imøtekommende

Synes Hege er en fortreffelig lege som alltid tar seg tid til å høre på mine ulike problemstillinger. Hun er effektiv og setter i gang tiltak det er behov for når dette bes om. Hun lytter godt, og tar hensyn til mening. Hun viser også til ulike måter å gå frem på slik at det er enkelt å ta informative valg. Synes også absolutt jeg får den tiden jeg har behov for.

Ikke fornøyd

Har flere ganger opplevd at hun bagatelliserer problemer jeg kommer med, avbryter mens jeg snakker, og viser lite empati for mine problemstillinger. Jeg er en frisk person som aldri har vært sykemeldt og går sjeldent til lege, ei aldri vært en belasting for helsevesent (annet enn hva som er normalt ved svangerskap). Når jeg først drar til lege forventer jeg å bli lyttet til, slik at legen forstår hva problemene egentlig er. Selv om hun kan mene at problemene mine er små ift. andre pasienters, forstår hun ikke at problemene kan oppleves større for den dem gjelder. Jeg forventer å bli behandlet på lik linje med andre, og ikke avfeie mine problemer, når de faktisk påvirker meg negativ i det daglige. Hun mener jeg må "leve med plagene mine, og var ikke villig til å henvise meg videre da hun vil ikke "overbelaste helsevesenet med sånne små ting". Hun mener jeg må utbedre problemene privat. Som ivrig skattebetaler som overhode ikke har misbrukt helsesystemet vårt, ble jeg svært skuffet over behandlingen jeg fikk.
Jeg har nå valgt å skifte lege da jeg ønsker en lege som viser empati, lytter, hjelper meg, og ikke minst; en jeg har tillitt til vil hjelpe meg, om det er å henvise meg videre eller lage en oppfølgningsplan.

Kunnskapsrik, godt forberedt og tilstede

Trenger ikke en lang avhandling, men ros for sitt gode arbeid og faglig styrke. Føler meg alltid godt ivaretatt, sett og hørt.

Beste fastlegen jeg har hatt!

Uprofesjonell

Jeg har hatt henne siden 2016, og da gikk alt bra. Men i det siste fra slutten av 2019 til dags dato når jeg har hatt timer, så føler jeg at hun ikke vil prøve å forstå eller høre på hva jeg prøver å fortelle. Får mye svar tilbake som gjør at jeg har blitt LEI MEG/TRIST. har kroniske smerter, men hun har med flere anledninger sagt at jeg bare må gå på jobb uansett hvor vondt jeg har. Å si noe slikt synes jeg ikke er akseptabelt av en lege å si.

Men det jeg er fornøyd med er smilet som møter meg de som sitter i skranken inne på legesenteret.